Goedenavond,
ik ben nieuw op dit forum en zit met een probleem waar ik niet uit kom!
laat ik beginnen bij het begin, ik heb de auto net 2 weken gekocht met het probleem dat de motor niet goed liep.
aangezien ik al 4jaar werk als monteur en 2jaar de opleiding volg dacht ik dat ik dit probleem zelf kon repareren
ik ben er al mee bezig geweest omdat de auto een tik in de motor had
daardoor heb ik de volgende onderdelen al vervangen:
- bougies
- bezine filter
-3 uitlaat kleppen
-8 klepgeleiders
-5 hydraulische stoters
-16 tuimelaars
dan nu men probleem als ik de auto stationair laat lopen en ik trap in een keer vol gas begint de motor de stotteren en te prutelen bij 2500-4000 toeren maar als ik het gas pedaal echt rustig intrap is er niks aan de hand. het zelfde gebeurd er als je er mee op de weg rijd in elke versnelling
ik heb het een en ander al gecontroleerd :
-vacuumslangen
-vacuumpot die het variabel inlaatspruitstuk bediend
-bedradingen
-stekkers
-timing van de distrubutie
-brandstof inspuitregeling
en de volgende foutcodes worden gemeld
17439 variabel inlaatspruitstuk overschakelklep doelwaarde niet bereikt permanent
17428 regelaar brandstofdruk grens overschreden permanent
ik heb op de site van gerrit speek gekeken maar kom er niet veel verder mee
ik wil het probleem graag zelf oplossen dus ga liever niet naar de dealer wie kan mij verder helpen ??
Mvg Bram
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
iemand enig idee?
De verbinding naar die wervelklepjes kan los zijn. Die ook al gecontroleerd?
Hoe heb je dat potje gecontroleerd als ik vragen mag?
Heb je misschien ook Pcodes? VAG com geeft deze ook altijd aan.
de p codes weet ik zo niet meer..
het potje het ik gecontroleerd en werkt perfect niks mis mee
wat bedoeld u met de wervelklepjes?
ik heb zaterdag de brandstofdruk laten meten en waarschijnlijk is de hogedrukpomp kapot die door de nokkenas wordt aangedreven..
ik heb hem er afgehaald en losgehaald en alles gereinigd maar nu is er het er niks beter op geworden dus denk dat de pomp gewoon kapot is..
weet iemand een 2dehandse te liggen ?
Mvg Bram Kemna
11 jaar
Heb je ook de stotor van de hogedrukpomp gecontroleerd? (deze tussen nokkenas en pomp zit)
En heb je beschikking over VCDS?
zoja dan kun je in de meetwaarde blokken de drukken controleren.
11 jaar
heb zo net de katalysator er ook achter weg gehaald maar hier zit het probleem ook niet
en heb de brandstofdruk gecontroleerd en deze geeft 100+bar wat dus ook goed is..
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar