Volkswagen Golf IV: golf 4 tdi start niet na defect carter door drempel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi alh

hallo

Ik heb een golf van een vriend die op een drempel was gereden en daardoor de carter had gescheurd. Ik heb deze gelast en weer gemonteerd en voor de zekerheid een lager losgepakt voor te kijken voor schade. Hier was niets aan te zien.

De auto wil nu niet meer starten. Ik heb geen foutcodes meer in de ecu staan die ik heb uitgelezen met een snap on mt2500. De code die erin stond was: 17655 sensor verstuivernaaldslag g80 onderbreking. Deze geeft ie volgens internet vaak als er nog lucht zit in de verstuiver. Het rare was dat het brandstoffilter leeg was. Ik heb het brandstof filter ontlucht maar helaas start ie nog steeds niet.

De stopklep bij de uitgangen van de dieselpomp wordt aangestuurd als ik de motor start. Ik heb de slang links van de intercooler naar de inlaat losgepakt en daar remmenreiniger ingespoten. Daar start ie meteen op.

Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken? De distributieriem samen met filters olie etc is 200km geleden vervangen.

Zou het in het zwarte kastje aan de dieselpomp kunnen liggen?

groeten,

William

william_akker

Geplaatst door william_akker (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

tedkroon (0), 11 jaar geleden

Ik denk toch dat het een ontluchtingsprobleem is! Probeer eens de brandstofpomp te vullen met diesel zodanig dat uit de uitgaande slang diesel komt. Zelf heb ik ook eens met een hoop stres een brandstof pomp zo aan de praat gekregen. Dat zelfontluchtend effect is heel beperkt.

kaleido 1 (1420) PRO, 11 jaar geleden

Pomp in de tank zit nog wel op zijn plek ?

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

ik denk eerder dat je dasboard ecu is overleden. zit de startblokering in. als die niet werkt wordt er ook geen brandstof van achter naar voor gepompt... gebeurt vaker bij het stukrijden van een carter.

reden is dat de olieniveausensor of haar bedrading onder in het carter sluiting durft te maken en de boel electronisch om zeep helpt.

ofwel probeer het instrumentenpaneel (moduul 17) eens met diagnoseaparaat te benaderen. Dikke kans dat hij niet thuis geeft.

william_akker (0), 11 jaar geleden

Hallo allen

Ik heb de pomp vanaf een jerrycan laten aanzuigen en dat doet ie goed, er komt diesel uit de retourleiding. Daarna heb ik de motor met remmenreiniger laten lopen voor de laatste luchtbellen, maar helaas wil deze nog niet lopen op diesel.

Dit is een 90 pk diesel, die heeft toch geen pomp in de tank?

De bedrading was niet beschadigd evenals de sensor in de carterpan. Hij had een scheur bij de aflaatplug. Er is dus geen kortsluiting geweest. Ik zal zeker nog proberen om moduul 17 aan te spreken. Het lijkt erop dat de pomp geblokkeerd wordt vanbinnen.mocht dit het geval zijn, is dit te bypassen?

Groeten,
William

Jan227 (5) PRO, 11 jaar geleden

Hallo, licht het voorgloeilampje kortstondig op als je de auto op contact zet ? Als je de inspuitleiding aan de verstuiver losneemt, komt daar dan wel diesel uit tijdens het starten ? Komt er rook uit de uitlaatpijp tijdens het starten ? Groet Jan227

william_akker (0), 11 jaar geleden

hallo jan

Het voorgloeilampje licht inderdaad even op.

Er komt geen rook uit de uitlaat.

Er komt geen diesel uit de leiding naar de verstuiver gespoten. Wel een klein beetje gedruppeld.

Hij loopt wel op remmenreiniger als ik de slangs linksvoor naar de inlaat losneem en daar inspuit.


groeten,
william

de Dokter (0), 11 jaar geleden

probeer hem toch eerst maar eens uit te lezen, liefst met vcds.
Wanneer je de auto op contact zet, gaat het oranje sleutel lampje dan wel uit?

william_akker (0), 11 jaar geleden

Hallo Dokter

Dat oranje sleutellampje gaat gewoon uit.

groeten,
william

william_akker (0), 11 jaar geleden

Hallo allemaal.

Nog een Prettig nieuwjaar!

Ik heb de auto uitgelezen met vagcom en er staan geen foutmeldingen in het motormanagement en het dashboard.
Ik kan module 17 gewoon aanspreken. Ik heb voor de zekerheid het dashboard nogmaals aangemeld bij de ecu

Daarna gaan starten en er komt diesel uit de pomp en witte rook uit de uitlaat.
Kan het zijn dat door het zonder olie rijden toch de compressie is verdwenen door slijtage? Hij loopt namelijk wel op remmenreiniger. Tevens de auto aan proberen te slepen maar daar sloeg hij ook niet op aan.
Ik ga de compressie nog meten, dat is eigenlijk het laatste wat nog niet gecontroleerd is.

Groeten,
William

william_akker (0), 11 jaar geleden

Hallo allemaal

Het bleek toch de compressie te zijn. Cilinder 1 gaf maar 12 bar.
Schijnbaar wel genoeg voor remmenreiniger maar niet voor diesel.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Groeten,

William

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

en nu? als de rest allemaal voldoende compr heeft moet hij toch aanslaan lijkt mij, en als je brandstof filter leeg is werkt de pomp in de tank niet

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=jan5047]en als je brandstof filter leeg is werkt de pomp in de tank niet[/quote]
Motorcode ALH is geen pompverstuiver diesel en heeft zodoende geen pomp in de tank.

Gr. paul

william_akker (0), 11 jaar geleden

Hallo Jan

De motor had bijna 4,5 ton gelopen naar en de eigenaar had geen zin meer om er nog meer in te investeren. Omdat cilinder 1 weinig compressie had heeft het zonder of te weinig olie rijden toch de zaak kapot gemaakt. Hij heeft de auto ingeruild.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

groeten,
William

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.