Volkswagen Golf III : Golf MK3 95 / Contactslot vervangen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine

Beste Mensen,

Vorige eigenaar had waarschijnlijk 5kg aan haar sleutelbos gehangen waardoor nu een x aantal keren per rit de auto uitvalt. Ook denk ik dat men daarom een startknopje hebben inlaten bouwen omdat je egt naar een bepaald punt moet zoeken met de sleutel om haar te laten starten.


Nu heb ik op de sloop een contactslot incl. behuizing/contactblokje gekocht.. ook zat er een afgeknipte?! leesspoel aan.

Mijn vraag is:


Kan ik dit in zijn geheel zeg maar "omwisselen" en dus de oude sleutel puur voor de deuren gebruiken en natuurlijk de van de sloop af gehaalde sleutel en contactslot etc om er mee van mijn plaats af te komen.

Volgens mij heeft mijn huidige golf geen Leesspoel? Aangezien ik ook geen originele sleutel meer heb maar een nagemaakte van SILCA HU49AT5 (opgezocht: bevat geen chip)

this een atlanta 1.6 cl uit 1995

Momenteel kan ik niet eventjes de kapjes erafhalen om te zien of er daadwerkelijk geen leesspoel aanhangt aangezien ik niet in de buurt van de waggie ben.


groetjes!

ibizamk1

Geplaatst door ibizamk1 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

De enige mogelijkheid is om je bestaande sleutel te behouden, dus van het oude contactslot even de slotcilinder overzetten in de nieuwe.

De leesring kun je gewoon van je bestaande Golf overzetten, dat is egaal welke erop zit wat de startblokkering betreft.

Het is niet mogelijk om het sloop contactslot met sleutel te gebruiken, dan start hij namelijk niet meer, wil je toch perse die sleutel gebruiken, dan even de transponder kopieeren van je oude sleutel, deze in de nieuwe plaatsen en hij slaat ook aan met het contactslot van de sloop, met je oude sleutel dan de deuren openen, maar echt handig is het niet, beter de slot cilinder overzetten en alles werkt met 1 sleutel.

Het kan dus zijn dat je bestaande probleem in het contactblokje zit, deze kun je los vervangen en blijft de rest origineel, mocht je geen poulietrekker hebben om de bus van de stuurstang af te trekken, kan het ook anders, zie bv :

http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/ho...

Gr

ibizamk1 (0), 9 jaar geleden

Beste Stefan,

Bedankt voor je snelle reactie!

Is het zo dat dus toch elke golf3 een startonderbreker heeft?

En kan een contactblokje de oorzaak zijn dat wanneer je op contact staat er bij wijze van maar tegen aan hoeft te blazen om hem uit te laten vallen (beetje overdreven maar this egt bij het minst of geringste.

En als ik de cilinder omwissel kan ik de oude sleutel gebruiken... maar kan het niet zo zijn dat juist de cilinder zn laatste tijd heeft gehad?

Vraag me alleen af of de startknop is ingebouwd vanwege dit gezeiks...of dat het eerder is gedaan? kom ik helaas nooit te weten.

Dus als ik het toch in zijn geheel wil vervangen moet ik ervoor zorgen dat de chip van de oude sleutel wordt overgezet in de sloopsleutel?
en daarvoor moet ik bij een vwdealer zijn?

Bedankt voor de link...ik had die eerlijk gezegd al gevonden en inmiddels al uitgeprint...

veel vragen haha, maar ik ben in dit opzicht ook maar een leek..

mijn vorige waggie was wat simpeler (ibiza uit 89)

stefan84 (0), 9 jaar geleden

Ik had die link vorig jaar eens gemaakt, kan nog wel eens van pas komen gezien er vaker gezeur mee is.

Vanaf 10 '94 zit er startblokkering op, dat herken je ook aan de leesring om het contactslot.

Als je enkel de cilinder wilt vervangen kan dat ook, op foto 1 zag je een gaatje in het contactslot zitten, als je nu een gaatje van 3 a 4 mm boort, op die plek, dan kun je met een klein schroevendraaiertje het veertje indrukken en de cilinder eruit halen, dat doe je bij dat andere slot ook om ze te verwisselen.

Die transponders kopieeren kan ik ook doen, maar iedere sleutelmaker ( de betere ) ook wel, een losse transponder kost nog geen 10 euro, bij de dealer ben je een bak meer kwijt..De oude transponder overzetten kan eventueel ook, alleen voorzichtig zijn dat je hem niet kapot maakt.

Het probleem kan zowel het contactblokje als cilinder zelf zijn, ik zou even het contactblokje los maken en hem met een schroevendraaier starten, zijn dan alle problemen verdwenen, zit het in het mechanische deel, doet hij hetzelfde, dan het blokje zelf kapot.

ibizamk1 (0), 9 jaar geleden

Super bedankt stefan84!

Excuses voor mijn latere reactie! Ik ben sinds gisteren kersverse vader geworden!
Dus ik moet het sleutelen even laten wat het is!

Zodra de rust gekeerd is ga ik ermee aan de slag!
en ik zal het vervolg hier zeker plaatsen!

Ik ga dan eerst contactblokje checken. mocht dat niet helpen denk ik dat ik voor de cilinder wisselttruc ga...

heeft dat gat boren geen nadelen ? dat bv het veertje minder functioneert wanneer deze overgezet is?

mvg

Hanjo

ibizamk1 (0), 9 jaar geleden

Door tijdgebrek heb ik het uitbesteed aan een lokale garage... tevens meteen de achter remcilinders en schoenen vervangen ...
Uiteindelijk is het blokje vervangen en is er een nieuwe ring opgezet...zodoende werkt alles weer perfect!


Bedankt voor je reactie en tijd!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.