close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: GOlf IV TDI (74kw) ATD schokt (trilt) bij accelereren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI ATD

Hallo mensen,

ik heb sinds gisteren dat mijn auto schokt (trilt) bij accelereren. Gisteren dacht ik eerst dat er iets met de balans van mijn banden was, maar het probleem was niet aldoor. Vandaag kwam ik er achter dat juist bij het accelereren de auto begon te schokken. Ik heb ook het gevoel als of er wat vermogen mist. Ook bij continue snelheid heb ik nu het idee dat de boel niet helemaal soepel loopt. Ik heb net ook nog even stationair naar de motor geluisterd en hoor een duidelijk aanwezig geluid dat nog het meest lijkt op een denderende stoomtrein, zeg maar een soort wafwafwafwaf geluid. Zou dit iets met de pompverstuivers kunnen zijn? Kan ik bepaalde waarden met VAG-COM achterhalen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr,

Bryan

Geplaatst door

Leechman (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sowieso eerst (laten) uitlezen met vag-com....

vwboratdii 0

16 jaar

Ik heb mijn auto al uitgelezen met VAG-COM maar met de autoscan geen fouten.

Net naar mijn werk gereden. Het probleem was nu alweer erger. Ook bij constante snelheid shaked de auto nu het is net als of ik over een heel slecht wegdek rij. Laat ik dan vervolgens mijn gas los dan is er niets aan de hand. Ik zal nog wel proberen om al rijdend een log met VAG-COM te maken. Het lijkt ook wel of het iets is met de aandrijflijn.

Leechman 0

16 jaar

Uitlezen bedoelen we mee dat je wat foutmeldingen kan zien in de Engine Log (Fault Codes)
dit heeft even niets te maken met rijden uitlezen, natuurlijk kan dat ook
maar probeer eerst eens in VAG-COM > Select > Engine > Foult Codes en deze openen, wat zie je dan staan?

autoscan is wat anders, deze optie zoekt alle ECU's binnen de auto

ATi-VR6 0

16 jaar

Ik zal het nog eens bekijken. Het probleem is nu nog erger. Ik reed op de snelweg en de auto begon steeds erger te shaken met een bonkend geluid. Ik kon gewoon niet harder dan 45km/h. Dus maar verder via de vluchtstrook gegaan. Ik denk nu toch echt dat het niet een motorisch probleem is maar iets met de aandrijving. Ik vond in een ander topic een soort gelijk probleem.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ik vermoed dus bij mij hetzelfde probleem. Ik doe veel klusjes zelf aan de auto, maar een aandrijfas heb ik nog nooit vervangen. Is dat makkelijk zelf te doen? Of heb je er apart gereedschap voor nodig?

Leechman 0

16 jaar

Aandrijfas is wel te vervangen, je kan zover ik weet gewoon de torx bouten van de flens van de aandrijfas (versnellingsbak zijde) losdraaien
de homokineet zit meestal vast met een dikke moer of een inbusbout en als je deze los hebt kun je de as losnemen

van een Passat (2001) weet ik dat je dat zonder problemen kan loshalen (zonder de baklolie eruit te laten lopen)
maar als je een automaat hebt weet ik niet of dat zo maar kan ???

A,

ATi-VR6 0

16 jaar

Ik zal eens in de Volkswagen programmatuur gaan speuren.

Leechman 0

16 jaar

Hallo, het zou ook kunnen dat je een (voor) wiellager kapot hebt; Hoor je ook razende/knappende geluiden tijdens het rijden ? Is het probleem weg of wordt het sterker na het nemen van een bocht ? Eventueel wiellagers (laten) controleren. Of op een hefbrug luisteren waar het geluid wegkomt, bij de aandrijfas of bij de wielnaaf. Of aandrijfas verwijderen en dan nogmaals met de hand wielen draaien en luisteren of je het geluid nog hoort.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Ik heb net even mijn linkervoorwiel verwijderd en daar zag ik het probleem meteen. De homokineet aan de automaat zijde lag open en blood. Het vet zat overal. Tja logisch dat ie niet lekker rijdt. Gelukkig valt de (financiele) schade dus wel mee.

Leechman 0

16 jaar

Uiteindelijk zijn zowel de binnenste als de buitenste hoes van de linkeras vervangen. Het probleem is tot nu toe niet teruggekomen.

Leechman 0

16 jaar

Bij mn oom waren de injectoren het probleem. Die schudde als een gek bij acceleren.

golf86 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.