mijn vr6 is vandaag in een keer koelvloeistof beginnen te lekken
het komt van zo n kunstof buis die loopt onder het luchtinlaatspruitstuk daar waar het het blok in gaat lekt het.
heb al geprobeerd met vloeibare pakking zoveel mogelijk te dichten maar dat hielp niks.
heb gekeken of het de kop pakking was maar is het ook niet het blok is ook een half jaar gelden gereviseerd.
als ik tegen dat buisje aandruk gaat het meer lekken wie kan mij vertellen wat dat is?
en wat een reparatie ongv gaat kosten daarvan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekt hij aan de voorkant van de motor ?
Dan bedoel je waarschijnlijk de plastic pijp die van de waterpomp naar het thermostaathuis loopt, haal het thermostaat huis los en bekijk de O-ring, met een beetje gelijk is alleen de ring kapot, wat ook kan zijn is dat het huis of de pijp gescheurt is, dat zie je ook nog wel eens.
Vloeibare pakking van buitenaf erop smeren heeft geen zin want dat werkt toch niet..
Pijpje of thermostaathuis zijn niet duur, kijk eerst maar eens waar hij precies lekt of wat er kapot is.
Zou er ook niet meer mee rijden nu..
[quote=stefan84]Lekt hij aan de voorkant van de motor ?
Dan bedoel je waarschijnlijk de plastic pijp die van de waterpomp naar het thermostaathuis loopt, haal het thermostaat huis los en bekijk de O-ring, met een beetje gelijk is alleen de ring kapot, wat ook kan zijn is dat het huis of de pijp gescheurt is, dat zie je ook nog wel eens.
Vloeibare pakking van buitenaf erop smeren heeft geen zin want dat werkt toch niet..
Pijpje of thermostaathuis zijn niet duur, kijk eerst maar eens waar hij precies lekt of wat er kapot is.
Zou er ook niet meer mee rijden nu..[/quote]
het is die donkere plastic pijp die onder het luchtinlaatspruitstuk doorgaat
daar op het einde waar die weer het blok in gaat lekt ie
nu had ik daar dus vloeibare pakking tussen gesmeerd en net de auto gestart en lekte niks meer
ook een stukje mee gereden en gestopt klep open en lekte niet.
maar wat zou zo n reparatie kosten?
ik ga zelf niet sleutelen aan het vr6 blok
14 jaar
Als je er vloeibare pakking aan kan smeren, zou je ook die pijp kunnen vernieuwen, dat stelt ook niks voor..
Voor prijzen kun je kijken op www.partsbase.nl of bel de dealer eens op..
Nr 22 is die pijp :
[url=http://img684.imageshack.us/i/29836743.p...][img]http://img684.imageshack.us/img684/7034/...[/img][/url]
14 jaar
[quote=stefan84]Als je er vloeibare pakking aan kan smeren, zou je ook die pijp kunnen vernieuwen, dat stelt ook niks voor..
Voor prijzen kun je kijken op www.partsbase.nl of bel de dealer eens op..
Nr 22 is die pijp :
[url=http://img684.imageshack.us/i/29836743.p...][url]http://img684.imageshack.us/img684/7034/...[/url][/url][/quote]
ja klopt dat is die pijp idd
maar hoe heet zo n pijp de benaming? ik kan hem niet vinden op die onderdelensite
als ik dat pijpje moet gaan vervangen moet ik het luchtinlaat spruitstuk er af halen nu heb ik nooit
aan een vr6 blok gesleutelt wel gti.
dus laat het liever doen
maar enig idee wat dat zou gaan kosten?
14 jaar
Dat is gewoon een vloeistofleiding met VW nr : 021 121 050 C
Zoek even op dit nummer, dat vind je ook een prijs..Zal een paar tientjes zijn.
De inlaat hoeft er niet vanaf, het kan ook van de onderkant..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar