Hallo allemaal
Ik ben Rob....
Ik ben zeer onder de indruk van de oplossingen op deze site, dus daarom ook lid geworden.
Mijn probleem is als vogt
3 dagen geleden van een op 't andere dag heeft mijn golf start problemen en geen vermogen.. heb uit laten lezen (uitdraai maandag, sorry) en kreeg in eens verschillende meldingen, W/O LMM geen contact, nokkenasposs. sensor geen contact, turbo inlaat, turbo uitlaat en nog eentje..
Het volgende is al gebeurd
Nieuwe nokkenasposs. sensor (vw orig) nieuwe van bosch LMM compleet, dus ook behuizing, egr is brandschoon en werkt naar behoren.. N.B storing coor nokkenaspossisiesensor en LMM zijn weg.
opmerkelijk, motor loopt en start MET of ZONDER de stekker op de LMM ? en vervolgens veranderd er niets aan de rij eigenschappen, N.B geen motorstoringslamp op dashboard !!
Ik ben zelf electricien en vind het heel raar dat er in eens zo veel storingen in een dag voordoen. Was dit een elektro-installatie dan zocht ik bij zo uiteenlopende problemen iets van een overkoepelend/algemene/common denominator of zoiets.
Ik weet geen raad meer en mijn garage ook niet.. Hij wil wel maar kan niet..... zowel de auto als ik!!.......
Hopende op een EUREKA moment van iemand die 't zelfde mee heeft gemaakt,
Groeten een en al Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voedingsprobleem op de sensoren. ffe elektrisch schema bij zien te krijgen om dit op te kunnen lossen. Zoek het in slechte overgang, ingebrand relais, of gekneuste kabelboom. (laatste optie is de complete motorkabelboom openpellen....)
Hallo allemaal
Rob hier van de golf met die scala aan foutmeldingen. Gaarne deel ik met jullie de oplossing mee......
De oplossing in dit geval heet www.vagtechniek.nl in nuenen noord brabant..
Ik kon meteen langsgaan gisteren ochtend na korte tel contact.
2 tientjes, 5 minuten, opgelost. Bleek de smoorklep te zijn. Deze zit op 't zelfde circuit als de lmm, nokassensor, krukas sensor, turbo druk, inlaat druk, egr klep en de n75 klep. Deze gaven allemaal geen contact/massasluiting aan. Eerst was het een kleine lekstroom dat die sensoren op hol heeft doen slaan, en vandaag toevallig bij hem sprong de zekering voor dat circuit tijdens het uitlezen. Sterk, ik heb de zekeringen gisteren stuk voor stuk met de meter doorgemeten en de aansluitingen allemaal op spanning gecontroleerd. Die smoorklep is zojuist bekrachtigd als je de auto UITZET...dus opzich een lastig te vinden probleem. Schijnt dat deze klep zich in alle standen had kunnen staan ook tijdens het rijden, zonder dat er noodloop OF motorstoring op dashboard verschijnt. Motor kreeg minder/onvoldoende lucht en dus ook minder zuinig en minder power, want die rijdt nou beter dan ooit.
Ik heb hier zo een geluk mee en deel graag de oplossing met jullie mee.
Was ik trouwens blindelings op de foutcodes vanuit gegaan dan had ik het zelfde probleem gehouden maar was 1300 euro lichter aan sensoren die niet stuk waren !!!!!!!
LET OP.. een computer kan je alleen vertellen (lees beamen) wat je waarschijnlijk al weet, dat er is iets aan de hand is.... NEVER STOP THINKING !!! COMPUTERS DOEN EN MENSEN DENKEN......
Groeten Rob.
11 jaar
Beste ROB,
Je schrijft dat alles nu is opgelost , mooi man dat is weer fijn geregeld en je kunt weer rijden !
Je schrijft ook als het niet gelukt was en je was uitgegaan van de info die je zou hebben gehad dan was je nu misschien 1300 kwijt geweest voor Jan Lul.
Let wel als je onderdelen zoekt voor een Auto kijk dan eerst even op een Onderdelensite !
b.v.b. de VW en andere merken hebben geen eigen fabriek voor b.v.b sensors te maken , dat komt van toe leverings bedrijven , en die zijn hetzelfde als origineel maar dan zonde logo VW-Audi erop of Mercedes , Opel en soms klein nuances verschil kleur matriaal etc
Sterkte en succes rij lekker met je auto
Alex
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar