Volkswagen Golf III : Golf III 1.4i 02/92 Bizar startprobleem.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i ABD

Hoi,

heb me 2 weken geleden een golfje III aangeschaft met volgend probleem.

Start iedere morgen probleemloos maar als je hem een aantal minuutjes laat draaien en
stillegt start hij de eerstvolgende 10 min. niet meer, om daarna weer vlot als een zonnetje
aan te slaan.

Rijdt voor de rest ook vlot zonder problemen en draait mooi, alleen 2x na elkaar starten lukt niet.

Heeft een alarm ingezeten, maar dit is volledig verwijderd zoals het hoort.
Ook de batterij even loshalen heeft geen effect.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Johan

Hellraiser

Geplaatst door Hellraiser (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Johan,

Klinkt als een probleem met de ontsteking, denk aan de BDP sensor / hall-gever, om wat uit te sluiten moet je even kijken of hij nog vonkt op het moment dat de motor warm niet meer aanslaat, vonkt hij nu dan niet, dat kan het probleem goed in de hall gever zitten, je kan ook eventueel even op de stekker meten van de ontsteking, de buitenste contacten is spanning en massa en de middelste moet een puls geven als de motor draait.

Als je een toerenteller hebt kun je ook even kijken of die uit de hoek komt tijdens het starten.. ( als hij niet aanslaat )

Gr Stefan

Hellraiser (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,

de wagen heeft spijtig genoeg geen toerenteller.

zal morgenavond controleren of hij warm wel nog vonkt en of hij met
start-pilot op die moment wel aanslaat.

in dat geval denk ik eerder
aan een defecte drukregelaar of foutief signaal van de temp sensor naar de dme
alhoewel hij dan ook zou moeten uitvallen tijdens het rijden (volgens mij).

benzinepomp zoemt nog wel lichtjes, ook bij de 2e startpoging.
een half minuutje met contact op laten staan om te controleren of de pompopbrengst
nog wel voldoende is heeft ook geen effect.

Groetjes,
Johan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Johan,

Zelf denk ik dat de ontsteking weg valt, en daarom niet start, als je mogen toch bezig bent, kun je gelijk even de weerstand van de kvs temp sensor meten, dat kun je doen bij koude en warme motor en noteer de waarde dan gelijk even hier neer..

Het is een 4 polige sensor en je moet meten tussen aansluiting 1 en 3

Gr Stefan

Hellraiser (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,

welke sensor bedoel je dan? deze op de radiator of cilinderkop?
deze golf heeft nog niet de blauwe stekker op het thermostaathuis.

ik weet wel dat de wagen nog recent een nieuwe bobijn en delco gekregen heeft.

Thanks!

Groetjes,
Johan

Stanis (0), 14 jaar geleden

Als het goed is zit de kvs sensor op je cilinderkop. Volgens Autodata tussen cilinder 3 en 4

gr. Stanis

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Johan,

De sensor zit als het goed is in de plastice flens bij de kop, het is een 4 polige sensor en je moet meten tussen pen 1 en 3..

Gr Stefan

drostiej (0), 14 jaar geleden

johan. raar genoeg zit ik ook met een golf 3 1.4 uit 93' met ongeveer hetzelfde probleem, start niet meer na een poosje rijden maar heb het idee dat hij dit alleen doet als de motor warm is door het lopen of in de zon staan, vandaag bobine vervangen maar vonkt nog steeds niet, maandag de krukassensor proberen en anders ben ik ook zonder raad, zou je me mischien kunnen laten weten als je het probleem opgelost hebt ?.

Mvg, marc

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Marc,

Kan goed in de BDP sensor zitten die je probleem veroorzaakt..Kan goed zijn dat deze bij jou type in de ontsteking zelf zit..( hall-gever ) of je hebt een losse op het onderblok zitten, naast de versnellingsbak en zou dan een 3 polige stekker hebben, sensor zit met 1 boutje op het onderblok vast.

Gr Stefan

Hellraiser (0), 14 jaar geleden

Hoi,

heb momenteel nog geen tijd gehad om naar de wagen te gaan kijken,
staat momenteel nog bij m'n grootouders.
zal vanavond eens proberen met de startpilot en aan de vagcom hangen
om te kijken of de temp. daar wel goed op wordt doorgegeven.
Weet nog indertijd bij m'n vr6 dat de aanduiding in het dashboard wel
goed was maar dat hij in de vagcom -38 aangaf.
Als hij niet aanslaat met de startpilot zal het waarschijnlijk wel de hallgever
zijn van de grondplaat van de ontsteking.
Maar als de hallgever flipt, zou de wagen toch ook uit zichzelf moeten stoppen
met draaien of zie ik dit verkeerd?

Groetjes,
Johan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Johan,

De hall-gever kan vaak voor vreemde problemen zorgen, denk aan niet aanslaan bij warme motor, helemaal niet vonken en overslaan ( stotteren ) tijdens het rijden etc..

Indien je hem uitleest heb je kans dat de hall sensor er al instaat, dit moet je dan negeren, de auto starten en nogmaal uitlezen op foutcode's, die fout is er dan uit.

Ik denk ook dat je de motor moet laten lopen als je in de meetwaardeblokken kijkt, anders zie je de kvs en inlaatlucht temp op -49 staan bv..

Gr Stefan

drostiej (0), 14 jaar geleden

hej, hallgever zit inderdaad in de ontsteking zelf, ben nu op zoek naar een 2e hands ontsteking voor een 1.4 uit '93, heeft iemand die toevallig nog in de schuur liggen ?.
en krukassensor zit er niet op heb ik begrepen,

Mvg, marc

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Marc,

Zie je ontsteking :

[url=http://img682.imageshack.us/i/39766716.p...][img]http://img682.imageshack.us/img682/3519/...[/img][/url]

Heb je de hallgever al eens gecontroleerd ? buitenste 2 contacten van de stekker is spanning en massa, de middelste aansluiting met een led testlamp + massa verbinden, startmotor laten rond draaien, nu moet de led knipperen, doet hij niks, dan is deze kapot..

Je moet eens op Marktplaats bv kijken, of even de sloop bezoeken.

Gr Stefan

drostiej (0), 14 jaar geleden

hej, ik had begrepen dat je deze niet kon meten, maar heb hem momenteel niet bij huis staan maar zal het morgen eens probere, gewoon doormeten op de contactpunten ?, (is een 3 polige stekker toch ?)

Mvg, marc

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Klopt marc..

Meten kan wel zoals ik omschreef..

Gr Stefan

Hellraiser (0), 14 jaar geleden

Pff, ding startte iedere poging van de eerste keer vandaag :s

Heb 'm nog niet uitgelezen want had de laptop niet bij :(

The story continues...

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dalijk heb je wel de laptop bij je maar ben je de auto vergeten :-)

Hellraiser (0), 14 jaar geleden

Nieuwe ontwikkeling, was gisteren in de buurt dus dacht zal nog maar even gaan proberen.

Hij startte deze keer niet meer koud van de 1e keer. 3 pogingen achter elkaar geprobeerd
en niet willen aanslaan.
5 minuutjes gewacht en was van de 1e klik weg...

Nu weet ik het ook niet meer,
zal dit weekend maar eens alles beginnen uitmeten

Hellraiser (0), 11 jaar geleden

Beetje late reply, maar het bleek uiteindelijk een defecte contactslotschakelaar te zijn :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.