close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: versnellingsbak lekt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

hallo ik heb een golf 4 en de keering van de price as die lekt heb er nu al 2 keer een nieuwe in laten zetten zelf gedemonteerd en de kering laten persen. maar elke x na een paar honderd km lekt hij weer bij korte stukjes is er niks geen last maar als hij eenmaal warm is gaat hij pas lekker. de ontluchting is goed. weet iemand wat er aan de hand is

mvg henk herweijer

Geplaatst door

herweijer (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Henk,

En lekt de krukaskeerring niet toevallig ook ?

Normaal moet hij mooi afdichten met een nieuw keerring erin, of de montage is niet goed gebeurt of de keerring is niet de juiste, iets anders kan ik me ook even niet bedenken, toen de eerste keer een nieuwe erin is gekomen en die naderhand weer lekte, waar lekte hij toen precies ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan nee vanaf de krukas keer ring lekthij niet want motorolie peil blijft op peil en een maat van me die heeft een brug en daar doen we hem nu elke x bij vullen het is duidelijk die van price as en de vorige lekt het langs de price en de kering toen moest er ook andere koppeling enzo op omdat daar de olie tussen ging eerste x universele vw kering ingezet 2e keer door een gespecialeerd bedrijf voor keringen en afdichtingen laten doen maar blijft lekken

herweijer 0

14 jaar

Blijf het vreemd vinden Henk,

Als de krukaskeerring lekt, hoef je dat niet meteen aan het oliepeil te zien, of het moet al veel zijn, maar motor en bak olie ruikt totaal anders, en inderdaad, als hij lang of veel lekt en het komt op de koppelingsplaat dan sneuvelt deze ook zo..

Heb je nog een nummer van de oude keerring of een vw nummer ervan, en eventueel de bak code ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Het probleem zit in de as waar de kering op afsluit. Deze as eerst met waterproof schuurpapier licht opschuren dan pas een nieuwe kering plaatsen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

zit de keerring mooi recht gemonteerd ? indien niet dan dweilt de ring en loopt hij in geen tijd uit (lekt) , indien wel dan kan er schade zijn aan de prise as waar de keerring afdicht , dan kan je ofwel die schade proberen op te kuisen zoals moderator zegt of je kan daar een gepaste ring tussen steken 1mm dikte zodat de ring op een iets verdere plaats afdicht , of je steekt een smallere of dikkere keerring wel zelfde maat maar andere dikte ze bestaan vanaf 7mm , 8mm, 10mm enz...

Hooghe jozef 0

14 jaar

he stefan de bak code is duu en lees net een artikel op vw forum wat dat precies bij mijn bak zou passen
alle bakken met duw duu gaan eraan klink nagels begeven het, er is een oplossing voor maar dan moet de bak wel uit mekaar gehaalt worden. en dan kunnen er bouten in ipv klink nagels.

ik zal de link wel sturen heel artikel ik denk dat dat het is http://www.vwforum.nl/volkswagen-algemee...
maar alvast bedankt

herweijer 0

14 jaar

[url=http://img11.imageshack.us/i/dscn0297c.j...][img]http://img11.imageshack.us/img11/8915/ds...[/img][/url]

Afbeelding bij mij uit de WP

Indien de klinknagels goed hun best doen is het einde bak.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.