Hallo allemaal,
Ik heb hier een Golf III met een AEE motor en die start niet meer. Het is begonnen met slecht starten en dat werd langzaam erger. En nu start hij niet meer.
Motor heeft een vonk,
Krijgt benzine (ruik je wel bij de uitlaat),
Temp sensor geeft in VCDS 11 graden (is mogelijk met deze buitentemp.)
Als ik in de meetwaardeblokken kijk op kanaal 003 geeft hij gasklep hoek 25 graden en gasklep opening 75%.
Vooral deze laatste vind ik vreemd want de gasklep is gewoon dicht (als ik het gas helemaal intrap gaat hij naar 84,1%), ook hoor ik een gezoem bij de stappenmotor vandaan komen (doet hij overigens al veel langer).
Wat ik begrijp gaat het gasklep huis regelmatig kapot bij deze auto's, maar om deze nu meteen te vervangen........
Iemand enig idee?
Groeten,
Gertjan van Voorden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou de gasklep eens calibreren.. kan geen kwaad.
mischien dat die zich in andere positie hersteld.
Gasklephuis met mechanische kabel
(Van toepassing op motoren MET een mechanische kabel tussen het gaspedaal en de gasklep, maar ZONDER een ISV).
Zet het contact AAN, maar start de motor NIET !
Blijf tijdens de hele procedure van het gaspedaal af !
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Ga naar Groep 098 (NB: Sommige SIMOS of Marelli ECU's gebruiken Groep 001, zoals ADY & AEE motoren)
[Go!]
[Switch to basic settings]
In het display boven-rechts verschijnt nu 'ADP RUN'. Het inleren van het Gasklephuis is klaar zodra jij weer naar 'basic settings' terug gaat. Je ziet de waarden veranderen en je hoort de cyclus in het Gasklephuis de eerste paar seconden en dan stopt het. Laat VAG-COM in 'Basic Settings' staan gedurende ongeveer 30 seconden.
Klik op [Switch to Meas. Blocks].
Sluit VAG-COM af
Sleutel eruit, 30 sec wachten en klaar is klara
W203avantgarde,
De info die jij geeft is niet de goede, het is als volgt:
01 motor
04 basisinstellingen
dan 0 en vervolgens 01
nadat de gasklep in de min en max stand heeft gestaan dan contakt 10 sec uit en de instellingen zijn opgeslagen.
gr john
Wat geeft de luchtinlaat temp aan ? Vaak word het bij deze motoren verkeerd weer gegeven, dan staat de kvs temp bij de lucht temp en omgekeerd.
Compressie / timing ( Ontsteking ) ook in orde ?
Gr Stefan
14 jaar
Ik ga er zo weer even mee aan de gang.
Compressie is goed en timing ook.
Heb een ander gasklep huis om te proberen en dan maar hopen dat hij het doet.
Weet jij zo welk kanaal in VCDS de luchtinlaat temp aangeeft. Volgens mij heeft deze auto daar geen sensor voor.
KVS temp was op het moment van meten volgens de computer 11 graden en dan kan wel kloppen.
Ben vandaag nog even bezig geweest alleen ik kan hem niet inleren. Als ik het doe zoals boven omschreven, ook nog even op gerritspeek gekeken dan doet hij niets. Ik zie geen veranderingen in mijn data en ik hoor geen zelftest oid van mijn gasklep huis. Wel jammer want je geeft een hoop geld uit bij RCS voor een goede VAGcom (VCDS) en dan werkt hij niet naar behoren.
Van de week even naar de VW spec en eens kijken wat hij kan doen.
Heb je een label-file nummer ? Dat zie je links boven in de hoek staan als je bv in de meetwaardeblokken zit..?
Hoe heb je nu geprobeerd om hem in te leren ?
14 jaar
stefan,
indien hij de bovenstaande tips heeft geprobeerd wat zal dievan jou dan voor zin hebben?
gr john
[quote=stefan84]Heb je een label-file nummer ? Dat zie je links boven in de hoek staan als je bv in de meetwaardeblokken zit..?
Hoe heb je nu geprobeerd om hem in te leren ?[/quote]
Ik heb het gedaan via gerritspeek en dus ook via de hierbovenstaande manier.
Op gerritspeek staat ook nog dat je kunt proberen om alles te resetten via de adaptie en dan 00 (opslaan).
Ook dat het ik gedaan maar dan nog niks.
En het label file nr. weet ik niet zo, heb ik niet opgeslagen oid.
John,
Wat betreft de labelfile's was dat wel handig, gezien hij denkt dat hij geen inlaat lucht temp geeft.
Voor de rest gewoon een vraag, je weet maar nooit he.
Gr Stefan
14 jaar
Stefan84,
Luchtinlaat temp en kvs temp zijn goed. Daar heb ik naar gekeken door de stekker van de kvs temp los te trekken en te kijken wel signaal veranderde dus dat klopte allemaal.
Morgen gaat hij naar een VW spec die er meer van weet dan ik dus dat wachten we maar even af en dan laat ik wel weten wat het is geweest.
Bobine bleek niet goed. Wel een vonk maar volgens de VW specialist niet sterk genoeg.
Het bleek de bobine te zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar