Ik heb een probleem met mijn golf 4 1.6 1999: als de motor warm is gelopen begint deze bij stationair draaien "te zagen". Het toerental blijft keurig op 900 staan. maar je hoort een zagend geluid en een irritante trilling binnen in de auto. temperatuursensor en toerentalsensor zijn al vervangen. De auto is uitgelezen maar geeft geen foutmeldingen. De auto rijdt voor derest prima. ALs de motor nog koud is dan hoor je het niet zagen en doet alles normaal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou dan zou ik beginnen met de gasklep tereinigen en deze opnieuw in de basstand telaten zetten.
groetjes jan.
ik zal het aan de monteur zeggen waar ik de auto heb gekocht, vreemd trouwens dat hij dit nog niet heeft gedaan , want hij zegt alles te hebben nagekeken.....bedankt voor de tip jan
16 jaar
nou bianca het is best mogelijk dat hij het al wel gedaan hebt maar je het alleen niet gemeld heeft dat hij het gedaan heeft maar ach dat hoor je van zelf.
groetjes jan.
hij heeft ook de distributieriem vervangen...ik heb hem ook gevraagd of het misschien niet goed is gedaan, volgens hem kan dit niet want dan moest heel de auto helemaal niet goed lopen klopt dit???
16 jaar
ja dit klopt hoor want stel dat de distrubutieriem een tand verkeerd stond dan zou hij niet goed optrekken en rot lopen ook tijdens het optrekken dus daar kun je van uitgaan dat die goed zit hoor.
groetjes jan.
Spanning distributieriem controleren, waarschijnlijk riem te strak.
[quote=DDT]Spanning distributieriem controleren, waarschijnlijk riem te strak.[/quote]
toen de monteur de temperatuursensor en toerental sensor had vervangen was het zagen ongeveer 1.5 maand weg....dus de als het de spanning was geweest dan moest je het zagen toch blijven horen?
16 jaar
ja bianca en ik ga er zeker van uit dat hij dat goed gedaan heeft en ik zo met wat ik erst zei beginnen.
groetjes jan.
ik hoop dat dat het is, want ik wordt er gek van.... mijn vorige auto was een golf 3 en daar was het gasklephuis een keer van vervangen ...dure grap...ik neem aan dat als hij nu weer defect zou zijn dit uitgelezen zou zijn.... greetz B.
16 jaar
Tja, als het probleem is begonnen na het vervangen van de distributieriem lijk het me voor de
hand te liggen deze toch eerst te controleren.
Als het zagende geluid zoals je het omschrijft bij warme motor tijdens gas geven veranderd in een huilend geluid begin ik toch sterk aan de distributieriem spanning te denken.
Dat dit bij koude motor niet is en bij warme motor wel, komt omdat bij warme motor het geheel uitzet en de riem strakker komt te liggen.
[quote=DDT]Tja, als het probleem is begonnen na het vervangen van de distributieriem lijk het me voor de
hand te liggen deze toch eerst te controleren.
Als het zagende geluid zoals je het omschrijft bij warme motor tijdens gas geven veranderd in een huilend geluid begin ik toch sterk aan de distributieriem spanning te denken.
Dat dit bij koude motor niet is en bij warme motor wel, komt omdat bij warme motor het geheel uitzet en de riem strakker komt te liggen.[/quote]
het is alleen bij sationair draaien....en als je gas geeft draait de motor gewoon er zijn geen bijgeluiden...
16 jaar
heb net die moneur gebeld...hij heeft gasklephuis al gereinigd , lambasonde nagekeken, toeremtal en temperatuur sensor vervangen...uitgelezen niets te vinden...nu vertelde hij dat ze naar de benzine toevoer gaan kijken en deze iets"wijder "gaan zetten???.......nou ik hoop dat het hiermee is opgelost jullie horen het nog wel..........
16 jaar
[quote=bianca1975]nu vertelde hij dat ze naar de benzine toevoer gaan kijken en deze iets"wijder "gaan zetten???.......nou ik hoop dat het hiermee is opgelost jullie horen het nog wel..........[/quote]
Iets wijder zetten....?? Er is iets mis met de stationairregeling waarschijnlijk het gasklephuis defect...........
Gr. paul
"Toerental blijft op 900 staan".Bij def.gasklephuis,zou het toerental dan niet meer varieren?Bij vervanging D.B riem,ook span-en looprollen+waterpomp vervangen?Spanning v/d riem?Geen plastic beschermkap die aanloopt?Bij geopende motorkap(stationair natuurlijk),waar precies komt het geluid vandaan?(kant van distributie of kant versn.bak?)M vr gr Peter
[quote=auto-peter]"Toerental blijft op 900 staan".Bij def.gasklephuis,zou het toerental dan niet meer varieren?Bij vervanging D.B riem,ook span-en looprollen+waterpomp vervangen?Spanning v/d riem?Geen plastic beschermkap die aanloopt?Bij geopende motorkap(stationair natuurlijk),waar precies komt het geluid vandaan?(kant van distributie of kant versn.bak?)M vr gr Peter[/quote]
met zagend geluid geluid bedoel ik een soort zoemend geluid alsof de motor aan het "zoeken "is... het is niet iets wat aanloopt...net alsof hij constant iets zelf bijstelt om keurig op toeren te blijven... maar wat het is mag joost weten...
16 jaar
Dan ga ik mee met Paul.Maar blijft de vraag:van welke kant komt het geluid?M vr gr Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar