Hallo,
Soms heb ik wat startproblemen met mijn auto.
Geen idee waar het aan ligt. Soms staat hij weken stil, en is het starten en lopen.
Een andere keer heb ik hem 1 dag niet gebuikt en heb ik problemen met starten.
Echter, hij start wel, maar ik moet even flink op het gas drukken (1000 rpm) om hem niet te laten afslaan.
hij loopt onregelmatig, je voelt de auto een beetje wiebelen/schokken.
Dat doe ik dan voor 20-30 seconden en dan kan ik het gas loslaten en blijft hij gewoon stationair draaien en is er niks meer aan de hand.
Probleem doet zich alleen voor meteen na starten, nooit problemen tijdens rijden.
Het is heel incidenteel, 1x per maand ofzo.
Heeft geloof ik niks met de temperatuur te maken, bij -10 ging hij meteen, en vanochtend met een kleine plus doet het probleem zich weer voor.
Nu heb ik al wat rond zitten lezen en kom ik op gaskleppenhuis, sensor, valse lucht.
Zou dat het kunnen zijn, hoe controleer ik of dit ook werkelijk het probleem is, zeker omdat het zo incidenteel is?
Hoewel het inmiddels een oud beestje is, staat er 140.000km op de teller, op zich niet zo veel?
Kan niks bedenken waarna het eventueel begonnen zou zijn, het lijkt uit het niks te komen.
iemand suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou toch de koelwatersensor niet zondermeer uit sluiten wat de oorzaak betreft.
Het ding kost niet veel !
zou best kunnen, dat metertje loopt nooit echt veel op, ook niet naar lange stukken rijden.
Kan ik dit snel checken door de stekker los te halen als de problemen zich voordoen?
11 jaar
Als de meter niet oploopt naar het midden , zou je thermostaat ook niet goed kunnen functioneren , maar dat staat los van deze storing denk ik.
Zoiets had ik ook aan gedacht, maar dan moeten er volgens mij meer problemen komen, omdat het hele warmte management systeem niet werkt.
Is het niet zo dat er 2 sensors zitten, 1 voor de indicator in je dashboard (die daarbuiten verder geen functie heeft), en de ander om het koelsysteem thermostaat aan te sturen?
Is het eigenlijk niet zo, dat als de temp sensor kapot is, de motor juist denkt het te koud te hebben en daardoor het toerental hoger bijgesteld word?
Nu is zo dat het te laag is in deze situatie en daardoor uitvalt. (zelfde toerental is normaal prima)
rij al jaren met de temperatuursensor helemaal naar links, nooit geen problemen gemerkt. Radiator slaat gewoon aan/uit, geen kokende motor oid.
vind het ook vreemd, omdat de problemen zich op verschillende momenten voortdoen, in zomer en winter, en slechts incidenteel. zoals gezegt, afgelopen week bij -10 gewoon starten en lopen. Dan zou het niks te maken moeten hebben met het temperatuur management?
Verder niet heel veel verstand van auto's.. maar probeer een beetje mee te denken.
11 jaar
Mee denken prima , maar je maakt volgens mij toch een paar denk foutjes.
Volgens mij zit er in deze auto 1 temperatuursensor in met 2 functies , 1 voor de temperatuurmeter en 1 voor de computer.
Als deze 2 sensoren heeft geldt het zelfde , zitten in de bovenste waterslang bij de kop.
De koelsysteem thermostaat is mechanisch , en zit onderin je waterpomp huis , en wordt zeker niet door een sensor gestuurd.
Als de sensor denkt dat hij warm is , loopt hij koud te langzaam , omdat hij teweinig brandstof krijgt.
Maar kijk ook eens naar de vacuumslang aansluiting op je inlaatspruitstuk.
Ja ja.zoals ik al zei, niet veel verstand van auto's.
Heb de sensor vandaag maar even vervangen. Simpel en goedkoop, dus makkelijk even proberen. Met een stuje rijden loopt de tempertuur op de dashboard meter nu in iedergaval op.
Hoop dat het euvel nu opgelost is, wat niet direct te zien in omdat het slechts sporadisch gebeurt.
Echter gaat het mijn logica een beetje te boven. Met de oude sensor staat de temp meter altijd naar links (koud). Dus blijkbaar komt het signaal voor koud door.
Het zou dus gevolgen moeten hebben als hij warm word, bijvoorbeeld dat de radiator fan niet aan slaat.
De problemen zijn echter bij het starten. Hij denkt koud te zijn, wat hij dan ook is. Dan zal hij toch niet te brandstof knijpen?
Nou ja, in elk geval bedankt voor de suggesties, nu eens even een tijdje monitoren, als het werkt werkt het, hoe doet er dan eigenlijk niet toe ;-)
Zoniet, gaan we wel weer verder zoeken.
11 jaar
Hoeveel draden zitten er aan de stekker van de vervangen sensor ? als er meer dan 2 aan zitten heeft de sensor een dubbele functie , zie eerdere uitleg.
sowiezo 4 polen, geloof ook 4 draden, iig meer dan 2
11 jaar
Dan heeft hij dus meerdere functies.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar