close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf IV bakcode

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8V

Ik heb een Golf IV BJ 98 1.6, nu lees ik op verschillende forum's dat er problemen zijn met sommige versnellingsbakken ivm popnagels die afbreken. Ik heb een DLP bak. Zijn er hiermee ook problemen of zijn het enkel de DUU/DUW bakken die besmet zijn?

Tot nu toe staan er 157dKm op de teller, gaan die benzineblokjes nog redelijk wat kilometers mee? Hij heeft altijd netjes onderhoud gehad.

Geplaatst door

Goozzez (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij zijn het alle bakcode's die dit probleem wel eens hebben,komt wel voor maar niet zo vaak,zou dan ook geen zorgen gaan maken als hij nu goed schakeld en goed klinkt.
Dit blok kan bij juist onderhoud nog heel lang mee.
Misschien een keer de waterpomp of bobine of vervuild gasklephuis,maar het blok zelf gaat eigenlijk nooit stuk.

ricky 10
badge

16 jaar

Net wat richard zegt, vrij storingsongevoelig blok, de 1.4-16v zijn daar het omgekeerde van.
Ik heb ook 4 van deze in onderhoud, allemaal rond of over de 2ton gelopen.
Ben er wel vorige week achter gekomen dat de koelvloeistofflens aan de zijkant van het blok, boven de versn bak wel vaker lekken (zei vw dealer, was ook in voorraad), net als bij de golf 3 waar deze vaak lekte.

Audidriver73 60
badge

16 jaar

Hey, bedankt voor jullie reacties! Er staat nu 157dkm op de teller, en ik zou er heel graag nog een ton bijdoen. Ik verzorg hem heel goed, altijd netjes onderhoud bij merkgarage, nooit echt zot mee rijden... Tuurlijk is hij nu 10jaar en hij zal niet eeuwig blijven meegaan, maar ik hoop dat hij nog zeker 100dkm meekan.

Vorige week was er een slang verstorven van de vacuumpomp voor de rembekrachtiger, normale slijtage. Ik probeer wel zoveel mogelijk te controleren of alles nog wat in goede staat is, zoniet dan laat ik het vervangen. Een oudere auto kost geld in onderhoud, maar een nieuwe kost ook veel en hij rijdt tot nu toe nog prima.

Ik ga zeker letten op dat van die koelvloeistof! Ik zie dat er nog een darm is waar er olie door loopt waar hij een klein beetje lekt, dit zal ik ook laten vervangen.

Goozzez 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.