Het volgende probleem doet zich voor;
Bij doortrekken in hogere versnellingen houdt de auto verschrikkelijk in, ook gaat hij erg stotteren, dit alles vanaf een tpm van circa 3500 en hoger.
Het probleem doet zich is er in 1 keer mee begonnen.
Reeds hersteld/vervangen.
Gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd.
Inlaat gecontroleerd op vacuum lekkages.
Omslagklep in inlaat ok.
Luchtmassa meter vervangen, i.v.m. te lage waarde.
Geen storingen aanwezig in motor electronica.
Viergastest in alle tpm ok.
Lambda sondes ok.
Koelvloeistof temperatuursensor uitgewisseld.
Onsteking, bougiekabels, bougies in orde.
Hopende op een snelle oplossing bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Benzinedruk en benzineopbrengst al gecontroleerd? Onlangs misschien de tank leeg gereden?
Kan ook nog een verstopte katalysator/uitlaat zijn.
Om te testen kun je de kat los halen, maar het maakt een enorme herrie!
Zojuist kat gedemonteerd, probleem nog aanwezig.
Brandstofdruk reeds gecontroleerd is ook in orde. (Ik weet niet als de tank ook is leeg gereden).
Motor start goed en loopt stationaair goed.
Onbelast ook niks aan de hand, pas bij belasting vanaf de 2e versnelling en hoger
begint het probleem zich voor te doen.
14 jaar
Brandstofdruk ook rijdend gecontroleerd?
Ja tijdens rijden ongeveer een schommelende druk van 2,5 t/m 3 bar. Volgens mij moet dit voldoende zijn. Of toch niet??
14 jaar
Iemand nog suggesties????
14 jaar
Wat is de weerstand van de koelvloeistof temp sensor bij koude en warme motor ?
Ik neem aan dat je wel de goede sensor vervangen hebt ?
Inhouden doet me denken aan een te arm mengsel..
14 jaar
De weerstand weet ik niet, met mijn vag-com lees ik de koude temperatuur op 20 Graden, de temperatuur loopt langzaam
op naar 97 Graden.
Dus dit zou goed moeten zijn.
Het is een vreemd probleem, zou het iets met de injectoren te maken kunnen hebben??
14 jaar
Injectoren zou kunnen maar zijn de bougiekabels wel goed?
Je kan ze wel doormeten en dan de juiste waardes hebben maar ze kunnen alsnog dan nog wel doorslaan.
Zijn de kabels wel orgineel en heb je de juiste bougies gemonteerd ?
De juiste bougies zijn gemonteerd, bougiekabels op weerstand gecontroleerd en behoorlijk nat gespoten, geen enkele overslag.
Waar ik nu ook achter ben, als ik de auto onbelast naar volgas breng, dat er dan geen echte toerenbegrenzer in zit, maar dat de
motor tussen de 5500 tpm en 6300 tpm in schommelt. Terwijl er normaal dan niet zo'n groot tpm terugval plaats vind bij vollast.
Net alsof hij op dat moment een soort brandstof tekort krijgt.
14 jaar
Update;
Motor bij vollast uitgezet en bougies verwijderd, dikke koolaanslag aanwezig op cilinder 2 en 3.
Compressie meting wijst niks uit alle cilinders op 13,5 bar. Iemand nog suggesties?
In ieder geval allen al bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Lekkende/pissende injectors? Bekijk het sproeipatroon eens of laat ze ultrasoon reinigen en opbrengst meten.
Probleem waarschijnlijk gevonden, motor bij vollast uitgeschakeld en bougies gedemonteerd, dikke vette aanslag op cilinder 2 en 3 door olie.
Wat dus niet zichtbaar was na het uitzetten van de motor bij stationair tpm.
Dus een hoog olieverbruik op 2 cilinders bij bijna vollast en hierdoor een zeer slechte verbranding, raar maar waar.
Klant laat het hierbij zitten en er volgt geen verdere reparatie.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar