Volkswagen Golf III : golf 3 1.8 monopoint start wel maar smoort bij gasgeven

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo ,
Ik zit met het volgende probleem waar ik maar niet uit kan komen.
Mijn neefje rijd een golf 3 1.8 cl monopoint inj.
Eerste probleem wat zich voordeed was geen vonk ,bobine vervangen starten en lopen geen probleem meer.
Ongeveer 2 week later had hij op de snelweg ineens vermogensverlies en begon de auto te stotteren.
Dus volgende probleem diende zich aan.
Het is starten en lopen maar zodra je ook maar gas geeft is het meteen gedaan ,motor valt uit.
Warm haalt hij net de 2000 toeren en is het ook gedaan.
We hebben nagenoeg alles nagekeken:
brandstof opvoerpomp (draait)
brandstof filter (schoon)
Hij krijgt naar onze mening voldoende brandstof (komt meer dan genoeg uit de retourleiding)
Voetpakking bekeken en andere valse lucht mogelijkheden.
Voetpakking was gescheurd dus vervangen .
Verder niks gevonden wat valse lucht betreft.
Probleem niet verholpen.
Temperatuur sensor vervangen ook geen effect.
Als ik stekkers van de monopoint af haal reageert hij daar wel op hoger in toeren (stationair) of onregelmatig lopen (stationair.
Ook van de tempsensor.
Dus zou ik denken dat de computer wel signalen ontvangt.
De bougies zien er zwart uit.

Verder weet ik niet meer waar ik zoeken moet dus vandaar de vraag hier opt forum.
Wat kan het ign zijn ?
Lang verhaal maar hoop hier via jullie toch een oplossing te vinden.

MVG johan.

himalaja

Geplaatst door himalaja (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

controleer eens of de distrubutie nog op tijd staat en daar mee de onsteking.

groetjes jan.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Komt er wel genoeg uitlaatgas naar buiten,? M.a.w. is de uitlaat of katalysator niet verstopt ? Verder heb ik je niet gehoord over de map sensor . Benzinehoeveelheid is afhankelijk van de temperatuur , de gasklepstand en de onderdruk van het inlaatspruitstuk.

Succes.

christoph (0), 11 jaar geleden

Heb dit probleem ook gehad met de voorloper, de golf 2 1.8 monopoint inj.
Bij mij was het een kwestie van de lambda-sensor vervangen in spruitstuk.
Ik herken alle klachten bij jullie golf.
Succes

himalaja (0), 11 jaar geleden

Lambda heb ik idd eerder gehoord is het proberen waard maar zijn nogal prijzige dingen geloof ik.
Ontsteking moet wel goed staan ,rotor verdelerkap incl. bobine is vervangen en motor liep daarna gewoon lekker.
Schotje in de kat. hebben we ook aan gedacht maar hij kan zn gas wel kwijt want hij wil wel stationair draaien.
Map sensor even Gegoogled en zou ook nog mogelijk zijn.Is dat het zwarte blok wat op het gasklephuis zit aan de voorkant?
En hoe groot is de kans dat het de computer zelf is?
Heb em vanmiddag open gehad kon geen lekkage sporen of zo vinden mooi schoon van binnen maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Iig bedankt voor jullie meedenken :)

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Stationair kunnen de gassen nog wel uit de uitlaat komen . Heb dit wel vaker aan de hand gehad. Achteraf denk je waarom de uitlaat niet eerder even los genomen . Met dit weer een zielig vochtig walmpje??
Bij VW gaat de motor iets meer gebruiken als je de lambdasonde los neemt of schokt in het begin wat.
Neem de proef op de som.

Groeten.

himalaja (0), 11 jaar geleden

ontsteking gecheckt staat op tijd.
Stekker vd lamba gehad veranderd niks ,en volgens mij moet hij gewoon kunnen rijden zonder lamba .
Onderdelen van de monopoint overgezet (gasklep regelaar voor stationair? dat zwarte kastje aan de voorkant) en de bovenkant met de injector.
Kon geen andere passend gasklephuis vinden stekkers waren anders dus vandaar maar dingen overgezet.
Helpt niks.
Het is nog steeds starten en lopen ,maar bij gas geven slaat ie af.
Er zit nog een zwart plaatje aan de rechter zijkant van het gasklephuis met 4 baantjes en voelers aan het gasklep asje ,weet niet waar die voor is maar zou dat nog een mogelijkheid kunnen zijn misschien?

k heb er zelfs andere bougie kabels opgezet omdat iemand mij vertelde dat als die doorslaan dit probleem zich ook kon voordoen.
Morgen maar de uitlaat loshalen en kijken wat er dan gebeurt ,anders weet ik het ook niet meer.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Volgens mij bedoel je de gasklep potentiometer ! Deze laat de ecu weten hoeveel gas jij geeft dit i.c.m de inlaatdruk zorgt dat de ecu er een hoeveelheid benzine bij kan passen . Die pot.meter kan je doormeten ....Geeft een variabele weerstand en dit zonder onderbreking. !!! Gedurende de hele slag !!
De lambda sonde laat de ECU weten of het wel goed ging .

Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.