close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: golf 5 1.6 FSI loopt als een diesel

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Beste mensen,

Ik heb de olie en oliefilter van de Golf 5 van een vriend van mij vervangen.
na dit vervanging kwam een rare geluid uit en is nog steeds, het lijkt alsof het een dieselmotor erin ligt.
al een tijdje brandde de motormanagement lampje, paar keer uitgezet en het bleef maar terugkomen.
nou loopt de auto niet zo soepel en maakt zo'n dieselgeluid, alsof er geen olie bij de kleppen komt.
we hebben het laten uitlezen. Een fout code van P0404 beschrijving: Exhaust Gas Recirculation control circuit range/performance.
Weten jullie waar dit code met beschrijving op aanduidt.
Is het de lamdasonde of de Nox-sensor? of misschien iets anders

Geplaatst door

Ruslan88 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je wel voldoende oliedruk ?
De storingscode is van de EGR klep , volgens mij.

Nou de oliedruk lamp begon te branden eventjes, nadat het uit is gegaan is het geluid hetzelfde gebleven.
en er zit genoeg olie in.

Ruslan88 0

8 jaar

Aan die foutcode zal het geluid niet liggen, das idd egr klep en gaat wel vaker stuk, meestal kan je repareren door open te maken en plastieke tussentandwiel halve slag te verdraaien (breekt vaak tandje af) zodat het afgebroken tandje niet meer in contact komt met naaste tandwiel.

Tis gekomen na de olie en filterwissel zeg je dus het als eerste daarin zoeken maar als oliedruklampje al heeft gebrandt dan iig foute boel. Mogelijk hoor je de distributieketting klapperen dus moet nu goede diagnose worden gesteld en idd eerst ff oliedruk meten en kijken of je het filter en de kap allemaal wel juist hebt gemonteerd. Feit is als het eerst gewoon goed was en nu na een handeling een compleet verschil dan het zoeken in wat je daarvoor hebt gedaan.

ricky 10
badge

8 jaar

O ringen wel vervangen en gecontroleerd of ze goed zitten ?

Giet maar eens wat olie in het gat van het olie filter om de pomp te vullen.
daarna filter erop.

wopitop 0
badge

8 jaar

Oliedrukmelding had ik ook. Bleek de nokkenasversteller te zijn (550,-) Zie mijn voorgaande post.!
Dieselgeluid kan je ketting(spanner) zijn. Indien je de nokkenasversteller moet vervangen zou ik gelijk je ketting-set (spanner,ketting, en twee geleiderails) vervangen.
Dit probleem komt vaak voor bij de FSI

JanModaal 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.