Volkswagen Golf IV: Golf 4 TDI pompverstuiver slaat niet aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TDi 101 PK

Golf slaat niet aan, motor draait vlot rond (wellicht geen slappe accu of versleten starter, toerenteller geeft zo'n 300 tr/min aan)
Eerst hoor je een poging dat hij wil aanslaan, vervolgens enkel het geluid van de starter.
Ik zie de multi riem rondgaan
de boordcomputer geeft een verbruik tussen de 0,6 en 1 l/u aan

Na een 10 tal seconden verschijnt STOP,
daarna probleem oliedruk,
het oliepijl is OK

Volgens mij is er geen probleem met de opvoerpomp in de brandstoftank (eerder meegemaakt), want bij het aanzetten van het contact hoor ik een stromend geluid (heeft hij sinds de vervanging van deze opvoerpomp)

Iemand enig idee wat de oorzaak is ?

Alvast bedankt voor jullie tips

golfpatrol

Geplaatst door golfpatrol (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

als hij een poos stil gestaan heeft dan zo het lekkage via de verstuivers kunnen zijn.
dan zou hij door lang door testarten moeten aanslaan als hij dan loopt en je zet hem af dan zal hij direct weer aanslaan totdat hij weer een poos stilstaat een nacht of zo.
is dat het geval dan zullen de o-ringen van de verstuivers vervangen moeten worden.
ik ga er van uit dat er niet aan gerommeld is.

groetjes jan.

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

komt er wel brandstof bij het filter zit er uberhaubt wel brandstof in het filter anders kun je starten tot jeruzalem eerst filter afvullen met diesel en dan weer starten stopklep voor de egr staat die wel open deze willen wel dichtkoeken de klep blijft dan dicht staan en slaat je auto met geen mogelijkheid aan

golfpatrol (0), 14 jaar geleden

De auto heeft deze week niet dagelijks gediend wegens zieke echtgenote, voordien bolde hij vrijwel dagelijks
vrijdag enkele seconden gebold om uit de garage te rijden
tot dusver geen sleutel aan brandstofsysteem geweest,
geen brandstof filter vervangen geweest
Die EGR klep, kan die plots gaan haperen ?

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

als de stopklep dichtstaat krijgt de motor geen lucht en zal dus niet aanslaan aan de linker kant van de motor als je ervoor staat zit een dikke luchtbuis als je die even loshaald van de klep aan de bovenzijde kun je zien of die klep open of dicht staat

golfpatrol (0), 14 jaar geleden

Bedank Marco voor je raad,

het was inderdaad deze klep die haperde,
even tegen getikt, starten en klaar was kees.

Wordt deze best vervangen door een nieuwe, of is dat ding te repareren ?
volgens " the lady of the house" heeft ze dit nog eens meegemaakt, 5 minuten nadien starte de wagen toen wel

schoonmaken, dichtingen reviseren, slangetjes vervangen,

nogmaals bedankt voor je gouden tip

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

vaak is het een kwestie van goed reinigen stopklep er even afhalen en de koolaanslag weg halen meestal blijf het dan wel weer een poos goed vervangen kan altijd nog

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.