close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: golf 4 v5 probleem met vonk op 3e cilinder

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

hallo


ik heb een probleem met mijn ontsteking

mijn v5 loop op 3/4 cilinders

ik heb de Eindtrap geprobeerd via iemand op internet er tussen gezet en dit was het probleem niet alleen nu twijfel ik of ik wel een nieuwe bobine moet halen die er nu op zit ziet er nieuw uit van af de buiten kant

ik wil eigelijk alles door meten met een mulimeter alleen waar zou ik het beste kunnen beginnen

voor de rest is de compressie goed en alle kabels ect zijn ook goed het is enkel de 3 cilinder die geen vonk krijgt !

ps het is een bobine blok


als vast bedank

gr evert

Geplaatst door

evert golfje (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zal niet meevallen om de bobine met een multimeter te testen... Maar je kunt proberen de weerstand van de 4 bobines te vergelijken... Als 3 duidelijk anders is zul je toch een nieuw bobine blok moet kopen.. Het probleem is meestal dat de bobine ergens inwendig doorslaat.. De gegenereerde secundaire spanning neemt een kortere weg door over te springen...

controleer of de eindtrap uitsturing op de bobine geeft met een led tester. (bedradingsschema heb je er bij nodig om de pensetting op de bobine te achterhalen) is dit in orde en zijn de bougiekabels goed dan is op zeker het bobineblok overleden.

zowel de eindtrap als het bobineblok komt vaker voor bij deze wagen.

audia4 0
badge

12 jaar

controleer de bobine eens goed,vooral de onderzijde die niet heel goed te zien is. Al div keren gezien dat er een scheur in zit.

maarten4874 0
badge

12 jaar

dankje wel voor julie snelle reactie

ik heb gister de eindtrap door gemeten met een multie meter die ook stroom geeft en op alle punten deden ze het dus ik denk dat die goed is

wel heb ik met contact spray in de bobine gespoten en merkte dat hij ale een stuk beter liep 1 min toe was hij weer slecht

weet iemand of de ketting er iets mee te maken kan hebben ( speling?)

er is tegen mijn gezegt van niet om dat de ketting geen rotor heeft

en iemand een idee ik wil eigelijk een ander v5 motor kopen en reviseren mijne heeft nu 270xxxx op de teller en denk dat hij zen tijd heeft gehad

of het te doen is het blok er uit te halen en er zelf weer inte zetten ? ben handig maar ik vraag het wel even



al vast bedankt

evert golfje 0

12 jaar

maarten ik heb gister de bobine na gekeken deze lijk vrij wel nieuw geen roest geen vuil of dergelijken

groet evert

evert golfje 0

12 jaar

evert, de laatste 2 reacties zijn een beetje tegenstrijdig..... als je de bobine inspuit loopt hij beter.... dat is een teken dat hij bijna op zeker gescheurd is. haal hem eerst eens van het motorblok af en inspecteer hem nader.

reviseren van een motor is je auto niet waard. haal je deze blokken open ga je van het een in het ander. Reken op al snel 3000 euro kosten alleen de onderdelen voor een deellrevisie. (zuigers en drijfstangen + krukas dus zonder bewerking nog bruikbaar)

Zolang hij nog goed loopt en niet teveel olie zuipt zou ik zelf de bobine vervangen en gewoon doorrijden. Koop beru of origineel vw (is exact dezelfde, beru maakt ze voor vw). Er is chinascrap in de handel, laat maar liggen of je moet bezig willen blijven. Hooguit de kettingen en geleiders een keer vervangen, maar dat is bij een golf nog te overzien. (ca 950€ als je het laat doen) Deze blokken kunnen best wat km's aan en hij hoeft bij jouw km stand nog niet op te zijn.

succes er mee.

audia4 0
badge

12 jaar

hey helemaal bedank

ik ga de bobine bestelle en laat het zo snel mogelijk weten wel ben ik vergeten te vertellen dat de nokkens sensor is vervangen wat mijn op viel is dat deze helemaal onder de drap zat harde stukjes was met het uitlezen g40 uit gekomen nu geen fout meldingen meer!

bedankt audia4

evert golfje 0

12 jaar

[quote=evert golfje]hey helemaal bedank

ik ga de bobine bestelle en laat het zo snel mogelijk weten wel ben ik vergeten te vertellen dat de nokkens sensor is vervangen wat mijn op viel is dat deze helemaal onder de drap zat harde stukjes was met het uitlezen g40 uit gekomen nu geen fout meldingen meer!

bedankt audia4[/quote]
wat voor drab??, harde roze kalkachtige afzetting duid op waterlekkage....

audia4 0
badge

12 jaar

na ik wou net de bobine er af halen toen dacht ik ik zet gewoon de multi meder er op - aan de accu

groet evert

nu vonkt hij wel alleen niet sterk als ik het bij die andere doe hoef ik alleen 3 cm in de buurt te komen en dan slaat hij over

bij uitgang 3 is dat een stuk minder ik moet hij er in duwen zou het met massa te maken kunne hebben voor dat ik een nieuwe bobine bestel

evert golfje 0

12 jaar

nee pure dikke olie drap oude olie olie is al vervangen

evert golfje 0

12 jaar

vandaag de nieuwe bobine nieuwe bougies nieuwe kabels


loopt iets beter maar hij wil niet mooi lopen

vandaag op nieuw de druk van de 5 cilinders gemeten 9.5 bar

iemand nog iedeeen

kan ik de bovenste ketting gelijder vervangen zonder de bak der afte halen

ik ga morgen kijken naar de ketting timming of die nog goed is

gr evert

evert golfje 0

12 jaar

Evert waarschijnlijk is het de (vonk)versterker tegen het schutboard

coha 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.