Een vriend me van zin vw is redelijk om zeep.
Gisteren is zijn distributieriem gesprongen/gescheurd - allé voor de twee nokkenassen ( geen schade aan nokkenassen ) zat één riem en die is kapot gesprongen.
Echter de kleppen zijn blijkbaar niet geraakt.
Maar toen ik zin kleppendeksel deraf smeet merkte ik wel iets raars op.
Toen ik de laatste bougie kabel eruit trok zag ik dat die vol met olie hing. Verder onderzoek ... Een hele plas olie boven de bougie.
Betekend dit dat de culas gescheurd is?
of zouden ze er in de garage gewoon terug de d riem vervangen en hopen op het beste?
Het klepstoters al ingeduwd en blijkbaar is er geen enkele klep beschadigd. Motor draait ook goed rond manueel.
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb ik ook gehad bij een 1400 -16V .
Bleek de pakking van het bovenste kopdeel bij een van de bougies te lekken waardoor deze bougie ondergedompeld werd in de olie en de motor op 3 cilinders ging lopen.
Of de kleppen onbeschadigd zijn gebleven weet ik niet , Paul Kelder misschien?
Daarvoor moet je wel het motortype opgeven.
1.4 16v zo te horen? Vul dit ff in.
Als riem breekt,dan hoogstwaarschijnlijk de kleppen wel krom.
Die olie komt waarschijnlijk tussen nokkenashuis en cylinderkop door,zit vloeibare pakking.
Is de riem beschadigd door een defecte spanrol? Dit komt namelijk veel voor, en gelijk waterpomp mee vervangen.
Volgens mij raakt de zuiger de kleppen wel bij deze motor, Paul zal dit zeker weten te zeggen.
Wat is de kilometerstand op dit moment?
Zou graag eerst willen weten over welk type motor we praten?
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar