Volkswagen Golf: GOLF 4 TDI highline 81 KW 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: ahf

Hoi ik ben Clive Samuels.

Ik ben nieuw hier en heb dringend hulp nodig.

Ik pas geleden mijn Golf 4 tdi uit 1998 omgeruild met een andere auto... de nieuwe eigenaar belde me een halve dag later op het volgende is er aan de hand

De turbo valt weg maar na het opnieuw starten is het probleem weg ...het volgende is gedaan.

de luchtmassa meter is vervangen terwijl ik deze pas had laten uitlezen en verder geen storinggaf , de twee magneetklepje's zijn vervangen + slangetjes tegen het schutbord echter weet ik niet wie het gemonteerd heeft ik heb wel gehoord bij het schakelen dat de sis geluid bij is gekomen.
Ik heb begrepen als de slangetjes verkeerd worden gemonteerd dat de turbo ook niet functioneert.

Kortom ik weet dat de turbo en de regelklep niet kapot zijn, althans toen ik hem bracht was de auto 100% in orde. daarbij de EGR klep is dicht gemaakt met een blinde plaat.

Ik krijg nu een rekening gepresenteerd van 1300 euro " advies turbo en regelklep vervangen"

dit krijg ik als melding.

Na diverse testen hebben wij geconstateerd dat de turbo en drukregelklep niet goed afregelen. Ons advies is om de turbo + klep te gaan vervangen. Wij hebben ook opnieuw de luchtmassameter gecontroleerd en de oude luchtmassameter die in uw auto zat is ook niet goed. Het is goed mogelijk dat er diverse mankementen aan uw laadruksysteem aanwezig zijn waardoor er diverse klachten ontstaan.

Onze prijsopgaaf voor het vervangen van de turbo zal 1310.- euro inclusief BTW bedragen.

kan iemand mij vertellen ..wat er nog meer aan de hand kan zijn. ik heb geen zin om 1310 euro te betalen terwijl ik weet dat de auto 100 % in orde was ...
ik ben altijd zuinig geweest op mijn auto maar wil niet bestempeld worden " je hebt me genaaid "

Ik hoor het graag.

gr
Clive

bedankt alvast

Clive

Geplaatst door Clive (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

Je hoort een sissend geluid zeg je? Klinkt alsof de vacuümleidingen niet goed aangesloten zijn, en een lekke inlaatbuis. Dat wil ook nog wel eens voorkomen. Maar als het klopt wat jij zegt, vind ik het een vreemd verhaal. Zomaar ineens kapot. Heeft die gast er ook al een chipje op gemonteerd toevallig?

m.vr.gr.
Sjoerd

Clive (0), 17 jaar geleden

Hoi Sjoerd

Bedankt voor je reactie. Hij heeft geen chip gemonteerd. Daar zat ik ook al te denken ik heb zelf niet de slangetjes gemonteerd en de magneetklepjes.
Het moet iets kleins zijn turbo en klep kunnen onmogelijk kapot zijn.
Ik heb de auto 3 jaar gehad nooit een probleem gehad en nu lijkt het wel of alle problemen opstappelen.
en op basis van advies ga ik geen 1310 euro betalen.
gr
Clive

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=Clive]Ik pas geleden mijn Golf 4 tdi uit 1998 omgeruild met een andere auto... de nieuwe eigenaar belde me een halve dag later op het volgende is er aan de hand

Kortom ik weet dat de turbo en de regelklep niet kapot zijn, althans toen ik hem bracht was de auto 100% in orde. daarbij de EGR klep is dicht gemaakt met een blinde plaat.[/quote]
Clive, wat is er nou met de auto gebeurd? Heb je hem INgeruild bij een autobedrijf of heb je hem OMgeruild (van auto geruild) met een ander?

Frontera3444 (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Los van het sissende geluid.

Heb ik het zelfde probleem gehad.

Ook de onderdelen vervangen zoals de offerte die je nu hebt van 1310,00

Na reparatie bleef het probleem zich voor doen.

Uiteindelijk was het de sensor op de intercooler (kosten maar 33,00)

Wie weet helpt dit.

groet

Ray

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat voor sensor was dat? weet je dat ook?

m.vr.gr.
Sjoerd

Frontera3444 (0), 17 jaar geleden

Heb net de factuur erbij gepakt en hij kost euro 35,20 (dacht 33,00 maar goed is maar 2,00 meer)

Onderdeelnummer: 038 906 051 C

Betrof een Golf 4 96KW /130PK , onderdeel is een Intercoolersensor (op de factuur staat druksensor) de laaddruk werd steeds overgeschreden, hij blies letterlijk de intercooler pijp (is van aluminium) eraf , deze scheurde op de klemaansluiting met de rubberen slang. dit gebeurde meerdere malen tot dat ze achter kwamen dat het deze sensor was

Hoop dat je er wat aan hebt en je problemen verholpen zijn.

Dit onderdeel heeft mij heel veel ellende en ergenis gebracht, en ookm heel veel geld gekost.

Ondanks dat ik vanaf de 1e dag bij de dealer was om hem te laten uitlezen/repareren.

Groet

Ray

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

Kijk! Dus de druksensor van de intercooler. Jah, lijkt me heel logisch. En ik weet dat dat bij de Passat wel eens wil gebeuren, dan scheurt de turboslang rechtsvoor, onder bij de intercooler. Maar ik wist niet dat dit ook voorkomt bij de golf. Dus Clive! Die sensor even laten controleren...

m.vr.gr.
Sjoerd

murat8019 (0) PRO, 17 jaar geleden

bij volkswagen is de turbo de meest voorkomende probleem.
ze gaan meestal vast zitten en kunnen hierdoor de turbo druk niet goed af regelen.
hierdoor loopt de druk te hoog op en valt hij in zijn nood loop.
dan trekt hij ook niet meer.
als je dan de contact een keer uit en aan zet dan ristel je hem weer.
todat hij weer ziet dat het druk buiten de gewenste druk loopt en valt dan weer in nood loop.

het sisent geluid kan een lekker turbo slang zijn. kan ook de oorzaak van de probleem zijn.
daar moet je eerst mee beginnen.
en eventueel daarna de turbo schoon laten maken.

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

als de turbo vast gaat zitten, heb je absoluut geen drukopbouw meer in het inlaatsysteem! Dan eerder een vacuüm. Ik neem dan ook aan dat je de wastegate bedoelt?

m.vr.gr.
Sjoerd

murat8019 (0) PRO, 17 jaar geleden

klopt het zijn de schoepen van de variabel tubo.
het is niet zo zeer een wastegate
dat is een klep dat alleen open in dicht gaat.deze geven niet zo veel problemen

Luiehond (0) PRO, 17 jaar geleden

Neej ,okeej, daar heb ik meer van gehoord, dat de geleidekleppen vast gaan zitten. Ik meende dat je bedoelde dat de turbine zelf vast ging zitten... Excuus...

m.vr.gr.
Sjoerd

Audidriver73 (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb je de auto nog niet rijdend uitgelezen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.