close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf 4 1998 Motor trilt indien warm

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hoi,

Heb nu een nieuwe probleem dat de motor begint te trillen indien ik meer dan 30 minuten heb gereden en indine de wagen 90 graden heeft bereikt. Als ik voor een stoplicht ben en wil vertrekken vanuit de 1ste vitesse, dat de motor begint te trillen!!!! Vooral op een stijle helling, dan begint bijna heel de wagen mee te trillen !!!!

Iemand zijn tegen mij dat het de motorsteun(en) zijn, ik heb deze allemaal vervangen en heeft ook niet geholpen (alé heeft misschien een heel klein beetje geholpen) maar indien de helling stijl is dan begint het terug te trillen (indien de wagen 90 graden heeft bereikt !!). Indien de wagen nog geen 90 graden heeft bereikt, heeft hij deze tril probleem niet.

Aan wat ligt het probleem ? Kan het zijn dat het de [koppeling], boite de vitesse of ambriage die versleten is !!!

mvg
Migo

Geplaatst door

TurboNepper (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien het 2-massa vliegwiel??

Frank3168 0

17 jaar

Koelvin in onbalans misschien? omdat het pas bij 90 graden is.

koen6346 0

17 jaar

Wat bedoel je met koelvin in onbalans ?? (is het die grote ventielator naast de radiator (soort van kooler)) ?

en waar zit die 2-massa vliegwiel (kunt u een tekening of link doorsturen hoe het eruitziet)

thnx

TurboNepper 0

17 jaar

Het 2-massavliegwiel zit zeg maar tussen de motor en de versnellingsbak. Hierop zit de koppeling (drukgroep) gemonteerd. Dit vliegwiel is zonder demontage van de versnellingsbak NIET te zien.

Heb je de auto al even laten uitlezen om uit te sluiten dat het niet ligt aan het motormanagement of evt. temperatuursensor?

Leg nog eens even uit WANNEER de auto gaat trillen?

Bedoel je dat de aandrijfunit gaat trillen zodra je de koppeling vanuit stilstand laat opkomen en je wilt wegrijden?
Hij trilt dus NIET wanneer je gewoon rijdt?
In DAT geval verdenk ik het 2 massavliegwiel c.q. drukgroep/koppelingsplaat.

Santa 0

17 jaar

Beste Santa,

De wagen trilt totaal niet indien het nog niet warm is (90 graden heeft bereikt).

Indien het 90 graden heeft bereikt dan trilt het in 3 gevallen ?
1) Indien ik vanuit stilstand en wil wegrijden via 1ste vitesse in stijle hellingen naar boven dan trilt het enorm veel !!!

2) Indien ik vanuit stilstand en wil wegrijden via 1ste vitesse in gewone wegen (rechte baan) dan trilt het ook maar niet zo veel als geval 1 !!!

3) Indien ik hetzelfde doe als geval 2 maar met hogere versnelling (dus vitesse 2) dan trilt het veel minder, maar toch blijft het trillen.

Na al deze gevallen tijdens het rijden dan trilt het niet meer, wat ik eigenlijk bedoel is dat het alléén begint te trillen bij het opkomen, maar tijdens het rijden niet meer ?

Ik hoop dat ik nu mijn probleem beter heb beschreven Santa :)

thnx
Migo

TurboNepper 0

17 jaar

2 massavliegwiel plus koppeling/drukgroep vervangen,zoals Santa al zei,dan is het wel over.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Beste,

Komt het goedkoper uit voor mij indien ik heel de koppeling ga vervangen, ipv de 2-massavliegwiel en koppeling/drukgroep !!!.
Want 2-massavliegwiel en drukgroep zijn toch onderdelen van een koppeling ? (alé denk ik). Wat ik eigenlijk bedoel is de demontage/montage van volledige koppeling VS montage/demontage 2-massavliegwiel+drukgroep (qua werkuren!!!, van iemand gehoord die student is).

Of ben ik totaal verkeerd bezig ? (weet niet veel van koppeling, heb een artikel gelezen van koppeling daarom mijn vraag ?)

thnx

mvg
Migo

TurboNepper 0

17 jaar

Ik weet niet wat die student studeert, kennelijk geen autotechniek?

De koppeling bestaat grofweg uit een drukgroep, druklager en een koppelingsplaat. De koppelingsplaat zit opgesloten tussen de drukgroep en het (al dan niet 2-massa)vliegwiel.

De versnellingsbak moet hoe dan ook gedemonteerd worden. Indien eenmaal de drukgroep en de koppelingsplaat van het vliegwiel zijn verwijderd, kan het vliegwiel simpelweg verwijderd worden door een aantal bouten los te draaien.
Qua tijd maakt dat nagenoeg niks uit.
Omdat je dan toch de boel los hebt liggen, is het verstandig om ook het toplager en het druklager te vervangen maar ik zou dan OOK de oliekeerringen van de krukas EN de ingaande as van de versnellingsbak vernieuwen.
Lastig om dat later nog te moeten doen.....

Santa 0

17 jaar

Beste,

Ik heb net gebeld om te vragen wat de stukken (2-massavliegwiel, drukgroep, druklager en de toplager) kosten en heb als antwoord gekregen dat je een volledige kit moet vervangen en dat je geen stukken kunt vervangen !!!!!

De (LUK of LUC ? kit versie) kost 674 euro zonder werkuren en de (Valeo kit versie) zou rond de 567 euro moeten kosten zonder werkuren. Maar welke type (luk of valeo) versie dat ik heb, moet ik eerst alles openmaken en de merk uitlezen !!!.

Ze hebben mij gezegd dat je dus niet de onderdelen/stukken kunt kopen. Of is het zever wat ze aan mij vertellen !!!

Kan iemand mij helpen, want blijkbaar is het een dure grap aan het worden !!!

mvg
Migo

TurboNepper 0

17 jaar

Beste,

Zijn deze prijzen niet wat overdreven, of ben ik aan het dromen. Ik heb aan VW dealer gevraagd hoeveel het mij zou kosten indien ik deze 2-massavliegwiel wou herstellen ??? En dit krijg ik als antwoord terug !!

vliegwiel met koppeling 739,82€
borage krukkas 48,86€
borage boite 101,09€
druklager 50,64€

+ werkuren +/- 6 uren werk aan 45,80€ per uur

Al deze prijzen zijn excl. btw !

Totaal kom ik dan ongeveer 1470 euro !!!! (Weet iemand soms waar ik deze veeeeel goedkoper kan herstellen, of willen ze mij gewoon rippen !!!)



mvg
Migo

TurboNepper 0

17 jaar

migo

denk niet dat de dealer jou wil RIPPEN... wel is een dealer in het algemeen fors duurder. maar het kan goedkoper.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.