De auto is er op de snelweg mee opgehouden, afgesleept door anwb. In het service station starte de auto blijkbaar weer. Vervolgens heeft de klant een week probleemloos gereden. Nu weigert de auto volledig. Start wel maar slaat niet meer aan. Geen communicatie met het motormangement, dus ook niet uit te lezen. Geen aansturing van de brandstofpomp, geen onsteking. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, radio uitgebouwd, reservesleutel geprobeerd en het brandstofpomp relais vernieuwd. Geen resultaat.
De centrale deurvergrendeling kan ik ook niet uitlezen, geen communicatie. (cv werkt wel goed)
De tellerunit wel, geeft de volgende foutcodes: 01314, 01176, 01177.
Het lijkt er op dat de motor ECU stuk is......
Iemand nog andere gedachten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dag hilbrand, lijkt er op dat het dashboard stuk is, die zorgt ervoor dat je in de motor computer kunt komen.
ook word de startblokkering via het dashboard vrij gegeven. succes! groeten pieter
BDP-Sensor gechecked? Als die geen signaal afgeeft aan de ECU heb je geen vonk en geen injectie. Computer zou ik niet als eerste verdenken.
Heb je voeding en massa op je EOBD stekker? Ook geen injectorsignaal? Begint toch een beetje op ECU te lijken. Haal de ecu er eens uit en maak hem open. Vocht, condens oid?
klok vervangen is op voorraad dus dat zegt genoeg is ruil systeem moeten alleen je sleutels geprogrameerd worden
16 jaar
Relais al gecontroleerd?
ECU is het probleem niet zo dat ik lees of de klok of BDp-sensor.
16 jaar
Voordat je van alles gaat vervangen dien je eerst in het motorregelapp. te kunnen komen. Zolang deze niet is uit te lezen zal er warschijnlijk ook geen aansturing plaatsvinden van ontsteking en brandstof. Allereerst de voeding en massa aansturing naar het motorregelapp. contr. Waarschijnlijk is daar ergens een onderbreking in. Dit dient eerst in orde te zijn. Daarna de bedrading van ECU <<>> diagnose stekker controleren. Is dit allemaal oke dan ECU demonteren en controleren op inwendig vocht zoja ECU vervangen. Als het instrumentenpaneel defect is slaat de motor wel aan maar gelijk weer af. Dit is niet het geval.
Gr. Ary
Heren, alvast bedankt voor jullie tips. Ivm met een hoop ander werk heb ik nog niet veel tijd aan de golf kunnen besteden, dus ik ben nog zoekende.
Gr. Hilbrand.
Goed ik ben vanmorgen weer aan het meten geslagen. De voeding en massa van de ecu zijn goed. Ook van de diagnose stekker gecontroleerd en deze zijn ook goed. De diagnose lijn wordt niet doorgevoerd aan de ecu. Dus lijkt het probleem in de startblokkering in de tellerunit te zitten. De startblokkering kan ik ook uitlezen en daar zitten geen foutcodes in. Sleutels worden herkent, sleuteltje op het dashboard gaat ook gewoon uit.
Nu heb ik geprobeerd om de diagnoselijn achter de tellerunit te overbruggen, maar met een losgenomen tellerunit heb ik nog geen communicatie met de ecu. Moet dat nog even proberen met een aangesloten tellerunit.
Als de startblokkeering en sleutelherkenning goed werken, kan dan het probleem nog steeds in de tellerunit zitten?
Weet ff niet uit me hoofd, maar als het goed is lees je deze auto's uit via de startblokkering die in je instrumentenpaneel zit. Ik werk zelf bij een seat/skoda dealer heb dit ook weleens gehad bij een cordaba'01. Wist eigenlijk zeker dat het probleem in de combi-instrument zat, maar om het toch zeker te weten heb die communicatiedraad die naar de ECU gaat rechtstreeks op me diagnosestekker geplaatst plus nog de voeding en massa die de stekker nodig heeft om uit te lezen. Toen kon wel de ECU uitlezen en wist zeker dat de instrumentenpaneel defect was. Wel was de motor te starten en sloeg ie vervolgens weer af, omdat ie geen communicatie met de wegrijblokkering kon krijgen. Bij jouw gebeurt dat niet, dus ik denk niet dat de tellerunit defect is.
Als de voedingen/massa van de ECU in orde is dan is toch je ECU motor defect.
