Hallo,
Sinds kort rookt mijn gti, maar niet constant..
Het is een soort wit/blauwe rook, en er word overduidelijk olie de uitlaat ingegooid..
Bij een koude motor is er niets aan de hand, maar als de temp op 90 staat duurt het misschien een half uur totdat hij begint te roken..
Stationair en rijdend, veel witte rook..
qua vermogen is er niets veranderd, koelvloeistof is schoon..
Eerste gedachte ging uit naar een lekke koppakking, maar dat is door de garage uitgesloten..
Carterventilatie is het blijkbaar ook niet, volgens de monteur..
De auto rijd verder perfect, maar gooit dus alleen olie naar de uitlaat..
Het zou kunnen dat de turbo overleden is, maar dan zou het vermogen toch zwaar verminderd moeten zijn?
Iemand een idee? de monteur zelf kan het zelf ook niet vinden!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ronald
Ben bang dat de turbo dit probleem veroorzaakt.
Demonteer de voorpijp en alles wordt je duidelijk.
Gr. paul
[quote=P. Kelder]Ronald
Ben bang dat de turbo dit probleem veroorzaakt.
Demonteer de voorpijp en alles wordt je duidelijk.
Gr. paul[/quote]
Bedoel je dat de speling gevoeld moet worden?
Enige optie, hele turbo vervangen?? Ik hoor mijn portomonee al huilen denk ik..
14 jaar
Zou dat trouwens niet naar boven moeten komen bij het uitlezen met vagcom?
14 jaar
In dit geval is dit niet het probleem gezien er olie verdwijnt aan de uitlaatzijde.
Gr. paul
De monteur is op dit moment nog volop bezig met slangen checken etc.
Als hij toch zegt dat de turbo vervangen moet worden (vertrouwenskwestie) ga ik inderdaad wel kijken of er niet gewoon onderdelen vervangen kunnen worden ipv de hele turbo. Had wel turboworld en turbohoet gesproken, zeiden allebei dat er voor mijn turbo geen losse onderdelen zijn.. Logisch, ze willen graag een hele turbo aan mij verkopen..
kan het een lekke turbo keerring zijn toevallig? Want dat dacht de ANWB-er
Het rare is, een paar weken terug rookte hij heel soms, niet echt schrikbarend veel..
Vorige week zaterdag werd het een stoomlocomotief..
Vermogen is nog altijd perfect, en hij rookt alleen als hij goed warm is.. ??
Snap er niets van.. olie verbruik is trouwens ook meer dan normaal..
14 jaar
[quote=rlx]Had wel turboworld en turbohoet gesproken, zeiden allebei dat er voor mijn turbo geen losse onderdelen zijn.. Logisch, ze willen graag een hele turbo aan mij verkopen[/quote]
Het verhaal van beide bedrijven klopt, deze mensen weten echt waar ze over praten.
Dat het jou in de portemonnee even niet past is een ander verhaal.
Je kunt nu eenmaal geen delen los vervangen. Het één wil wil je, het andere moet je.
Wil je dit probleem echt oplossen zul je een ruilturbo moeten monteren.
Gr. paul
Monteer dan geen immi turbo, zo'n ding waar nog geen merk of naam op staat..
Het kan heel goed dat je turbo overleden is, daarbij hoef je niet eens wat aan het vermogen te merken..Het kan nog goed druk opbouwen maar als de speling op de lagering te groot is / word, dan druk hij zo de olie er langs.
Een intercooler zit er ook op, controleer het uitlaat gedeelte eens, zie je niks, dan even het inlaat gedeelte nalopen, ergens zul je olie zien zitten.
Zet je de motor soms gelijk uit na een ( stevige ) rit ? Dan staat namelijk de motor gelijk stil, is er geen smering meer en de turbo draait dan nog een 'tijdje' vrolijk verder..Dit krijg je heus niet meteen, maar wel als het geregeld voorkomt.
Voor een turbo kun je eens contact opnemen met : www.motair.de hun zijn best goedkoop, leveren alle merken en soorten, en het is absoluut geen troep maar origineel spul, heb ze vaker daarvan af gehaald.
Gr Stefan
14 jaar
Bedankt voor alle snelle reacties.!
het is inderdaad de turbo die overleden is..
Ik laat er gewoon een nieuwe originele ruilturbo opzetten..
14 jaar
Ik ben trouwens wel altijd heel netjes geweest met het warmrijden en het na draaien..
Maar ik ben nu de 3e eigenaar dus ookal doe ik het allemaal goed, weet nooit wat de vorige 2 hebben gedaan jammer genoeg..
14 jaar
Dat klopt Ronald,
Laat even weten als de boel weer gemonteerd is en loopt..
Gr Stefan
14 jaar
De auto staat nu op de brug.. Als het goed is zit de turbo er voor vanavond op..
Nou zit ik te denken... Heb een tijd terug deze foutcode gevonden:
01262 Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75)
Dus of de n75 is kapot, draadbreuk, of de zekering..
Ik ben bang dat dit de oorzaak is van dit alles.. Waar zit deze zekering? En hoe kan ik erachter komen of dit daadwerkelijk het probleem geweest is?
14 jaar
Ronald,
dan zouden er meerdere sensoren uitvallen, n75 wil wel eens stuk gaan, maar dat heeft niets met de olielekkage te maken..
[quote=vleeuwen]Ronald,
dan zouden er meerdere sensoren uitvallen, n75 wil wel eens stuk gaan, maar dat heeft niets met de olielekkage te maken..[/quote]
Ik bedoel dat door een kapotte n75 de turbo naar de ... is gegaan?!
Het lijkt mij dat als de n75 niet goed werkt, de turbo een te hoge druk krijgt? Met als gevolg een kapotte turbo die lekt..
Of is dat niet mogelijk?
14 jaar
Dan zou je vermogen verliezen en zou hij in noodloop draaien, dan kan de turbodruk ook niet te hoog oplopen, waarschijnlijk is dit of was dit een 2e probleempje..
Controleer ook de vacuumslangetjes ervan, en verwissel ze niet met elkaar..
14 jaar
[quote=rlx]Het lijkt mij dat als de n75 niet goed werkt, de turbo een te hoge druk krijgt? Met als gevolg een kapotte turbo die lekt..
Of is dat niet mogelijk?[/quote]
Is niet mogelijk...
De N-75 heeft niets met lekkage uit te staan.
Gr. paul
Heb de auto weer terug.. Nieuwe turbo erop.. Rijd weer heerlijk!!
Denk dat de oude turbo al een lange tijd minder vermogen gaf want nu trekt dit monstertje bijna onder me kont vandaan..
Nogmaals bedankt voor de reacties!!
14 jaar
Toch mooi om te horen..
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar