Motorcode ABS.
auto is twee weken geleden binnen gebracht met afgescheurde dichting onder monopoint. Deze dichting vervangen. Doch auto start niet meer. Zekering van benzinepomp al tweemaal gesprongen. Andere pomp erin, zekering springt niet meer. Auto start nog niet. Monopoint geeft geen benzine. Al twee andere monopoints opgemonteerd, benzine komt tot aan monopoint, maar deze geeft geen benzine. Giet je benzine in de carbu dan start hij onmiddellijk.
Steeds weerkerende fout : 00523 temperatuurvoeler aangezogen lucht. Sinds gisteren geraken we er zelfs niet meer in om hem uit te lezen : niet met Brainbee, niet met VAG-Com, met niks.
Wie heeft er nog tips.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien heb je een kabel beschadigt van de injector tijdens het de-monteren van boel..
Loop de bedrading eens na, kijk of er + aanwezig is, de injector word massa gestuurd via de ECU, als hier een onderbreking in de bedrading zit, loopt hij ook niet..
Denk dat je het daarin zoeken moet.
Succes..
dat is allemaal reeds gecheckt, de pulsen zijn er........
voorschakelweerstand ook goed? Zit tussen zekering en injector.
Ja de pulsen zijn er, en de spanning op de injector ?
Hij krijgt dus duidelijk geen brandstof, als je zegt dat de bedrading en zekeringen in orde zijn, is of de injector kapot of de ECU..
14 jaar
Loop toch nog maar eens de bedrading na, ook omdat je 00523 erin hebt staan, deze horen bij elkaar..
Injector word massa gestuurd > Paars > Bruin / Paars naar pen 7 van ECU
14 jaar
het moet ergens zoiets zijn, want plotseling kan ik niet meer in de ECU
Defekt gevonden. Drie dragen afgerukt in fiche. Heeft iemand een schema waar de de draden komen op de fiche die naar de monopoint loopt?
Een paarse, bruine, ... : 4 stuks.
Dacht al zoiets Jan,
Wat bedoelen jullie met 'Fiche' ??
Dan kijk ik even voor je waar de draden heen lopen.
14 jaar
4 Draden,
Nr 1 en 3 zijn voor de injector
Nr 2 en 4 zijn voor de temp sensor inlaat
* Nr 1 > Bruin / Wit naar ECU pen 17
* Nr 3 > Paars > Bruin / Paars naar ECU pen 7
* Nr 2 > Wit / Paars gaat naar voorschakelweerstand > Geschakelde +
* Nr 4 > Zwart / Geel naar ECU pen 43
Zo horen ze te zitten,
Laat even weten als hij loopt en of het opgelost is..
Succes..
14 jaar
hij loopt als een treintje na een beetje "knip en plakwerk".
Dank voor het meedenken.
Niks te danken,
Bedankt voor de feedback Jan!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar