close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Ingezakte linker kant

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

Hey iedereen,

Heb een golf 3 maar aan de linkerkant van mijn auto zit het chassis echt dicht tegen het wil aan. Wat wil dit zeggen

: de Schokdemper
: homokeneet
: of.......


Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg

Groeten,

Yatfung

Geplaatst door

yatfung (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebroken veer, het meest waarschijnlijke.

Zeker met deze kou willen ze wel breken..

krikt de auto eens op en bekijk de veer eens.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

zal ik doen moet de veer dan vervangen worden en of de schokdempers?

yatfung 0

14 jaar

als de veer gebroken is, moet de veer vervangen worden. Advies is beide kanten te gelijk. (dus linker voorveer gebroken ook de rechter voorveer vervangen)

ik heb een verlaagde auto moet ik dan perse kleinere veren gebruiken
Of kan ik ook normale veren gebruiken?

Mvg,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Ligt eraan hoe de auto verlaagd is. Als er een bij elkaar passende set van veerpoten, schokdempers en veren onder zit, moet je diezelfde veren weer monteren.
Misschien kun je normale veren gebruiken, maar dan komt de voorkant waarschijnlijk een eind omhoog, maar achter niet. Advies is dan rondom standaard veren.

oldford 0
badge

14 jaar

Of je moet een set voorveren op de kop zien te tikken die al verlaagd zijn, dan vervang je alleen de voorzijde en ben je klaar..

Als het een originele schokdemper is, dus geen ingekorte, zou je dus ook gewoon 2 originele veren kunnen monteren, maar als je er achter dan niks aan doet, is het geen gezicht, ik bedoel dan als de auto achter lager ligt dan voor..

Maar kijk eerst even of de spiraal gebroken is, dan weten we wat meer, even opkrikken en kijken.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo iedereen dank jullie voor jullie hulp het probleem is opgelost.
het was de draagarm die was kromgetrokken heb net een nieuwe draagarm erop gezet en hij doet het perfect

Bedankt voor jullie hulp,

Mvg

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Yatfung,

Heb je per ongeluk een stoeprandje mee genomen in de sneeuw ? :)

Maar het is opgelost..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Jep heb een stoeprandje gepakt velgen beschadigd en banden aan de linkerkant :P
Zoek wel nieuwe velgen en banden...

gr

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

bedankt voor je feedback, Yatfung.
Misschien heeeft iemand hier op het forum een leuk setje en kan hij je dat mailen.
Anders zal marktplaats een optie zijn.

Highway 640
badge

14 jaar

Ik heb wel een mankement ontdekt het sturen naar links en recht gaat eenvoudig ik heb wel stuurbekrachtiging maar zo makkelijk hoort het niet te gaan hij reageert heel traag op sturen voorheen was dat niet waar kan dit aan liggen?

gr,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Is dit omdat het rubber in de draagarm niet goed is?

gr,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Weet je zeker dat alleen de draagarm krom was ? En heb je hem eens opnieuw laten uitlijnen ? Dat scheelt vaak een hoop na zo'n stoeprandje..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Heb em niet laten uitlijnen... is het dan wel mogelijk dat het stuur veel spelling heeft en ik weet wel zeker dat de draagarm alleen krom was.... als ik trouwens nu over de weg rij en ga een bochtje om dan lijkt et net of ik bijna geen controle meer heb over het stuur
was wel een hoge stoeprand :P

Gr,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Yatfung,

Heb ook al zoiets dergelijks meegemaakt, ook na een lancering tegen de stoeprand was de draagarm krom, na deze vernieuwt te hebben stuurde hij nog niet hoe het moest, gewoon niet lekker, bij nadere inspectie was de stuurstang ook ligt krom wat bijna niet opviel, maar na deze vervangen te hebben was het probleem nog niet opgelost..

Wat bleek nu achteraf, achsschenkel had blijkbaar ook een flinke klap gekregen en na deze vervangen te hebben was het probleem over! Dat gedeelte waar je wiellager inzit en je veerpoot aan vast zit, daar was met het oog helemaal niks aan te zien..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Achsschenkel......??

Ik bespeur hier VW-Scene taal.......

Sollen wir jetzt alles von Holländisch übersezen nach Deutsch....???

Santa 0

14 jaar

ok ok zal kijken naar de stuurstang en naar de achsschenkel. maar hoe kom ik aan een achsschenkel (weet ook niet wat de nederlandse vertaling ervoor is "as" zag dat ik hem dan uit duitsland moet halen.

mvg,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

[quote=stefan84]Yatfung,

Heb ook al zoiets dergelijks meegemaakt, ook na een lancering tegen de stoeprand was de draagarm krom, na deze vernieuwt te hebben stuurde hij nog niet hoe het moest, gewoon niet lekker, bij nadere inspectie was de stuurstang ook ligt krom wat bijna niet opviel, maar na deze vervangen te hebben was het probleem nog niet opgelost..

Wat bleek nu achteraf, achsschenkel had blijkbaar ook een flinke klap gekregen en na deze vervangen te hebben was het probleem over! Dat gedeelte waar je wiellager inzit en je veerpoot aan vast zit, daar was met het oog helemaal niks aan te zien..

Gr Stefan[/quote]
Daarom zeggen wij zo vaak: METEN is weten en gissen is missen..! Stefan..........

Indien je alles op het oog zou kunnen zien, was jij inmiddels al multimiljonair geworden.

Wanneer je een stoeprand raakt a.g.v. een schuivertje of zo, altijd uitlijnen die bende.

En anders merk je het later wel aan de slijtage van je banden............

Santa 0

14 jaar

Ja claus, dat zei ik toch eerder ook al dat uitlijnen geen slecht idee was..

Trouwens nooit gehoord van een achsschenkel ? Ofwel wiellagerhuis, hoe je het ook noemen wilt..

stefan84 0

14 jaar

ok duidelijk dank je wel

Gr,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Ken die boekjes VW Scene ook wel..........
Vraag me alleen af waarom je niet gewoon het nederlandse woord er voor gebruikt.


Als Achsschenkel oder Radträger bezeichnet man die Teile des Fahrwerks eines Kraftfahrzeugs, auf denen die Räder über das Radlager gelagert sind.

Die Achsschenkel sind entweder fest oder drehbar (für die Lenkbewegung) an einer Starrachse befestigt, oder sie sind – bei Einzelradaufhängung – über Achslenker und evtl. auch ein Feder- oder Dämpferbein, bei gelenkten Achsen auch über die Spurstange, mit der Karosserie verbunden. Die Achsschenkel gehören zur ungefederten Masse, d. h. beim Ein- und Ausfedern bewegen sie sich mit dem Rad.


Gewoon nederlands is dan toch veel handiger, of niet.....?

Santa 0

14 jaar

Wat blijkt nu het is een gebroken veer linksvoor
Is het gevaarlijk als ik hier nog een week meer rij
Het is namelijk zo dat ik mijn veer heel moeilijk kan verkrijgen omdat de auto verlaagd is
Is het dan ook noodzakelijk dat ik mijn schokdempers moet laten vervangen?

gr,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

@ Claus,

Ja das waar, af en toe heb je gewoon dat woord in je hoofd en zet je het erneer zonder erbij na te denken, haha..

@Yatfung,

Zou het zo snel mogelijk repareren, ermee door rijden is niet echt aan te raden en het kan echt gevaarlijke situaties met zich mee brengen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

allebei of alleen de veren?

Gr,

Yatfung

yatfung 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.