Volkswagen Golf IV: Koelvloeistof problemen en geurtje in auto

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

geachte Professionals & Particulieren,


ik heb 3 dagen geleden een melding gekregen op schermpie dat er geen koelvloeistof meer is en dat ik de motor moet stoppen. na dit bericht ben ik gaan kijken en inderdaad bijna geen roze vloeistof meer te bekennen..

paar dagen voor deze melding had ik op de snelweg af en toe echt heel soms al een bitter geur in de auto en dat kwam duidelijk door de verwarmings/lucht panelen..

motor temperatuur blijft ook met aardige snelheid netjes stabiel..

ik heb dezelfde dag nog koelvloeistof bijgevuld(iets meer dan het minimum), maar ik merk dat het nu al minder is geworden.

waar kan dit aan liggen en wat kan ik eventueel wel zelf checken??

paar dingen die misschien invloed kunnen hebben?:

- Aircogas is leeg
- Olieniveau was gezakt hier kreeg ik een melding van en heb gelijk bijgevuld.. olieniveau is stabiel maar Oranje lampje blijft branden.. dit moet volgens mij aan de sensor liggen?




alvast erg bedankt heren.

drejo

Geplaatst door drejo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Speedrazor (0), 15 jaar geleden

Probeer de kachel eens aan te zette, en dan de warme lucht op je voorraam laten blazen,
en check je vloermatten.. (Kachel radiateur)

Alle slangen onder de motorkap al bij langs gelopen?, geen druppen onder de auto hangen..met name over de gehele lengte van de auto.

drejo (0), 15 jaar geleden

Rick dank voor jouw snelle reactie..

dit ga ik morgen als eerste proberen en zal morgenavond rond deze uurtjes met een reactie daarop komen..


tot morgen

jeffrey vr6 (0), 15 jaar geleden

airoc staat er los van

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Zoete lucht uit de roosters duid bijna altijd op een lekke kachelradiateur.

drejo (0), 15 jaar geleden

Heren..

vanavond kachel aangezet en hoogste temp. op voorruit gezet.. voorruit gelijk beslagen en het bekende bittere/zoete geurtje was nu sterk te ruiken.

onder linker voormat heb ik geen vocht kunnen vinden, maar onder rechter vloermat was het vochtig geworden. het loopt vanuit het bovenste hoekje links naar beneden bij de rechter voormat dus.

dit moet dan wel volgens jullie kachelradiator zijn.. enig idee hoe dit op te lossen is? vervangen of? en hoeveel kan dit ongeveer kosten..


erg bedankt heren

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]maar onder rechter vloermat was het vochtig geworden. het loopt vanuit het bovenste hoekje links naar beneden bij de rechter voormat dus.

dit moet dan wel volgens jullie kachelradiator zijn.. enig idee hoe dit op te lossen is? vervangen of? en hoeveel kan dit ongeveer kosten..[/quote]
Idd kachelradiateur defect.... Kachelradiateur kost 43,- 5a 6 uur werk (de-montage) totaal moet je rekenen op gauw 550,- / 600,-

Gr. paul

drejo (0), 15 jaar geleden

dat is een fors bedrag... maar gelukkig kan ik bij een monteur terrecht die niet bij de dealer werkt..

dealer netjes met garantie, maar die verschil in uurloon pfoee ik weet het al..


dank je paul

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]dat is een fors bedrag...[/quote]
Bedrag is niet buitensporig hoog. Dit is ook een klusje waar niemand om staat te springen, oa het dashboard moet gedemonteerd worden.

[url=http://imageshack.us][img]http://img222.imageshack.us/img222/6070/...[/img][/url]

Nr 1) warmtewisselaar (kachelradiateur)

Suc6

Gr. paul

drejo (0), 15 jaar geleden

paul bedankt dit is wel nuttige informatie.. gelijk eve uitprinten

dank je en werkse

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]paul bedankt dit is wel nuttige informatie..[/quote]
Mocht je meer informatie / afbeeldingen willen hebben laat het maar even weten, bovenstaande afbeelding is een kruimel van het totaal.

Gr. paul

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Let er wel op dat de airco afgetapt moet worden,en ook als die monteur deze klus nog niet kent dat hij denk het in 1 dag te doen,want dat gaat dan normaal niet lukken.
Alles wat je aan en op het dashbord ziet incl. dashbord zelf moet verwijderd worden.

drejo (0), 15 jaar geleden

hallo ricky

oke daar zal dan wel op gelet worden..

Paul ik zou je erg dankbaar zijn als je me afbeeldingen betreft dashboard de- montage kunt verzenden en ook andere afbeeldingen wat volgens jou nuttig kan zijn..

deze monteur is een vriend van mij hij gaat het uitvoeren in mijn huisgarage.. ben vandaag nog langsgegaan naar zijn werkplek(garage) daar was hij toevallig bezig met een citroen xantia(zelfde probleem) waar op rechter vloer duidelijk een plas was te zien..

alle afbeeldingen zijn welkom..

dank u heren

drejo (0), 15 jaar geleden

hallo paul,


jij zou mij nog afbeeldingen versturen... vergeten?

drejo (0), 15 jaar geleden

Heren,

indien jullie ook afbeeldingen hebben betreft het de-montage werk dashboard etc kunnen jullie die dan hier plaatsen?

dank u

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/5351/...[/img][/url]

Uitbouwen
– Contact uitschakelen.
– Massakabel van de accu losmaken → Rep.-groep27
– Stuurwiel uitbouwen → Subhoofdstuk
– Middenconsole uitbouwen → Subhoofdstuk

– Twee kruiskopschroeven -pijlen- eruit draaien.
– Bovenste bekleding -1- van stuurkolomschakelaar verwijderen


[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/7739/...[/img][/url]

Drie parkers -pijlen- eruit schroeven.
– Parkers -3- en -4- eruit draaien
– Greep van de stuurhoogteverstelling -2- verwijderen.
– Stuurhoogteverstelling loszetten.
– Onderste bekleding -1- van stuurkolomschakelaar verwijderen.

