close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Golf 5 GTI uitlaatstoring

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TFSI

Het gele dashbordlampje wat wijst op een uitlaatstoring brandt nu al een hele tijd (bijna een jaar).
De auto zelf is gechipped door JD en heeft een Milltek resonated uitlaatsysteem, goed voor 270pk/400Nm.
Het lampje is pas enkele maanden na het chippen plots aangegaan (na een trackday). Op zich geeft dit geen problemen, motor trekt nog zeer goed door, vertoont geen haperingen en draait stabiel stationair.
Omdat ik nu denk de wagen te verkopen zou ik toch graag dat lampje uit willen krijgen. Een log met VAG com geeft de volgende storingen:

000256 - Mass Air Flow Sensor (G70): Supply Voltage
P0100 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent - MIL ON

008801 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P2261 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

De MAF is intussen al vervangen maar heeft het probleem niet verholpen. Ik denk niet dat de N249 of de DV valve stuk zijn, gezien er geen powerverlies is en de gemeten boost pressure de gevraagde boost pressure mooi volgt.

De plastiek motor cover die ook een deel van de luchtinlaat vormt was wel stuk. 3 voetjes waar de cover inklikt waren afgebroken. Deze zijn gerepareerd maar de cover past niet niet perfect meer. Kan dit een oorzaak zijn?

Andere suggesties zijn welkom natuurlijk.

Geplaatst door

V8x (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat van die afdekplaat maakt niet uit want dat is valse lucht voor de luchtmassameter, als het na de luchtmassameter was dan had het wel uitgemaakt.
Maar welke storing komt nu als eerste terug?

ricky 10
badge

13 jaar

De MAF storing is toch altijd iets eerder. De frequentie aan MAF storingen is ook hoger als ik de VCDS mag geloven:

2 Faults Found:
000256 - Mass Air Flow Sensor (G70): Supply Voltage
P0100 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 254
Mileage: 47311 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 07:26:24

Freeze Frame:
RPM: 1129 /min
Load: 37.6 %
Speed: 15.0 km/h
Temperature: 94.0°C
Temperature: 33.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.224 V

008801 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P2261 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 34
Mileage: 47513 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 09:01:26

Freeze Frame:
RPM: 2441 /min
Load: 26.3 %
Speed: 83.0 km/h
Temperature: 93.0°C
Temperature: 42.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.224 V

V8x 0

13 jaar

Ik denk dat P2261 een gevolg is van de lmm storing. Ik zou eens de bedrading van de lmm gaan doormeten.
Wat ook kan en komt wel eens vaker voor is een kabelbreuk in de kabelboom met de geribbelde hoes die net langs de startmotor loopt, en vaak zit de breuk dan ter hoogte van de startmotor.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.