Volkswagen Golf IV: GOLF 4 tdi toeren gaat omhoog tijdens rijden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

hallo iedereen
ik heb hier een golf 4 diesel met turbo distributieriem had ik vervangen
auto begin onregelmatig te werken en tijdens rijden gaat de toeren flink omhoog
en zie ik blauwe rook

uny

Geplaatst door uny (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 8 jaar geleden

Pas maar op, kan van de turbo zijn, niet meer mee rijden en de oorzaak zoeken, de kans dat hij op hol slaat is erg groot en dan is het einde oefening.

southwestern (0), 8 jaar geleden

Hallo beste Stefan,

ER kunnen diverse oorzaken zijn, die dit kunnen veroorzaken.
Er zal een gedegen onderzoek moeten plaats vinden, om de oplossing naar voor te brenngen



Met vriendelijke groet,
Ad

southwestern (0), 8 jaar geleden

Hallo beste Uny,

Dit probleem, was dat ook aanwezig voor dat u de distributieriem vervangen had?

Als dit zo is, dan zou ik de afstelling eens goed bekijken bij de Golf.

Nadat u de distributie riem heeft gemonteerd, heeft u toen ook de motor handmatig via de krukas poeliebout een hele slag rond gedraaid, en was toen ook de afstelling nog hetzelfde?
Heeft u bij de montage ook alle afstel punten tegen over de juiste merktekens geplaatst, en daarna de riem aangebracht.

**** Let wel, het contact uit laten staan, anders gebeuren er ongelukken!

Als u deze procedure heeft uitgevoerd, en de juiste riemspanning in acht heeft genomen, dan is de riem montage op de juiste manier uitgevoerd.

Heeft u het op een andere wijze gedaan, en geen controles uitgevoerd, dan kan de afstelling van de distributieriem wel een foutief zijn!
Rijdt er dan echt niet mee, en stel de gehele distributie af, op de juiste wijze.

Als u de juiste procedure heeft gevolgd voor de afstelling van de distributie, rijd er dan beter niet mee.
En, laat eens onderzoeken, wat dan het probleem kan zijn.
Ik weet dus niet, of u dit zelf kan uitvoeren, om alles eens goed onder de loep te nemen?

Wat ook goed mogelijk is, maar dan moet ik terug naar de eerste Golf diesel, dat de klep die de olie tegen moet houden, niet meer werkt.
Dan is de kans erg groot, dat de motor de motorolie naar binnen slurpt.
En, dan slaat de diesel op hol, en als men deze niet tijdig tot stilstand kan dwingen, dan is het helaas, pindakaas voor de motor, dan is deze vernield.

Nu hoor ik dat probleem eigenlijk nooit meer, sinds men de motor heeft opgewaardeerd naar 1600 cc inhoud, toen heeft men dus een betere olie beveiliging toegepast.
Bij de 1.9 motoren heb ik er eigenlijk nooit iets van gehoord.

Maar zekerheid voor alles, onderzoek het geheel, zoals de turbo en de hele onderdeel lijst om de motor heen, die dit probleem eventueel kan veroorzaken.

Zo behoed u zich wel voor een grote motor schade!

Laat de Golf anders ook eens uitlezen, dan weet u in elk geval, dat het electronica gedeelte goed is of dat er onderdelen defect zijn.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

uny (0), 8 jaar geleden

ik wil iedereen bedanken en ik zal alles weer controleren

uny (0), 8 jaar geleden

helemaal vergeten op moment dat ik de riem gaan vervangen zie ik dat de spanrol van de distributie riem kapot is gegaan dat de riem niet meer op spanning was geweest.

southwestern (0), 8 jaar geleden

Goede avond beste Uny,

Aiii, en nu, niets stuk gegaan, hoop ik.

Dat is een enorme domper.
Hopelijk is de riem niet door geschoten over de vertanding, want dan had het wel eens een flinke knal kunnen geven.
Wat een enorme pech voor u.

Het is dus ook veel beter, om een complete set voor de distributie te kopen, dan is alles nieuw.

Snel alles vervangen, en eerst via de krukas poelie de motor een hele slag rond draaien met de hand.
Voor de veiligheid, het contact uit, en de sleutels uit het contact slot!!

Als u de motor een hele slag handmatig heeft rond gedraaid, dan controleert u vervolgens of alle afstel punten nog tegen over elkaar staan, ook op de spanner, indien er merktekens aanwezig zijn. Waren er geen strakke momenten bij het ronddraaien, en als alles goed staat, dan de distributie sluiten.
Als er wel strakke punten waren, met wat bijgeluiden bij het handmatig rond draaien, dan kan er wel eens ergens schade aanwezig zijn.

Ik heb dus een A6 gehad, met de 1Z motor, een 1.9 TDI, eigenlijk een Golf motor, daar zat dus een afstel punt op de spanrol.

Geen strakke punten of bijgeluiden, dan is alles oké
Nu kunt u de motor starten, en hopelijk heeft de motor geen schade opgelopen.

Ik zal voor u duimen, beste Uny.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.