Volkswagen Golf III : golf 3 start niet na koppakking vervangen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ABU

goedendag,

na 210.000 km had mijn golfje een lekke koppakking,
zelf vervangen en kop gereviseerd, vlakken kleppen opnieuw ingeslepen enz,
en goed terug in elkaar gestoken,
op het goeie moment aangehaalt,
alle punten op de goeie positie,
en kan niks vinden wat fout zou zitten,
alleen hij wil niet starten,
hij draait rond en krijgt benzine alleen geen of te weinig ontsteking
want heb een bougie in de draad van de bobine gestoken
en hier kwam af en toe een vonkje dus volgens mij te weinig,
alleen waar moet ik nu verder gaan zoeken?
bobine heb ik al uitgewisseld met een andere,
en was hetzelfde resultaat,
misschien computer of contact?

wie helpt me verder? want vind het toch wel beetje jammer dat hij niet in 1 x draaide

mvg Don

Donovan90

Geplaatst door Donovan90 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Don,

Vonkt hij maar af en toe of gewoon heel zwak ?

Waarschijnlijk heb je iets over het hoofd gezien tijdens de reparatie..

Gr Stefan

Donovan90 (0), 13 jaar geleden

af en toe en als die t doet heel zwak,

dat kan maar wat heb ik over het hoofd gezien dan?

heb geen onderdelen meer over dus;)

gr don

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

mischien een massa aansluiting op de cilkop die niet goed meer zit
gr andre

Okkio (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarschijnlijk massa probleem

autobedrijf van breugel (0) PRO, 13 jaar geleden

staat de distributie wel goed??
dus ook het middenste tandwiel(onsteking)?
zet distributie op merktekens en kijk even of je rotor gelijk staat met streepje op onstekings huis!

groetjes
Bart

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Bart,

Dat kan wat je zegt,maar waarschijnlijk is dit niet zijn probleem aangezien hij maar af en toe vonkt en ook nog erg zwak..

Zou toch even de bedrading meten..

Gr Stefan

harnak (0), 13 jaar geleden

ik zou eerst eens even goed het aansluitstekkertje van de onsteking controleren daar zit de krukaspositiezender in

Donovan90 (0), 13 jaar geleden

goeiedag,

massa probleem is uitgesloten,
door kabel naar accu te leggen,
en de contacten die erop zitten op te schuren,
dus moet goeie verbinding zijn

distributie staat goed, merktekens boven elkaar,
en zover ik weet is het 3e tandwiel alleen van de waterpomp?
ontsteking staat goed, kan niet anders door gat in de nokkenas,
en gemerkt voor het loshalen,

doormeten zou kunnen,
aansluitstekker van mn ontsteking gehad, en ook nog bobine, zoals beschreve in t boek,
en dat was allemaal goed
maar aangezien ik niet in de buurt van bedrading ben geweest,
kan het dan niet eerder computer of contact zijn?

gr don

autobedrijf van breugel (0) PRO, 13 jaar geleden

distributie staat goed, merktekens boven elkaar,
en zover ik weet is het 3e tandwiel alleen van de waterpomp?
ontsteking staat goed, kan niet anders door gat in de nokkenas,
en gemerkt voor het loshalen.

daar zal ik maar niet zo zeker van zijn..
Er zijn namelijk 2 types 1600 cc motor.
1 met waterpomp over vsnaar/ribriem en 1 over de distributie.
zitten jouw bougie's aan de voorkant van de motor en de onsteker op het onderblok gemonteerd??
alleen als je onsteking in de cilinderkop gemonteerd zit(dus horizontaal) dan zit de waterpomp op de distributie.

ik denk nog steeds dat de poelie die jij aanziet als waterpomp de onsteking poeili is, wellicht ook de oorzaak van je probleem!

kijk dus even of de onsteking op de cilinderkop zit of op het onderblok!!!
In cilinderkop, vergeet het verhaal van mij dan maar.
op het onderblok?, 100% zeker dat onsteking fout staat!!

groetjes
Bart

Donovan90 (0), 13 jaar geleden

bedankt voor je reactie,
ja ik weet wat je bedoelt,
maar ontsteking zit op cilinderkop,
en die zit met een pin in de nokkenas,
dus daar kan niet veel verkeerd aan zijn,

mischien nog andere ideeen?
ik ben door mn opties heen ondertusse:P

gr don

rfbroek (0), 13 jaar geleden

Kan het niet zijn dat die pin 180 graden gedraaid zit?

Of kan hij er echt maar op 1 manier op?

Gr Ronald

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Als de ontsteking over de nokkenas loopt kan hij er normaal maar op 1 manier op gezet worden.

Maar dat verklaar het niet / soms / zwak vonken nog niet, al zou de ontsteking verkeerd staan of zou je de bougiekabels verwisseld hebben, vonken hoort hij dan toch goed te doen..Dus volgens mij moet je het daar niet in zoeken.

Je kan eens op de bobine e.d. meten of de spanning niet wegvalt tijdens het starten, dat zou ook goed mogelijk zijn en dan kun je dit dus ook krijgen.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.