Ik denk ook niet dat de tellerunit het probleem is. Ik heb al wel een gebruikte motor ecu gemonteerd, maar dan heb ik nog geen cummunicatie met de ecu. Inmiddels begin ik me een klein beetje blind te staren op het probleem, misschien zie ik iets stoms over het hoofd. Storing zoeken in combinatie met een hoop ander werk is niet echt ideaal. Daarom heb ik de auto naar een collega bedrijf gebracht, die zijn vw specialist. Zij kunnen waarschijnlijk meer informatie uit de auto halen en kunnen we samen tot een oplossing komen. Ik ben er ook achter gekomen dat de auto kort geleden schade heeft gehad...... We zoeken verder.
zoals ik al zei klokken vervangen is een voorraad artikel bij vw zegt genoeg
16 jaar
Mariani, je was inderdaad duidelijk. De berichten over deze storing mbt de tellerunit zijn een beetje tegenstrijdig. Snap je dat ik twijfel? Iets meer uitleg zou wenselijk zijn. Kan de tellerunit stuk zijn als de startblokkeering uit te lezen is en geen foutcodes geeft, en de sleutels herkend worden? Sleutellampje op dashboard gaat gewoon uit, gaat niet weer aan en begint ook niet te knipperen. De motor start wel, maar slaat niet aan. De motor loopt dus helemaal niet, ook niet voor 2 seconden.
Gr. Hilbrand.
Beste Hilbrand,
Het lijkt me toch raadzaam om even te kijken of relais 109 in zekeringenkast wel werkt, dit is het voedingsrelais van de ECU.
Als het in de wegrijblokkering zou zitten dan zou de motor aan moeten slaan, en weer uit.
En als laatste: zijn alle massaverbindingen aanwezig? en goed?
veel succes.
[quote=W.A. Mons]Beste Hilbrand,
Het lijkt me toch raadzaam om even te kijken of relais 109 in zekeringenkast wel werkt, dit is het voedingsrelais van de ECU.
Als het in de wegrijblokkering zou zitten dan zou de motor aan moeten slaan, en weer uit.
En als laatste: zijn alle massaverbindingen aanwezig? en goed?
veel succes.[/quote]
Precies,daar doelde ik ook op.
Is de bedrading met een juist schema gecontroleerd ? Relais 109 heeft deze auto niet ( het is geen diesel ?!?!? )Verder is zekering S229 ( plek 29 ) in de zekeringkast verantwoordelijk voor de voeding 15 + van de brandstofpomp, ontsteking,aansturing contactslot, en de ECU. Als deze stuk is of ergens onderbroken is er geen aansturing van bovengenoemde en is de ECU niet uit te lezen. Verders hier een opsomming van voeding en massa`s van de ECU.
T80/27 is 30 +
T80/15 is 15 +
T80/11 is DF dynamo
T80/54 is massa
T80/28 is massa
T80/2 is massa
T80/29 is diagnose deze gaat naar instrumentenpaneel T32a/5 en kun je door lussen naar T32/25 gr/ws draad en deze gaat rechtstreks naar de diagnose stekker.
Als bovengenoemde in orde is dien je de ECU uit te kunnen lezen.
Succes Ary
wat voor radio zit er in? als de vaste en geschakelde + omgewisseld zitten kan je storing in je instrumentenpaneel krijgen met als gevolg in het ergste geval een defekt instrumentenpaneel. bouw de radio uit misschien is je probleem verholpen.
[quote=Ary]Relais 109 heeft deze auto niet ( het is geen diesel ?!?!? )[/quote]
We bedoelen uiteraard de voeding/relais voor de ecu!
is er geen zekering deffect
ik had laatst hier een 1.6 16v
ook niet aanslaan en uitlezen lukte ook niet
probleem was eigenlijk dat de klant mij vertelde dat voor hij er mee op hield op 3 cilindrs liep
heb de zekeringen gecheckt 1 defect
ik kon hem weer uitlezen misfire cil 3 gaf hij aan onderbreking sluiting
starten en liep op 3 cilinders en sloeg gelijk af
zekering er weer door
bobine cil 3 was de oorzaak
[quote=vw_audi]is er geen zekering deffect
ik had laatst hier een 1.6 16v
ook niet aanslaan en uitlezen lukte ook niet
probleem was eigenlijk dat de klant mij vertelde dat voor hij er mee op hield op 3 cilindrs liep
heb de zekeringen gecheckt 1 defect
ik kon hem weer uitlezen misfire cil 3 gaf hij aan onderbreking sluiting
starten en liep op 3 cilinders en sloeg gelijk af
zekering er weer door
bobine cil 3 was de oorzaak[/quote]
Heb ik inderdaad ook eens gehad. Maar als je dus alle voedingen/massa hebt gecontroleerd op de ECU kom je dus vanzelf op die zekering uit.
Probleem vd week opgelost. Draadbreuk/oxidatie in kabelboom in de waterbak, links onder het voorraam.
Bedankt voor jullie tips. Gr Hilbrand.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar