Volkswagen Golf IV: Golf IV 1.6 16v bj2002 inhouden wegvallen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Na het starten loopt hij niet rond, af en toe valt een cilinder een slagje weg. Ploffen in de uitlaat.
Bij het rijden is het ook te merken door stoten. Dit treedt niet op bij hoge toeren.

Het is een versie met 4 directe bobines. Onlangs de bougies vervangen en hierna was dit merkbaar.
Op een van de bibines leek een beschadiging te zitten.

Zijn deze bobines vaker stuk zoals b.v. bij BMW te lezen is?


Later zal ik de motorcode nog toevoegen.

P Beest

Geplaatst door P Beest (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Defecte bobines komen vaker voor, worden verkocht als warme broodjes.

Gr. paul

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je de bougies eruit haalt kan je soms aan de kleur (van de electrodes) wel zien
welke cilinder het probleem geeft.

Ik neem aan dat je al even (opnieuw) andere bougies geprobeerd hebt?
Het probleem is ten slotte ontstaan na: "Onlangs de bougies vervangen en hierna was dit merkbaar"

Oiram

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]Het probleem is ten slotte ontstaan na: "Onlangs de bougies vervangen en hierna was dit merkbaar"[/quote]
Veel bobines worden omzeep gebracht door foute demontage (zonder met de daarvoor bestemde trekker)

Gr. paul

P Beest (0), 15 jaar geleden

Heren, bedankt voor de info !

Ik heb één nieuwe bobine gekocht ad 44 euro en die doorgerouleerd. Het was nr. 2. Nu draait hij weer perfect.
De dealer hier zei dat zij geen trekker gebruiken.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=P Beest]De dealer hier zei dat zij geen trekker gebruiken.[/quote]
Het daarvoor bestemde gereedschap niet gebruiken is iets anders dan zeggen dat het niet bestaat. Het is slechts een hulpmiddel om te voorkomen dat tijdens demontage de bobine om zeep wordt geholpen, en dat gebeurt regelmatig.

Gr. paul

P Beest (0), 15 jaar geleden

@paulkelder

Dat begrijp ik, wat ik bedoel is dat ik me verbaas hierover.

guytulfer (0), 15 jaar geleden

Hallo,

Ik heb ook last van onderstaande klachten (betreft ook een golf 1.6 16v uit 2002)
Echter met enige regelmaat trilt de pook ook, is dit bij jou ook het geval of is dit iets anders?



[quote=P Beest]Hallo,

Na het starten loopt hij niet rond, af en toe valt een cilinder een slagje weg. Ploffen in de uitlaat.
Bij het rijden is het ook te merken door stoten. Dit treedt niet op bij hoge toeren.

Het is een versie met 4 directe bobines. Onlangs de bougies vervangen en hierna was dit merkbaar.
Op een van de bibines leek een beschadiging te zitten.

Zijn deze bobines vaker stuk zoals b.v. bij BMW te lezen is?


Later zal ik de motorcode nog toevoegen.[/quote]

P Beest (0), 15 jaar geleden

Inderdaad je kunt ook de pook zien bewegen als hij even wegvalt.

Nog meer merkbaar was het echter bij lagere toeren bij het rijden, bij matige belasting. (bokkig paard effect)

guytulfer (0), 15 jaar geleden

pook beweegt af en toe best heftig, ook als ik 50/60 km/u rijd in de 4. Pook beweegt met name als ik stil sta voor stoplicht of kruising. Heb ook als eens bij het stationair lopen naar de uitlaat geluisterd. Met enige regelmaat ploft er iets. 2 september gaat auto weer naar garage, heb nml nog garantie. Verder rijdt auto prima, maar aan dit stotteren stoor ik mij enorm. Na volgende heeft garage reeds gedaan:

De bobines incl. bougies zijn echter allemaal
vervangen. Om te testen zijn de bougies zelfs 2 maal vervangen (eigenlijk 3
keer omdat recent een beurt is uitgevoerd).

Ben benieuwd wat er 2 september gaat gebeuren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.