Volkswagen Golf IV: viergastest te hoog + diverse fouten.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2L

Vanmiddag een golf 4 2.0 8V uitgelezen omdat deze hoog benzine verbruik heeft en bij apk de viergastest 9,8% was.

Dit zijn de fouten die opgeslagen waren:

Saturday,24,April,2010,17:54:17:29974
VCDS Version: Release 908.1

Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AQY.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 018 EF
Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V04
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01316
7 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-00 - -
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent



Deze gewist en vervolgens in meetwaarde blokken wat gekeken:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTSU7SFB-D....[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICPHW7PX-D....[/img]

Nu heb ik eigenlijk zelf het idee dat de lamdasonde in het uitlaatspruitstuk de boosdoener is of niet ?

Als ie stationair loopt ruik je ook veel benzine lucht uit de uitlaat, dus het hoge verbruik is wel verklaarbaar.


Ik heb deze al eens eerder uitgelezen, toen waren dit de fouten:

Saturday,20,March,2010,17:05:12:29974
VCDS Version: Release 908.1

Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AQY.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 018 EF
Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V04
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01316
4 Faults Found:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
P0172 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Audidriver73

Geplaatst door Audidriver73 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Of de lambdasonde is stuk of de luchtmassameter.

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja ik dacht in eerste instantie ook aan de lambda sonde die in het uitlaatspruitstuk zit, vooral n.a.v. de foutcode 16518.

Waarmee zou jij beginnen, de lambda sonde in het uitlaatspruitstuk ?

dutch123 (65), 14 jaar geleden

Is er geen meetblok van de luchtmassa dan?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk lambdasonde omdat hij zegt dat er geen activiteit is geweest vanuit de sonde.
Die andere storingen zouden wel kunnen komen door de lmm.

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lambda sonde vanavond vervangen door uiteraard een originele, morgen apk herkeuren.

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag APK goed gekeurd, ook het verbruik is weer normaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.