wagen is stilgevallen al rijdend.
na het uitlezen met kts 200 gaf hij foutcode van krukassensor
krukassensor + nokkenassensor vervangen en nog steeds niet starten
timing van distributie gecontroleerd en staat goed
foutcode van krukassensor blijft terug keren
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Signaal van de sensor opmeten, rechtstreeks op de stekker, ook of deze bij de ecu aankomt. Meten in de ecu stekker.
Bedrading wellicht?
Loop ook de basis na, tikken de injectoren? Alle zekeringen heel? Beetje remmenreiniger wél lopen?
mms lampje brand?
succes
Ik heb nu wat metingen gedaan en blijkt nu dat ik geen massa krijg op mijn fiche van de krukassensor.
Normaal moet je tussen pin 3en1 5v krijgen denk ik.
Zou ik een aparte massadraad mogen aansluiten op de fiche.
Zou ik niet doen!! Heb je wel een originele sensor gemonteerd?(laatst met een Renault net zo;n probleem gehad en na montage van een universele krukassensor bleef ik de foutcofe houden en sloeg hij ook nog niet aan. Origineel opgehaald en was toen gelijk goed)
Kan ook een beschadiging op de vertanding waar de sensor door wordt getriggerd zijn. Kun je ook met een scope het signaal meten?
heb massa aan de krukassensor gelegd maar start nog steeds niet
de nieuwe krukassensor + nokkenassensor zijn origineel
zou het probleem vanuit de ecu kunnen komen
[quote=marcel7031]Signaal van de sensor opmeten, rechtstreeks op de stekker, ook of deze bij de ecu aankomt. Meten in de ecu stekker.
Bedrading wellicht?
Loop ook de basis na, tikken de injectoren? Alle zekeringen heel? Beetje remmenreiniger wél lopen?
mms lampje brand?
succes[/quote]
al nagelopen?
Misschien iets stoms maar heb je niet een zekering stuk toevallig? Zo ja haal dan de stekker los van verwarmingselementje in de carterontluchtingsslang die op luchtfilter zit en probeer dan nog eens. Deze wil nog wel eens kortsluiting maken.
Ik heb dit wel eens eerder gehad met een golf V.
lopen als een trein en dan zomaar zonder enige waarschuwing sloeg ie af. kon de auto wel weer starten maar sloeg heel moeilijk aan.
Uitgelezen en gaf storing op de krukas sensor. Deze vervangen maar hielp niets plus de storing bleef terugkomen.
bleek de bedrading naar de sensor te zijn. Doordat de isolatie van de bekabeling doorslijt krijg je kortsluiting die naar voren komt als een sensor storing.
ook al lijkt de isolatie niet doorgesleten is kan het zo zijn dat de isolatie zo ver is weggesleten dat die bekabeling last heeft van een electromachnetisch veld
waardoor de auto dus moeilijk/niet start en je geen toerental ziet op de uitleeskast. vervang de bedrading en kijk of dit enig verschil maakt.
[quote=jw02]Ik heb dit wel eens eerder gehad met een golf V.
lopen als een trein en dan zomaar zonder enige waarschuwing sloeg ie af. kon de auto wel weer starten maar sloeg heel moeilijk aan.
Uitgelezen en gaf storing op de krukas sensor. Deze vervangen maar hielp niets plus de storing bleef terugkomen.
bleek de bedrading naar de sensor te zijn. Doordat de isolatie van de bekabeling doorslijt krijg je kortsluiting die naar voren komt als een sensor storing.
ook al lijkt de isolatie niet doorgesleten is kan het zo zijn dat de isolatie zo ver is weggesleten dat die bekabeling last heeft van een electromachnetisch veld
waardoor de auto dus moeilijk/niet start en je geen toerental ziet op de uitleeskast. vervang de bedrading en kijk of dit enig verschil maakt.[/quote]
meten=weten. het testen van de bedrading had ik al aangegeven.
Jammer dat we sinds vorig jaar niks meer horen
Er Is Mij Een Verkeerde Sensor Geleverd
Opnieuw Besteld En Alles In Orde
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar