Ik heb sinds kort een probleem aan mijn wagen.
Het is een Golf 4 benzine 1.8 20V Highline uit 1998 120.000KM gelopen.
Ik heb nooit problemen gehad met deze auto maar op een of ander moment heeft hij kuren.
Hij houdt in vlak na het schakelen en heeft vermogen verlies. Ook loopt hij niet meer lekker stationair.
Ik ben er al mee naar de garage geweest en na een onderzoek vertelde ze dat de distributie riem een tandje versprongen kan zijn.
Of dat de nokkenas regelaar/sensor niet goed functioneert. Het gaat in ieder geval een dure grap worden. Hij heeft schijnbaar ook geen goede verbranding en verbruikt ineens veel meer.
Soms hoor ik ook een plof na het schakelen. Ik denk dat er dan onverbrande brandstof in de uitlaat is dat dan ontbrand.
Heeft iemand hier iemand ervaring mee gehad en hoe is het opgelost?
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de auto uitgelezen? En welke foutcodes krijg je dan?
Is het signaal van de lambda-sonde gecontroleerd?
Anders maar even naar een andere garage of dealer die je wel kan zeggen of de distributie versprongen is.
Ploffen in de uitlaat is inderdaad het verbranden (exploderen) van onverbrande benzine en is zeer gevaarlijk voor de dure katalysator.
Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.
Hou oud zijn de bougies (in kilometers)?
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Auto is niet uitgelezen daar vroegen ze 55euri voor dat vond ik te veel. Ik weet niet hoeveel het normaal kost bij een vakgarage?
Ik heb alle vacuumslangen en de bougikabels nagekenen ook in het donker met nevel. maar geen gekke dingen. bougies zijn ongeveer 30.000km.
Ik hoor als ik boven de moter hang en gas geef met de kabel een soort zuigend geluid bij de moter. het klinkt als een open luchtfilter.
Dit heb ik ook bij de garage gezegd en daar zijden ze dat dit normaal is en ze hebben ook geen lek gevonden. Toch voor de zekerheid gekeken.
Ik hoor wel een zachte ratel bij de motor maar ik weet niet of dit normaal is of altijd zo geweest is. Uitlaat is verder goed ik kan geen lek vinden.
Ik ga het bij een ander vakgarage proberen. Is het normaal als ze even kijken en luisteren dat daar geen kosten aan verbonden zijn?
word vervolgd.
14 jaar
In principe kost het uitlezen gewoon geld,terecht,want ze zijn met jouw auto bezig.
Dat zuiggeluid is normaal.
Het lijkt op een ontstekings probleem,bobine's,kabels,lambdasignaal kan afwijken.
Brand het storingslampje?.
Laat de boel eens uitlezen,geld gaat het toch kosten,hoeveel is afhankelijk van wat ze vinden.
autorijden kost nou eenmaal geld.
14 jaar
Ik heb hem vandaag toch maar uit laten lezen bij een andere garage. En er zijn geen motorische storingen gevonden. Alleen airback passagier kant had storing. Voor de rest was alles in orde. Dat zuig geluid was normaal en die ratel in de moter ook. Het kunnen de bougies zijn of LMM of een lek in het inlaat spruitstuk of pakking daarvan zijden ze. Dit alles ga ik na laten kijken.
14 jaar
Ik ben vandaag weer bij dezelfde garage geweest. We hebben de bougies vervangen. Hij reed al iets beter. Daarna de LMM meter vervangen. En het probleem was helemaal opgelost. Kan ik deze zomer toch nog met vakantie :)
PROBLEEM OPGELOST
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar