hallo
ik heb een probleem met mijn ontsteking
mijn v5 loop op 3/4 cilinders
ik heb de Eindtrap geprobeerd via iemand op internet er tussen gezet en dit was het probleem niet alleen nu twijfel ik of ik wel een nieuwe bobine moet halen die er nu op zit ziet er nieuw uit van af de buiten kant
ik wil eigelijk alles door meten met een mulimeter alleen waar zou ik het beste kunnen beginnen
voor de rest is de compressie goed en alle kabels ect zijn ook goed het is enkel de 3 cilinder die geen vonk krijgt !
ps het is een bobine blok
als vast bedank
gr evert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zal niet meevallen om de bobine met een multimeter te testen... Maar je kunt proberen de weerstand van de 4 bobines te vergelijken... Als 3 duidelijk anders is zul je toch een nieuw bobine blok moet kopen.. Het probleem is meestal dat de bobine ergens inwendig doorslaat.. De gegenereerde secundaire spanning neemt een kortere weg door over te springen...
controleer of de eindtrap uitsturing op de bobine geeft met een led tester. (bedradingsschema heb je er bij nodig om de pensetting op de bobine te achterhalen) is dit in orde en zijn de bougiekabels goed dan is op zeker het bobineblok overleden.
zowel de eindtrap als het bobineblok komt vaker voor bij deze wagen.
controleer de bobine eens goed,vooral de onderzijde die niet heel goed te zien is. Al div keren gezien dat er een scheur in zit.
dankje wel voor julie snelle reactie
ik heb gister de eindtrap door gemeten met een multie meter die ook stroom geeft en op alle punten deden ze het dus ik denk dat die goed is
wel heb ik met contact spray in de bobine gespoten en merkte dat hij ale een stuk beter liep 1 min toe was hij weer slecht
weet iemand of de ketting er iets mee te maken kan hebben ( speling?)
er is tegen mijn gezegt van niet om dat de ketting geen rotor heeft
en iemand een idee ik wil eigelijk een ander v5 motor kopen en reviseren mijne heeft nu 270xxxx op de teller en denk dat hij zen tijd heeft gehad
of het te doen is het blok er uit te halen en er zelf weer inte zetten ? ben handig maar ik vraag het wel even
al vast bedankt
12 jaar
maarten ik heb gister de bobine na gekeken deze lijk vrij wel nieuw geen roest geen vuil of dergelijken
groet evert
12 jaar
evert, de laatste 2 reacties zijn een beetje tegenstrijdig..... als je de bobine inspuit loopt hij beter.... dat is een teken dat hij bijna op zeker gescheurd is. haal hem eerst eens van het motorblok af en inspecteer hem nader.
reviseren van een motor is je auto niet waard. haal je deze blokken open ga je van het een in het ander. Reken op al snel 3000 euro kosten alleen de onderdelen voor een deellrevisie. (zuigers en drijfstangen + krukas dus zonder bewerking nog bruikbaar)
Zolang hij nog goed loopt en niet teveel olie zuipt zou ik zelf de bobine vervangen en gewoon doorrijden. Koop beru of origineel vw (is exact dezelfde, beru maakt ze voor vw). Er is chinascrap in de handel, laat maar liggen of je moet bezig willen blijven. Hooguit de kettingen en geleiders een keer vervangen, maar dat is bij een golf nog te overzien. (ca 950 als je het laat doen) Deze blokken kunnen best wat km's aan en hij hoeft bij jouw km stand nog niet op te zijn.
succes er mee.
hey helemaal bedank
ik ga de bobine bestelle en laat het zo snel mogelijk weten wel ben ik vergeten te vertellen dat de nokkens sensor is vervangen wat mijn op viel is dat deze helemaal onder de drap zat harde stukjes was met het uitlezen g40 uit gekomen nu geen fout meldingen meer!
bedankt audia4
12 jaar
[quote=evert golfje]hey helemaal bedank
ik ga de bobine bestelle en laat het zo snel mogelijk weten wel ben ik vergeten te vertellen dat de nokkens sensor is vervangen wat mijn op viel is dat deze helemaal onder de drap zat harde stukjes was met het uitlezen g40 uit gekomen nu geen fout meldingen meer!
bedankt audia4[/quote]
wat voor drab??, harde roze kalkachtige afzetting duid op waterlekkage....
na ik wou net de bobine er af halen toen dacht ik ik zet gewoon de multi meder er op - aan de accu
groet evert
nu vonkt hij wel alleen niet sterk als ik het bij die andere doe hoef ik alleen 3 cm in de buurt te komen en dan slaat hij over
bij uitgang 3 is dat een stuk minder ik moet hij er in duwen zou het met massa te maken kunne hebben voor dat ik een nieuwe bobine bestel
12 jaar
nee pure dikke olie drap oude olie olie is al vervangen
12 jaar
vandaag de nieuwe bobine nieuwe bougies nieuwe kabels
loopt iets beter maar hij wil niet mooi lopen
vandaag op nieuw de druk van de 5 cilinders gemeten 9.5 bar
iemand nog iedeeen
kan ik de bovenste ketting gelijder vervangen zonder de bak der afte halen
ik ga morgen kijken naar de ketting timming of die nog goed is
gr evert
12 jaar
Evert waarschijnlijk is het de (vonk)versterker tegen het schutboard
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar