Hoi heb hier een golf 4 staan , een 110kw tdi 4motion. zitten berg rekeningen bij van oa nieuwe versnellingsbak in begin 2009.
het volgende is nu aan de hand : als ik rustig rond de 2000 toeren rij schakelt hij zeer soepel maar ga ik doorrijden en voorbij de 3000 toeren dan moet er echt veel kracht worden gezet om te schakelen. ook af en toe met wegrijden voel je hem ineens inslaan als je weg wil rijden dus krijg je een klap en schiet de auto vooruit dus net alsof je de koppeling te snel laat opkomen. terwijl ik dan wel gewoon rustig de koppeling laat opkomen maar dan pakt ie ineens in 1 keer vol erin.
wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik dit zo hoor dan kan het liggen aan de koppeling/vliegwiel zelf of een probleem met het hydraulische gedeelte van de bediening van de koppeling.
Lijkt mij als er een ervaren monteur mee rijd en dit probleem doet zich dan voor dat hij wel weet wat er aan de hand kan zijn.
was een proobleem met de haldex , is gemakt door een bedrijf dus weet niet precies wat er vervangen was. wel prijskaartje van 450 euro.
13 jaar
Oke dat zou die klap wel kunnen verklaren maar niet het slechte/moeilijke schakelen, dat staat er los van.
Maar mooi dat het nu toch nog opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar