Volkswagen Golf III : Golf 3 start niet

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 55kw

Vanochtend probeerde ik mijn auto te starten maar dit lukte niet. Gister heb ik nog gewoon gereden en starten de auto ook nog perfect.
Ik heb de volgende dingen al getest:

- De startmotor draait goed en de accu zit vol.
- Als ik contact maak hoor ik het relais klikken.
- Toen ik de bougies wilde testen kreeg ik zelf een schok dus die doen het ook.
- De zekeringen van de motor elektronica en benzinepomp zijn intact.

Ik denk zelf dus dat het aan de benzine toevoer ligt, maar weet niet of het de pomp, filter, of wat anders is, en hoe ik het eventueel kan testen.

Hoor graag of iemand hier een goed idee over heeft!

Alvast bedankt voor de reacties.

danielb1987

Geplaatst door danielb1987 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

je kunt eenvoudig kijken of de pomp draait. zet de auto op contact en luister onder de achterbank of de pomp draait (brommend geluid),zal je ongeveer 2 sec horen met contact.
Let er wel op,dit zegt nog niks of de motor ook brandstof krijgt,maar misschien helpt het je op weg.

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Maarten,

Bedankt voor je reactie.

Heb de achterbank omhoog gehaald en alle ventilators uit om het goed te kunnen horen. Weet niet hoeveel geluid zo'n pomp zou moeten maken, maar als ik het contact omdraai hoor ik helemaal niets. Zou dit dan aan de pomp liggen of aan de elektronica?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

zou beide kunnen zijn. meet eens op de stekker van de pomp. Krijg je hier (goede) spanning met starten?

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Ik beschik helaas nog niet over een spanningsmeter. Is er eventueel een andere manier om dit te testen?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

je kunt een spanningszoeker (lampje) gebruiken,maar het beste een multimeter.
spanningszoeker is ook te koop bij de automaterialenhandelaar

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Heb inmiddels even bij een andere auto geluisterd naar de brandstofpomp, het is nu wel duidelijk dat deze het bij mij echt niet doet.

Omdat ik geen multimeter heb (en dus ook geen vervoer om er 1 te halen...) wil ik proberen om de pomp direct aan de stroomkabels te leggen en te kijken of hij dan wel gaat lopen. Hier ligt echter nog een paar cm sneeuw dus hoop dat het gaat dooien dan kan ik onder de auto gaan liggen :).

Weet iemand toevallig waar ik die pomp kan vinden op een golf 3 1.8 55kw?

autorescue (0) PRO, 13 jaar geleden

je kun ook proberen om de pomp alleen nieuwe massa te geven als dit niet werk zit het in de + draad deze gaan langs de linker binnen dorpel naar voren toe vaak willen bij die golfjes daar de draad nog wel es knikken de massa haalt hij geloof ik ergens bij het chasis weg aan de achterkant van de auto
of onder de bank !

mvg

autorescue (0) PRO, 13 jaar geleden

als hij wel werkt met een constante plus draad kun je de kabel breur op zoeken van de pomp maar je kan natuurlijk ook een nieuwedraad trekken vanaf de shakel draad van je contact met een relais der tussen

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor alle tips, ik ga er naar kijken!

Weet iemand hoe ik de brandstofpomp het beste kan bereiken in mijn type auto?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Daniel,

Trek de afdekplaat eens omhoog in de koffer, hier zie je een plaatje zitten, draai deze los en je kijkt op de pomp.

Het brandstofpomp relai zit op plaats nr 12 in de zekeringkast, helemaal rechts onder.

Let op, de pomp loopt een 2 sec als je de auto op contact gezet heb, erna stopt hij, tijdens het starten en lopen van de motor blijft deze constant draaien.

Gr Stefan

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

zo,daar zijn we weer!!
zie dat er al wat collega's hebben gereageerd,mooi zo. Ik zou eerst eens gaan meten voor draden te gaan trekken e.d. misschien is het inderdaad wel een relais of zoiets.

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Hey allemaal,

Ik heb zojuist me auto opengehaald. Er stond nog aardig wat geluidsapparatuur bovenop de pomp..
Volgens mij heb ik nu de pomp gevonden maar ik wil hem graag testen voor ik hem vervang.
Het idee was dus om de accu direct op de pomp aan te sluiten maar helaas is het niet zo simpel als 1plus en 1min op de pomp.
Ik heb een foto van de pomp toegevoegd. Kan iemand zeggen waar ik de plus en min moet aansluiten om te testen of de pomp nog werkt?

Wederom alvast bedankt voor jullie hulp!!

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

de 2 buitenste aansluitingen zijn de voeding en massa. de binnenste 2 zijn van de vlotter (tankmeter). rechts zit de voeding (rood) en links de massa (bruin). tip: zet voedinig en massa op de pomp met losgenomen stekker! anders KUNNEN er rare dingen gebeuren.

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Okee bedankt, erg duidelijk antwoord!!

Heb nu getest met een los accu station. Eerst getest op neon lampjes, en die gingen branden. Daarna zelfde manier getest op pomp en geen reactie. Conclusie: kapotte pomp.
Ik ga nu naar de sloop rijden om een andere pomp te halen.

Nog tips bij het vervangen van de pomp? :)

autorescue (0) PRO, 13 jaar geleden

haal hem er rustig uit zodat het wipmechanisme van de tank meter niet krom raakt zodat hij eeuwig een volle tank aangeeft terwijl der nog maar een drup inzit

autorescue (0) PRO, 13 jaar geleden

buitenste bruine is massa en de rood/gele is +

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

It's alive!!

Bedankt allemaal, het probleem is opgelost, was zonder jullie tips en kennis zeker niet gelukt!


Tenslotte nog enkele tips voor de gene die dit ook willen gaan doen (en amateur zijn zoals ik):

- De ring om de brandstofpomp komt het makkelijkste los door met een schroevendraaier en een hamer tegen de ribbels aan te tikken.
- De brandstofpomp komt los door deze een kwartslag naar links te draaien.
- De klemmen van de brandstofkabels gaan hoogstwaarschijnlijk stuk, zorg dus dat je twee slangklemmen in huis hebt (10mm tot 15mm).
- Op de sloop is de brandstofpomp maar € 50, - (waar ik ben geweest).
- Pas op met lostrekken van de brandstofkabel, ik weet nu dat benzine niet lekker smaakt.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Daniel,

Controleer eens de kabeltjes aan de binnenkant van het deksel op breuk..

Of zet eens spanning op het motortje zelf, als hij niks doet, zal de pomp vast zitten of gewoon defect zijn, en dan kun je hem bv acher het behang plakken of ter decoratie op de hoedeplank zetten :)

Maar het belangrijkst, hij loopt weer.

Gr Stefan

danielb1987 (0), 13 jaar geleden

Hey Stefan,

Uit pure blijdschap dat ik weer kan rijden heb ik de oude brandstofpomp vanmiddag rechtstreeks in de kliko gedumpt. Had er verder ook niets meer aan, hoewel hoedenplank-decoratie wel een goed idee was!

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.