Volkswagen Golf: Golf IV v6 4 motion motor tikt ratelt boven de 2000 toeren ??

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

hoi ik heb laats een golf 4 v6 4 motion gekocht . motorisch was ie goed nu na een maand ratelt of tikt de motor boven de 2000 toeren . stationair hoor je niks alleen als je boven de 2000 toeren komt . wat kan dat zijn wie kan mijn helpen ?

Mvg reduan

reduantje

Geplaatst door reduantje (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Reduan,

Zou er niet meer mee rijden en eerst het geluid bij een garage laten beoordelen, achter de pc word dat lastig.

Het kan een klepstoter(s) zijn, maar ook de distributieketting / geleiders en dan word het een duur grapje..

Ik neem aan dat er geen olielampje brand op het moment dat hij rateld ?

Gr Stefan

reduantje (0), 14 jaar geleden

Nee er brand geen olie lampje zodra hij gaat ratelen . nee ik rijd er ook niet mee . staat stil . wat kan zo'n grapje ongeveer gaan kosten dan kan ik er rekening mee houden ?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=reduantje]wat kan zo'n grapje ongeveer gaan kosten dan kan ik er rekening mee houden ?[/quote]
Dit grapje gaat gauw richting €1500,-

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bel maar eens een aantal garage's op..de kosten zijn zoveel nog niet, maar het gaat hem in het werk zitten, de bak moet er ook vanaf en meestal is het dan wel verstandig om er gelijk een nieuwe koppeling in te zetten..

reduantje (0), 14 jaar geleden

bedankt voor de reactie . ik heb wat garage's af gebeld en 3 garage's gaven mij het zelfde antwoord . ze zeiden van : je ketting geleider is stuk . en daardoor klapperd ie zoveel . en percies wat je zegt . het zit in het werk niet in de onderdelen dat valt wel mee . misschien een aanrader voor garage . liefst in brabant

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

reduan

Daar ga je al, alleen met een kettinggeleider ben je er niet..., komt nog iets meer bij kijken.

Gr. paul

reduantje (0), 14 jaar geleden

ik weet ook wel dat het niet alleen aan de kettinggeleider zal liggen komt wel wat meer bij kijken . heb ik ook al rekening mee gehouden . ik hoop alleen maar neit dat ergens in de lagers gat zitten dan ben wel even zoet .

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De lagerschalen vervangen is sneller gebeurt dat de distributie, Paul wil zeggen dat je niet alleen de geleider moet vervangen, maar op zijn minst de hele set met ketting en eventueel de koppeling erbij..

Gr Stefan

reduantje (0), 14 jaar geleden

ja dat lijkt mij ook het verstandigste . nu nog een garage vinden die het voor mij kan repareren .

graag misschien wat tips . liefst in brabant

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.