close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: Golf 6 1.6tdi, 10 sec te weinig vermogen na starten

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TDI

Goede avond,

Even kort de situatie schetsen:
Als de wagen wordt gestart, lijkt het alsok er geen vermogen is.
Als je dan gas wil geven om de motor wat in toeren te jagen reageert deze gewoon niet op het gaspedaal.
Ook wanneer de wagen uit versnelling wordt gezet valt deze soms stil.
Na 10 seconden houdt dit op en kan je gewoon vertrekken.
Er is daarbij ook geen enkel motorlampje dat erbij gaat branden.
Opmerkelijk is wel dat een je bent vertrokken er zich ook geen enkel probleem meer manifesteert.
Ook stoppen en terug vertrekken lukt zonder problemen.
De problemen bij het starten doen zich ook enkel voor als de wagen gedurende een hele dag/nacht heeft stil gestaan.


De wagen heeft nu 63000km en op 53000km zijn de 4 injectoren al vervangen.

Heeft er iemand een idee wat dit kan veroorzaken alsook wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Of heeft iemand dit probleem al eens eerder meegemaakt?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Geplaatst door

Tonixx (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uit laten lezen , desnoods op het moment van starten

Nieuwe bouten en rubbers gebruikt bij de nieuwe verstuiver?

Heb ook zo een soort probleem gehad. Auto verzuipt verstuivers spoten te ve veel brandstof.

turgut 0
badge

9 jaar

Ik denk dat deze mee zijn vervangen bij de garage. Het is toch gebeurd bij een officiële VW-garage gezien de onderdelen nog onder waarborg vielen.
Normaal is de herstelling dat volgens de richtlijnen van VW uitgevoerd zou je denken..

Tonixx 0

9 jaar

Ik zou tog de verstuivers laten controleren. Of temparatuursensor.

turgut 0
badge

9 jaar

Is een update voor van het motorregelapparaat.

wopitop 0
badge

9 jaar

Ik zal de wagen dit weekend eens uitlezen met een VAGcom van een kennis. De wagen zou volgens de garage helemaal up to date geweest zijn na het vervangen van de injectoren. Bedankt alvast voor jullie feedback!

Tonixx 0

9 jaar

Is een update met maatregelcode. Die wordt niet aangeboden als je kijkt of de stand van de software up to date is.
32EA als ik me niet vergis...

wopitop 0
badge

9 jaar

Kan ik eventueel een update uitvoeren? => Ik heb namelijk nogal men twijfels bij de plaatselijke VW-dealer.

Tonixx 0

9 jaar

Vandaag de wagen uitgelezen met VAGcom. Geen enkele fout voor het motorregelapparaat, zie onderstaande log van de stuurdoos.

Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: None
Part No SW: 03L 906 023 HM HW: 03L 906 023 A
Component: 1,6l R4 CR td H23 9970
Revision: --H23--- Serial number: 00000000000000
Coding: 00114036032401080000
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023HM 003011
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023HM.rod
VCID: 78F4EABE34895DDC

No fault code found.
Readiness: 0000 0000

De 9970 staat voor de software die geladen is op de stuurdoos.
Weet er iemand of de software 9970 = aan de 32EA motorregelcode zoals eerder besproken?
Ook de injectoren vertoonden geen abnormale waarden.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Tonixx 0

9 jaar

Hoi Tonnix, heb je de oplossing gevonden? Mijn golf vertoond dezelfde problemen en wellicht helpt jou oplossing. Bvd

rdeem 0

9 jaar

Hey al een oplossing hiervoor?

Okin 0

7 jaar

Het probleem was de vacuumklep op de egrkoeler. Uiteindelijk egr moeten vervangen en geen problemen meer gehad. Er waren geen foutcodes te vinden in de computer.

Tonixx 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.