Ik heb hier een Golf 4 1.4 16v uit 1998.
Als je met een koude motor start loopt ie 600 toeren, als ik dan 1 minuut lang ff 1000 toeren accelereer, blijft ie goed lopen op 600 toeren.
Maar als ik gas geef tot bv. 2500 toeren, en dan loslaat, valt de motor uit. Met warme temperaturen in de zomer, loopt ie weer wel netjes 7 a 800 toeren, en valt ie niet uit.
Ook met het gebruiken van de koppeling bij inparkeren, wil de motor wel eens uitvallen.
Het volgende heb ik allemaal al gedaan : Nieuwe bougies, bougiekabels, gasklephuis gereviseerd(en opnieuw ingelezen ), motorreiniger door de motor. Nou was mijn vraag, is het te verhelpen door iets te vernieuwen/ te reinigen ? Want aangezien het een elektronische gaskabel bevat, weet ik niet of het dan opgelost is, door bij de dealer het toerental te verhogen. Dit om kosten te besparen. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je ook een foutcode die terug komt als je hem opnieuw uitleest?
Deze heeft geen electronische gaskabel (gasklephuis zonder gaskabel) maar wel een electronisch geregeld stationair systeem en dat moet je inleren met de testkast op de juiste manier. Hoe heb jij dit gedaan/laten doen?
Wat ook nog kan is een defecte stationair regelsensor op je stuurpomp (waarschijnlijk wel aanwezig op jouw bouwjaar) Trek die stekker er eens af, maakt dat verschil?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar