close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Golf 5 1.9 tdi, Juiste maat schijfremmen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Beste,

Ik laat binnenkort een grote beurt aan mijn Golf 5 doen. Nu heb ik bij twee monteurs gevraagd wat de kosten zouden zijn voor nieuwe filters rondom, olie/remvloeistof, nieuwe schijfremmen voor + blokken. Als zei de onderdelen halen bij een onderdelen leverancier komen ze uit tussen de 350 en 400 euro. Ik heb online gezocht naar de benodigde onderdelen zou ik uitkomen op +- 200 euro.

Dit loont dus wel naar mijn inzien om de spullen online te bestellen.

Als ik mijn kenteken online invoer komen er alleen verschillende maten uit bij bepaalde onderdelen. De schijfremmen geeft die aan 280 mm of 288 mm en de brandstoffilter verschillende hoogtes. Hoe weet ik nou zeker welke maten ik moet hebben?

Alvast bedankt,

Groeten Jochem

Geplaatst door

Jochem_1990 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedankt voor deze nuttige reactie..

Had er even bij moeten zetten de onderdelen die ik online heb gevonden, waren te koop bij www.mister-auto.nl en de onderdelen die ik heb gekozen waren allemaal BOSCH onderdelen.

Nog bedankt Dhr. Kelder top!

Jochem_1990 0

9 jaar

Ik wil de garages niet verdedigen, maar online bestellen duurt bij de site die je noemd een paar dagen. Ik denk niet dat je voor een oliefilter je auto een paar dagen kwijt wil zijn.
De leveranciers bij garages leveren vaak meerdere keren per dag en hebben daardoor grotere voorraad. Daar krijg je een hogere prijs door.
Ook rekenen de meeste garages wat extra op de onderdelen.

De vergelijking met de frikandel vind ik wel grappig.

Met nieuwe onderdelen hebben de meeste garages problemen, 2e hands onderdelen dan vaak weer niet.

Er zijn garages die het overigens prima vinden als je nieuwe onderdelen zelf aanleverd, maar dan moet je rekening houden met een toeslag, en bovendien als de onderdelen niet passen of een defect vertonen is dat ook je eigen probleem. Als daardoor de brug bezet blijft, kun je ook extra kosten verwachten. Op die brug kan immers geen onderhoud aan een ander voertuig gedaan worden.

Ik bestel ook vaak online, maar doe dan wel alles zelf. Prima merk onderdelen, en geen rommel.

Wat je vraag met de onderdelen betreft, meet het gewoon even na op je auto, dan weet je het zeker.

ofstone 0

9 jaar

Ik bestelde vroeger ook bij mister auto, doe het nooit meer.
verschillende keren gehad dat ze op de site op voorraad zijn totdat je betaalt hebt, duurt het 2 weken eer je je pakketje hebt. ook remschijven besteld
binnen het halfjaar waren ze krom, was het merk TRW. Vraag je voor je garantie bij Mr Auto, nou daar was niemand thuis voor. wat die schijven betreft, bestel ze allebei, net zoals die filters (3 types ), kun je ze erna weer terug op sturen welke niet passen. Denk er wel aan dat je geld wel 3 weken achter blijft als het niet langer is. Nee jongen, bestel het bij een goede onderdelen leverancier, heb je nog garantie dat doe ik nu ook. Op kromme remschijven, geeft die monteur je geen garantie ! en hoe je het draait of keert een garage verdient aan de spullen die hij verkoopt, en maar goed ook weet je wat het kost als garage voor in gereedschap te investeren + opleidingen. als bij mij iemand komt en die vraagt ik bestel de spullen zelf, dan zet je je spullen maar zelf, weer het gekloot dat je de verkeerde hebt enz enz. en als er iets aan is hoeft de monteur het gedaan. haha. een zeer goede vergelijking met die frikandel

Groetjes

ERwin_jah 0
badge

9 jaar

Aan de hand van het nummer van de brandstoffilterbehuizing kan je het juiste filter vinden.

http://www.car-bock.de/bilder/produkte/g...

JdeP 35

9 jaar

[quote=ERwin_jah]Ik bestelde vroeger ook bij mister auto, doe het nooit meer.
verschillende keren gehad dat ze op de site op voorraad zijn totdat je betaalt hebt, duurt het 2 weken eer je je pakketje hebt. ook remschijven besteld
binnen het halfjaar waren ze krom, was het merk TRW. Vraag je voor je garantie bij Mr Auto, nou daar was niemand thuis voor. wat die schijven betreft, bestel ze allebei, net zoals die filters (3 types ), kun je ze erna weer terug op sturen welke niet passen. Denk er wel aan dat je geld wel 3 weken achter blijft als het niet langer is. Nee jongen, bestel het bij een goede onderdelen leverancier, heb je nog garantie dat doe ik nu ook. Op kromme remschijven, geeft die monteur je geen garantie ! en hoe je het draait of keert een garage verdient aan de spullen die hij verkoopt, en maar goed ook weet je wat het kost als garage voor in gereedschap te investeren + opleidingen. als bij mij iemand komt en die vraagt ik bestel de spullen zelf, dan zet je je spullen maar zelf, weer het gekloot dat je de verkeerde hebt enz enz. en als er iets aan is hoeft de monteur het gedaan. haha. een zeer goede vergelijking met die frikandel

Groetjes[/quote]
Helemaal met je eens klasse

ernhemmer 0

9 jaar

Dat een onderdeel onder de naam Bosch verkocht word, wil nog niet zeggen dat Bosch het ook gemaakt heeft.

Ik heb al eens een luchtmassameter gezien waar alle merktekens en nummers van Bosch op stonden.
De signalen sloegen echter nergens op en de motor kwam veel te rijk te staan.
Bij vergelijking met een echte LMM van Bosch zag deze vervalsing er ook anders uit. Goedkoop was in dit geval duurkoop.

oldford 0
badge

9 jaar

Namaak onderdelen kom je overal helaas tegen. Zowel online als bij de grossier.
Maar om nu aan te nemen dat als de prijs erg laag is, het wellicht een namaak of slecht artikel is, vind ik niet reeel.
Dus de wasmachine of tablet die online 150 euro goedkoper is dan in de winkel is dan ook wellicht nep?
Probleem is niet de lage online pijs, maar dat de prijzen bij de grossiers veel te hoog liggen, ze hebben een redelijke monopoly positie. Krijg je wel meer service en snelle levering voor dat wel. Maar als een online leverancier een onderdeel voor minder dan de halve prijs kan verkopen, dan blijft er ergens te veel aan de strijkstok hangen.

Ik kan begrijpen dat professionals dit vervelend vinden, want je wordt geconfronteerd met klanten die steeds meer hun weg op internet vinden en je aanspreken dat op internet hetzelfde onderdeel de helft goedkoper is.
Maar de garages accepteren die veel hogere prijzen bij hun leveranciers wel, en doen er vervolgens zelfs nog een paar procentjes extra op.
Het word wel steeds moeiljker uit te leggen zo aan een klant.
En dat ligt niet enkel aan de online verkoop.

Vooralsnog heb ik met online bestellen zelden problemen gehad, en als ze er al waren zijn ze goed opgelost. Het klopt dat de levertijden zelden gehaald worden, maar als het kan wachten, is het door het prijsverschil wat mij betreft geen probleem.

ofstone 0

9 jaar

Wij hebben geen enkel probleem met klanten die ons aanspreken op het feit dat een onderdeel op internet veel goedkoper is.
Ons standaard antwoord is dan, bestel het onderdeel en monteer het zelf. Want wij doen het niet.
Wij zijn niet van plan garantie op reparaties te geven waar onderdelen inzitten waar de kwaliteit niet van bekend is.

En uiteraard doen we wat boven op de prijs van de onderdelen die we bestellen.
Bestellen en alles wat er bij hoort kost tijd, en tijd is nu eenmaal geld.
Ook het renteverlies van onderdelen op voorraad moet nu eenmaal betaald worden.
En al het bovenstaande geldt ook voor de grossiers en leveranciers van de autobedrijven.

oldford 0
badge

9 jaar

Oldford heeft volkomen gelijk, zo werkt het nu eenmaal en op deze manier hou je een gezond bedrijf instant.

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

9 jaar

Top, bedankt voor de nuttige reacties daar kan ik wel wat mee!

Jochem_1990 0

9 jaar

Omdat het nu eenmaal al jaren zo werkt en iedereen het doet, wil niet betekenen dat het nog steeds goed is of niet veranderd kan worden.

De overhead van rente verliezen etc hoort denk ik in het uurtarief te zitten, maar goed dat is een keuze. Uiteindelijk zal het de klant om het totale bedrag gaan.

Ook de grossier verkoopt overigens soms ook "rommel" tussen zijn goede producten, waar je als consument in mijn ervaring vaak ook naar garantie en je geld kan fluiten.

Maar zo groot zal het probleem niet zijn. Slechts een paar procent van de auto eigenaren zullen en kunnen zelf iets aan hun auto doen.
Bovendien gaan we nu erg of topic, en wil ook niemand de boterham ontnemen.

ofstone 0

9 jaar

ofstone, het lijkt mij dat je geen idee hebt wat het kost om een bedrijf op te zetten en draaiende te houden.
Natuurlijk zitten in het uurtarief ook kosten van renteverlies, b.v. op de gereedschappen, de bruggen en het gebouw.
Maar niet die van de magazijnmeester en het renteverlies op onderdelen in het magazijn.
Dat laatste is ook niet eerlijk ten opzichte van de klant, die zou te veel betalen als er weinig onderdelen nodig zijn, b.v. bij diagnose werkzaamheden die voornamelijk uit arbeidsloon betsaan of in het door jou gewenste geval van monteren van door de klant aangeleverde onderdelen.

oldford 0
badge

9 jaar

Heren, we dwalen af; Topicstarter Jochem heeft aangegeven dat hij voldoende info heeft en daarmee is zijn vraag beantwoord.

mvg.
Moderator Problemcar

Hans4040 1315
badge vip badge

9 jaar

Het is maar net hoe je het regelt en hoe groot je bedrijf is. Als je voor alle soorten werkzaamheden 1 uurtarief rekend zal het moeilijk correct te verekenen zijn.
Er zijn auto bedrijven die afhankelijk van de werkzaamheden 3 a 4 verschillende uurtarieven hebben. Simpel bandenwisselen en olie verversen heeft het laagste , de diagnose specialist het hoogste tarief bijvoorbeeld. Allemaal heel tranparant en eerlijk naar de klant. Een voor de klant onbekend percentage op de onderdelen rekenen is alles behalve transparant. Laten we het dan maar niet eens hebben over de prijs die gerekend wordt voor de bulk olie.

Blijft nog altijd een feit dat hetzelfde onderdeel voor jouw als inkoop via de grossier al duurder is dan hetzelfde deel online.
Het verschil is zo groot dat het niet enkel voor service en transport kan zijn.

Dat is iets wat alleen jullie kunnen aanpakken. Doordat alle grossiers tegenwoordig zulke prijzen vragen vinden we het allemaal normaal. Door de handige softwaretools en programma's die de grossiers je "kostenloos" aanbieden wordt je er ook nog behoorlijk afhankelijk van als je niet oppast.

----------------------
Sorry Hans, had je bericht nog niet gezien, was aan het multitasken tijdens het schrijven. Wat mij betreft einde discussie.

ofstone 0

9 jaar

Ik denk dat je gewoon je eigen garage bedrijf moet beginnen.
Dan kun je de onderdelen via internet bestellen en de korting door geven aan de klant.
Kun je gelijk zien hoe hoog de verzendkosten zijn en hoe je die gaat door berekenen.
En dan mag je het puzzeltje nog oplossen van verkeerde/defecte/niet passende onderdelen en hoe je die terug stuurt en wie die kosten betaald.
En daarna de puzseltjes van klanten waar je onderdelen voor bestelde, maar die niet komen opdagen na een week en hoe je de kosten van garantie gaat doorberekenen.
De klant is dan zeer tevreden over de onderdelen prijs, maar of het bedrijf lang blijft bestaan betwijvel ik.

oldford 0
badge

9 jaar

Tot zover;
Jochem heeft bericht voldoende info te hebben gekregen.

Omdat de forumregels toch aangehaald worden, wil ik die ook nog even onder de aandacht brengen en wel de nummers 1 en 2;

1.) De bekendste: NIET schelden, irriteren, uitlokken, ruziën of andere vervelende zaken online doen. Persoonlijke vetes vecht je maar uit per e-mail, buiten het forum om.

2.) Moderator handelingen. Een moderator neemt een beslissing die hij op dat moment het beste vindt. Uiteraard kan er altijd een vergissing zijn of een punt van discussie. Je kunt als gebruiker contact opnemen over een beslissing of handeling, doe dit per email naar de betreffende moderator of anders via het bekende adres: siem@problemcar.nl Hou hierbij regel 1 in gedachten. Botte mails beantwoorden we niet.

Topic gesloten.
mvg.
Moderator Problemcar

Hans4040 1315
badge vip badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.