Het gaat om een Golf 4 benzine 1.8 20V Highline uit 1998 130.000KM gelopen.
Hij houdt even in vlak na het schakelen en heeft wat vermogen verlies. Hij heeft denk ik geen goede verbranding. Net na het starten pruttelt hij even bij het gas geven en houd hij extra in. Dit is na 5 min rijden over. De motor is dan niet koud maar de kuren treden op vlak na het starten. Soms hoor ik ook een plof in de uitlaat na het schakelen. Toerenteller schommelt niet bij stationair en geen storingslampje.
Dit probleem is een paar maanden geleden ineens ontstaan maar was toen veel erger. Ik ben toen naar een garage geweest en we hebben de auto uitgelezen met VAG-COM wel stilstaand en stationair gasgeven want ze hadden geen rollerbank. Er waren geen motorische storingen gevonden. Daarna de LMM verwisseld met een gebruikte, de bougies en bougie kabels vervangen. Hierna was zeg maar 2derde van het probleem opgelost. Maar ik wil er nu toch helemaal vanaf. Ik heb laatst een flesje brandstofsysteem reiniger in de tank gegooid en naar Luxemburg gereden. Het rare was dat bij de terug reis de problemen verdwenen waren en reed zou als het moet. Na een paar dagen terug te zijn was het probleem zomaar ineens weer terug na starten. Heel soms ruik ik ook een benzine lucht in de auto. Ik zelf denk dat ik de LMM moet vervangen door een nieuwe. Maar voor ik dit doe wilde ik weten wat jullie hiervan vinden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt allemaal wel naar misfires (plof in de uitlaat is explorendere brandstof) en een verkeerd mengsel.
Niet echt goed voor je dure katalysator.
Kan de luchtmassameter zijn of valse lucht.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
De LMM is vervangen en hij rijdt weer als vanouds.
Probleem is opgelost
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar