Volkswagen Golf IV: Powerbox PD

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI pd

Wie weet wat het verschil is van deze twee powerbox'en ?

De ene is voor het verhogen van brandstoftemperatuur dacht ik, maar de andere is met ronde stekkers, verhoogt deze dan ook de turbodruk ? Dus meer vermogen ?
Allebei geschikt voor motoren met pompverstuivers.

Hier heb ik enkele foto's geplaatst.

ALvast bedankt!


[url=http://postimage.org/image/9xgcts0u9/][img]http://s8.postimage.org/9xgcts0u9/479970...[/img][/url]





[url=http://postimage.org/image/pu8njky57/][img]http://s9.postimage.org/pu8njky57/chiptu...[/img][/url]

Sedatm

Geplaatst door Sedatm (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

put (0), 11 jaar geleden

Hallo,

Ten eerste wat is je doelstelling !

Als je voor een Tuning gaat dus meer vermogen en gunstiger verbruik dan kun je beter voor een software Tuning gaan en deze Zooi laten liggen !

Ten tweede kwaliteit kost geld dus een Powerbox is goedkoper maar daar komende meesten op terug.


Succes ermee !

Gr Gerard

Sedatm (0), 11 jaar geleden

Hallo,
Bedankt voor je antwoord!
Inderdaad, je hebt gelijk, software Tuning is veel beter. Dit ben ik van plan ook om te doen.
Nu heb ik voorlopig de powerbox met een weerstand van 120 ohm, maar ik vraag mij af wat de andere powerbox is met de ronde stekker?

Alvast bedankt!

groetjes

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

De 1e foto laat geen power-box zien. Zo noemen ze het anders zou je het niet kopen. Weggegooid geld dus.
De 2e is een power-box die verschillende signalen zal manipuleren - waarschijnlijk ook turbodruk.

Ik sluit me aan bij Gerard. Chip-tuning geeft een beter resultaat.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Sedatm,neem de goed raad hierboven ter harte.
Met een powerbox verziek je je auto,waarde worden gemanipuleerd en met een beetje pech word er teveel ingepsoten brand je een gat in je zuiger of blaas je je turbo op.

Sedatm (0), 11 jaar geleden

Dankje wel voor het antwoordt.
Ik zal jullie luisteren en de raad volgen, dus powerbox uithalen, want ik heb al eens tubro + gat in motor stuk gekrege door powerbox.

Fijne kerstfeesten en gelukkig nieuwjaar !

put (0), 11 jaar geleden

[quote=Sedatm]Dankje wel voor het antwoordt.
Ik zal jullie luisteren en de raad volgen, dus powerbox uithalen, want ik heb al eens tubro + gat in motor stuk gekrege door powerbox.

Fijne kerstfeesten en gelukkig nieuwjaar ![/quote]
Sedatm,

Wat ik hier boven lees ! Daar had je toch al van geleerd neem ik aan ?

Dus waarom begin je er dan weer aan ?
Laat die zooi toch liggen en spaar iets langer door en LAAT de ECU aanpassen.

Laat ik er dit nog even bijzeggen neem wel een goede TUNER en ga niet voor de GOEDKOOPSTE want ook hier zit verschil in ............

Fijne Feestdagen

Hans4040 (305) PRO, 11 jaar geleden

@ put,

Sedatm schreef: Ik zal jullie luisteren en de raad volgen, dus powerbox uithalen, want ik heb al eens tubro + gat in motor stuk gekrege door powerbox.


einde topic.
Fijne kerstdagen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.