close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: golf IV valt in veiligheid

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 TDI 110 pk

hoi iedereen,


ik heb het volgende probleem, ik heb een golf IV 1900 TDI 110 pk van het jaar 2000. Als ik er mee rijdt op een gegeven moment is het precies of hij in een soort veiligheid valt, het lijkt precies of de turbo uitvalt, hij trekt helemaal niks meer dan en gaat echt niet meer vooruit. Als ik dan al rijdend het contact even uit en terug aanschakel dan herpakt hij zich terug voor even tot hij het weer in zijn kram krijgt en dan valt hij weer in veiligheid.

De debiet meter is het niet want dan doet hij het constant en deze is al twee maal vervangen geweest, de twee vacuumpompjes die tussen de luchtfilter en de blok zitten zijn het ook niet want deze zijn ook vervangen geweest.

Ik denk dat het nu enkel de EGR klep of de turbo kan zijn, de turbo heeft trouwens ter info 270 000 km, de blok heeft er minder omdat hier een andere blok is ingelegd geweest die heeft er ongeveer een 150 000 op deze moment.

Is er iemand die dit probleem ook heeft voor gehad of is er mss iemand die zou weten wat de precieze oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn.


mvg
jessica

Geplaatst door

jesske (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het even laten uitlezen geeft meer helderheid. Dan kun je beter een voorlopige oorzaak aangeven.
Het feit dat de motor in de "noodloop"gaat geeft aan dat er iets mis is. Het zou de turbo kunnen zijn, bv doordat de verstelling vast zit door kool aanslag
Het uitlezen vd de storingen zal het laten zien

rebel57 0

12 jaar

En heb je dan de storing laaddruk onderschreden of overschreden of laaddruk te hoog/te laag dan is het 9 van de 10x de turbo, en idd de variabele verstelling die het dan laat afweten, turbo vervangen is dan de oplossing. Ik heb wel vaker gehoort dat reinigen van de schoepen uitkomst biedt maar ook heeellll vaak gehoord dat dat geen drol heeft geholpen, ik heb zelf met reinigen geen ervaring.

ricky 10
badge

12 jaar

Met Ricky eens.. turbo vervangen.
Heb zelf ervaring met deze klacht rondrijden snelheid over de 130 en harder gaat hij in eens niet meer.
Uitlezen gaf aan laaddruk regelgrens overschreden storing toen maar keer Tunap turbo cleaner meuk er in gejaagd zou moeten schelen.. 3 dagen later stond ik + de auto langs de kant van de weg na zo'n beetje de hele buurt in de rook gezet te hebben.

RemcoGT 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.