[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/6281/...[/img][/url]

Inbusbout -pijl- losdraaien.
– Stekers van stuurkolomschakelaar -1- lostrekken.
– Stuurkolomschakelaar -1- verwijderen


[url=http://imageshack.us][img]http://img396.imageshack.us/img396/9877/...[/img][/url]

Linker- en rechterafdekplaat met een platte schroevendraaier losklikken.


[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/6599/...[/img][/url]

Twee bouten -pijlen- eruit draaien.

[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/580/n...[/img][/url]

Twee parkers -1- eruit draaien.
– Bekleding -2- aan de bovenzijde losklikken.
– Twee parkers -3- eruit draaien.
– Bekleding -4- aan de bovenzijde losklikken.

[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/7315/...[/img][/url]

Zeven parkers -pijlen- eruit draaien.
– Dashboardkastje -1- verwijderen.
– Stekerverbinding van verlichting dashboardkastje losmaken.
AanwijzingAls alleen het dashboardkastje wordt uitgebouwd, dan moet eerst de middenconsole worden verwijderd, omdat parker -2- anders niet bereikbaar is.


[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/600/n...[/img][/url]

Zeven parkers -pijlen- eruit draaien.
– Versteviging -1- verwijderen

[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/5719/...[/img][/url]

Vier parkers -pijlen- van Climatronic -1- eruit draaien.
– Climatronic -1- verwijderen en steker losmaken.


[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/3324/...[/img][/url]

– Vijf parkers -pijlen- eruit draaien.
– Draagplaat -1- verwijderen.
– Diagnosesteker losklikken.


AanwijzingDe schakelaars voor ESP, alarmlichten en achterruitverwarming kunnen door de sterke veerkracht in het vergrendelingsmechanisme niet met een schroevendraaier worden uitgebouwd.
– Punta van montagegereedschap -T10034- achter de ESP-schakelaar haken

[url=http://imageshack.us][img]http://img396.imageshack.us/img396/8581/...[/img][/url]

Met montagegereedschap -T10034- de schakelaars voor ESP -1-, alarmlichten -2- en achterruitverwarming -3- in pijlrichting uit het middelste luchtrooster losklikken.
– Stekerverbindingen losmaken.

[url=http://imageshack.us][img]http://img396.imageshack.us/img396/2558/...[/img][/url]

Lichtschakelaar -1- indrukken, rechtsom draaien en eruit trekken.
– Stekerverbinding lostrekken.
– Bout -2- eruit draaien en het luchtrooster uit het dashboard trekken.
– Stekerverbinding van lichtbundel-hoogteverstelling -3- losmaken.
Alleen Bora/ Bora Variant:
– Stekerverbinding van luchtroosterverlichting -4- losmaken


[url=http://imageshack.us][img]http://img396.imageshack.us/img396/6792/...[/img][/url]

Stekerverbinding van de luchtroosterverlichting -pijl- losmaken

ATTENTIE!
Bij werkzaamheden aan de airbag de vereiste veiligheidsmaatregelen treffen → Subhoofdstuk.

ATTENTIE!
Elektrostatische ontladingen kunnen de airbag onbedoeld activeren. Vóór het oppakken (aanraken) van de airbageenheid moet de monteur zich daarom elektrostatisch ontladen. Dit kan hij doen door kort aanraken van b.v. de carrosserie of de slothaak van het portier.


[url=http://imageshack.us][img]http://img396.imageshack.us/img396/8458/...[/img][/url]

Stekerverbinding van airbag aan bijrijderszijde losmaken.

[url=http://imageshack.us][img]http://img396.imageshack.us/img396/5757/...[/img][/url]

Twee parkers -pijlen- eruit draaien.
– Instrumentenpaneel -1- iets laten zakken en uit dashboard -2- trekken.
– Stekerverbinding lostrekken.

[url=http://imageshack.us][img]http://img384.imageshack.us/img384/7931/...[/img][/url]

Temperatuurvoeler -1- losklikken en steker -2- lostrekken.

[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/4455/...[/img][/url]

Zeven parkers -pijlen- (aantrekmoment: 3 Nm) eruit draaien.
– Dashboard -1- van dwarsdrager -2- lostrekken
[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/267/b...[/img][/url]

Amen!!!

Gr. paul

Speedrazor (0), 15 jaar geleden

ZOw, als je daar niet uitkomt weet ik het ook niet meer!...

klootje (0), 15 jaar geleden

das een mooi karweitje voor een vrije zondag dacht ik zo

drejo (0), 15 jaar geleden

Paul bedankt..

wij gaan hier volgend zondag aan beginnen en het zal wel een paar uren duren..

ik zal voor de fun ook vermelden hoe het is gegaan..


werkse heren!

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]ik zal voor de fun ook vermelden hoe het is gegaan..[/quote]
Leren vloeken gegarandeerd................. Heb je de volgende zondag weer iets goed te maken ;)

Gr. paul

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Niet te snel je arm wegtrekken...............hahaha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.