auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Sharan 1.9 TDI automaat trilt/schokt hevig

Bouwjaar: 2007

Om wanhopig van te worden! Mijn auto staat nu al bijna twee maanden bij monteur en nog steeds geen resultaat! Wat is het probleem?
Enige tijd terug bemerkte ik dat het op de snelweg leek alsof ik over hobbeltjes reed. Ik heb dat geweten aan het nieuwe wegdek (ik rijd dat stukje autoweg dagelijks). Dat kwam zo nu en dan voor, niet altijd. Sinds ik de auto heb is hij altijd een beetje 'nerveus'geweest. Hij 'schommelde' altijd een beetje. (Tweedehands gekocht, toen hij twee jaar oud was) Toen kwam de wintertijd en heb ik banden gewisseld, de winterbanden er op. Na enkele dagen (!) kwamen die 'hobbeltjes' weer, maar nu ook op andere wegen. Ik weet dat toen aan de balancering, ben terug gegaan naar banden-boer en heb de wielen aan de auto laten balanceren. Geen resultaat. De hobbeltjes werden vervolgens hevige schokken en flinke vibraties. Het begon bij ongeveer 80 km/uur, was weer even weg boven de, zeg, 95 kmh. Kwam weer terug bij circa 110 kmh. Wat opviel was dat de vibraties acuut weg waren als ik het gas losliet. Dus als de auto vermogen vroeg bij rijden op cruisecontrol, bv bij heuvel op of zo, hevige trillingen. Bij heuvel af en zelfde snelheid geen trillingen. Het werd steeds erger totdat ik het niet meer durfde de snelweg op te gaan omdat ik niet meer boven de 50 kmh kon rijden.
Ondertussen bij VW-servicestation geweest. Daar heeft men van alles vervangen: alle vier de homokeneten, wiellagers, aandrijfassen. De automatische versnellingsbak is er uit geweest en ter revisie bij specialist geweest. Deze zei dat er niets aan die bak was. De koppelomvormer is uitgewisseld. Uitlijning gecheckt. Luchtmassameter vervangen. Op aanraden importeur de inspuiting gecontroleerd, zou in orde moeten zijn. Echter uiteindelijk alles zonder resultaat. Ik ben hopeloos en bijna falliet aan 'reparaties'(ik heb weliswaar nog geen rekening gehad en ook nog niets betaald, maar vrees het ergste).

Wie weet raad?

VW Sharan 1.9 TDI automaat circa 180kKm

Cor [url=http://imageshack.us][img]http://img167.imageshack.us/img167/7973/...[/img][/url]

Geplaatst door

corvankruchten (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

cor, dit klinkt als een haperende lock up ,aangezien je al een nieuwe koppelomvormer hebt moet dit
haast wel in je schakelblok liggen ,dat daar een versleten plunjer in zit of gebroken veertje of defecte regel klep
in zit .hoop dat je hier wat aan hebt.

arie

390hp 0

17 jaar

Arie,

Dank voor je antwoord, maar de bak is net n.a.v. het euvel de vorige week gereviseerd. Daar ligt het dus niet aan....

Groet,
Cor

Niemand??

Verstuivers al nagekeken?

Nico8119 0

17 jaar

[quote=Nico8119]Verstuivers al nagekeken?[/quote]
Garage zegt van wel, maar ik twijfel. Om deze echt goed na te kijken moet e.e.a. open, volgens mij kun je dit niet zien bij enkel uitlezen, niet? Volgende week weer afspraak, vanaf nu t/m dinsdag heeft Limburg andere prioriteiten......(Carnaval). Tot dan moet ik helaas met een schommelende/stampende/kloppende auto blijven rijden.

Wellicht kun je beter langs gaan bij een dieselspecialist. Die heeft er de apparatuur voor. Kun je de automaat handmatig bedienen? Je zou kunnen proberen in een lagere versnellig met dezelfde snelheid te rijden. Als het trillen dan weg is, dan zit het zeker in de motor, anders zit het toch in de aandrijving of het onderstel.

Nico8119 0

17 jaar

Beste Cor,
Ik rij een passat uit 98 AFN 110 pk automaat.
Dit is wat ik had+ in cruise control 100 km per uur en dan een soort roffel die opkwam en weer wegging en door mijn hele auto trilde. maar daarna ook weer wegging en na 20 of 30 seconde weer terug kwam.
Vreemde was dat hij bij hoger toerntal wegging of veel minder voor kwam.

oplossing.
Bak volledig laten reviseren 2650 euris.
Zes maanden gereden, roffel terug.
weer teruggegaan )jaar garantie op de bak)
koppelomvormer vervangen.
weer rijden.
drie maanden later in mijn vakantie, weer die verdomde roffel.
weer terug, weer koppelomvormer vervangen,
de beste man dacht ook aan de hydraulische schakelblok en zegt dat te hebben nagekeken.
Dus nu geen problemen meer, maar voor hoe lang.

Echter wat ik inmiddels wijzer ben geworden is dat de 4 traps automaat eenvrij gevoelig ding is.
Hij heeft een relaxte stand en een sport stand als je boven de 300 toeren optrekt.
Hij wisseld nog wel eens als hij ertussen blijft hangen.
Daarbij is de koppelopbouw van je motor volgens mij van groot belang.
Ik he vervolgens zelf mijn EGR afgedopt, mijn LMM verwisseld voor een Pierburg LMM, he mijn inlaat spruitstuk schoongemaakt.
(gebruik handschoenen!!!' en mijn vacuumslangetjes verwisseld.
Wat ik nu merk is dat mijn auto veel beter loopt.
door de egr dieerg aangekoekt was kreeg de auto maar weinig frisse lucht en reageerde hij slecht.
wellicht heeft dit nvloed gehad op de automaten bak.
Nu loopt hij een stuk beter en merk ik dat mijn bak ook veel beter schakeld en wat meer toeren kan maken voordat hij overschakeld. wellicht is dit bij jouw het probleem.
Dit kun je ook zelf goed oplossen. kost je allen een par vuile handen.

Het is mijn ervaring ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mocht jij een andere verklaring hebben van het probleem dan hoor ik het erg graag.

grt sander

Oplossing is gevonden: het bleek uiteindelijk toch een as/homokineet te zijn. Bij het testen had men tot nu toe gebruik gemaakt van een brug waarbij de wielen vrij hingen: toen was het geen probleem, de wielen hangen iets 'af'. Nu had men een rollenbank op de brug gezet en de auto gewoon laten rijden, belast dus. Toen pas zag men de klapperende as......

De homokineten waren toch al vernieuwd???

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.