Mijn Golf 4 bj 99 loopt sinds kort op 4 cilinders. Na het controleren van de bougiekabels liep de wagen weer op 5 cil. Dezelfde avond toen ik weg wilde liep hij weer op 4 cil. Dezelfde truck met de kabel werkte helaas niet meer.
Stoboscope op de kabels gehangen en op de middelste cilinder aan de voorkant geen signaal. Vervolgens een ander kabel op de bobine gedaan en vlak mij massa gehouden maar er kwamen geen vonken. Klopt ook wel want de scope gaf nl ook niets aan.
Ik heb de kabel gemeten maar geen sluiting og hoge weerstand. Ik dacht aan de bobine dus kocht een nieuwe bobine met geen resultaat. Ik rijd vervolgens 1 km koopt wat in de winkel en na het starten rijd de wagen weer goed. Tja helaas 1/2 km verder loopt de wagen weer op 4 cilinders.
Ik heb hem aan de computer gehangen maar er was geen fout melding.
Wie heeft nog een idee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik verwacht een massa probleem kijk al je massa punten is na waar je de bobines op vast schroeft
Heb ik gedaan ziet er schoon uit. Toch maar even schuurpapier erover en weer vast zetten. Helaas. :-(
13 jaar
Dit type word per cilinder aangestuurd vanuit de ECU/ naar de versterker(moduul)/ naar de bobine.
Wat ik zou doen (je hebt een scope zie ik) controleer eens de aansturing van die versterker, als die goed is is de versterker defect.
Oiram
Het is wel vreemd. Nav eerder bericht heb ik de stekkers die tegen het schutbord zitten ingespoten met w40. Vervolgens loopt de motor weer goed. Stukje gereden en alles weer oke. Net wederom de motor gestart en loopt weer op 4 cilinders. Word gek van die auto.
13 jaar
bij een golf is het meestal de versterker, die is op een te warme plaats gemonteerd. volg de kabels van de bobine naar dit apparaat. hierna gaat hij door naar de ecu. het uitkomende signaal van de ecu is met een scoop te testen.
Een bougiekabel meten heeft geen zin, als er nog maar 1 draadje (van de 100) verbinding heeft dan geeft je ohm meter gewoon goed aan maar als er een hoge stroom doorheen moet dan laat die kabel het afweten. 9 van de 10x is het idd die versterker maar het zou net zo goed een kabel kunnen zijn of een verotte bougie.
Nieuwe bougiekabel werkte ook niet.
13 jaar
Zojuist de versterker vervangen. Het deel wat tegen het schutboord aan zit. Hij loopt weer prima. Allemaal bedankt voor de goede adviezen.
13 jaar
mooi zo...bedankt voor de feedback
Deze versterkers bij dit type zijn en blijven probleemgevallen, de golf had hem eerst tegen de motor aan, te warm, ging stuk, later verhuist naar het schutbord, net zo heet, gaan ze ook stuk.
passat met dezelfde motor is iedem, alleen de verbetering in model 2000 was de versterker op een steun naast de abs zetten. Staat hij een stuk koeler en lijkt ook niet meer stuk te gaan bij die types.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar