Volkswagen Golf V: Golf 5 GT 170 PK problemen bij koude start

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4TSI

Hallo,

Ik heb al een paar weken problemen met mijn auto. Bij een koude start schokt de motor en loopt de motor onrustig. Het lijkt er ook op alsof er soms een 'brom' geluid uit de uitlaat komt.
En soms gaat het motor management lampje ook knipperen.
Dit duurt ongeveer 20-30 seconden en loopt de motor weer normaal, maar je voelt hem wel licht schokken.

Ik heb laten uitlezen bij de dealer en de auto geeft de volgende foutmelding: verbrandingsfout in cilinder 1.
De garage heeft de bobine van cilinder 1 vervangen, maar dat heeft niet geholpen. Weet iemand wat ik er aan kan doen?
De bobine die vervangen is, is niet origineel.

Alvast bedankt

htofik

Geplaatst door htofik (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Zoek maar eens op dit forum naar deze blokken, is al vaker over gesproken.
Je hebt cil. overslag zeg je, en wat dan het meeste voorkomt zijn dan of verstuiver defect of zuiger defect of bougie's defect of lekkage via de kleppen of de distributieketting is opgerekt, hoop dat ik niets ben vergeten...
Het eerste wat je met deze blokken moet doen is compressie meten, mocht je op die cil.1 iets van 6,7,8 bar hebben dan mag blok uit elkaar maar eerst even meten.
Maaaaaarrr het hoeft niet zo dramatisch te zijn, die cil. overslag kan ook komen door slechte bougie's (onderdeelnummer is weer gewijzigd, eindigd nu met een B) en dat gehok die eerste 30 sec kan ook komen door de hogedruk inspuitpomp. Maar zit je onder de 10 bar met compressietest dan ben je het zoveelste slachtoffer...

htofik (0), 11 jaar geleden

bedankt voor je reactie.
De auto doet alleen zo wanneer het buiten heel koud is. Vandaag was de temperatuur wat hoger en de auto deed heel normaal.
alleen als je voor een stoplicht stond, voelde je soms hele lichte schokjes.

De bobine van cilinder 1 en cilinder 3 heb ik nu verwisseld. Maar nu geeft de auto geen foutmeldingen meer aan. Hebben jullie enig idee waarom nu niet meer?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.