Sinds oktober vorig jaar hebben we een Golf V 1.4 TSI met 122 pk. Eigenlijk sinds het begin dat we hem hebben valt ons op dat de motor regelmatig hoger in de toeren loopt bij de start en daarbij ook een stottert. Na ongeveer een halve minuut valt het toerental terug en loopt de auto normaal. Wel is tijdens stationair draaien af en toe een "bokje" te voelen. Als je bij het verkeerslicht staat bijvoorbeeld.
Dit gebeurd zowel bij koude alsook warme motor.
Bij navraag bij de dealer geeft deze aan dat het normaal is dat de auto hoger in de toeren loopt bij een bepaalde start om zo bepaalde componenten sneller op te warmen.
We hebben nog garantie tot oktober dit jaar en het zit me toch niet lekker. Ik heb het idee dat er meer aan de hand is met deze auto.
Iemand ervaring met dit probleem? Of wel eens eerder gezien of gehoord?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat hij bij de start hoger loopt klopt wel.
dat stotteren kan zijn van overslag van de bougies of een verstuiver die niet goed mee werkt.
let wel dan staat er wel een storing hier over in het geheugen.
laat deze eens uitlezen.
groetjes jan.
[quote=jan T]dat hij bij de start hoger loopt klopt wel.
dat stotteren kan zijn van overslag van de bougies of een verstuiver die niet goed mee werkt.
let wel dan staat er wel een storing hier over in het geheugen.
laat deze eens uitlezen.
groetjes jan.[/quote]
Destijds is hij uitgelezen, maar ze konden niks vinden. Er is wel motorreiniger bij de benzine gedaan, maar ook dat helpt niet.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij hoger in de toeren loopt bij koud weer. Maar hij doet het ook als hij warm is. En dat stotteren hoort er volgens mij ook niet bij.
11 jaar
Terugroepaktie met betrekking op distributieketting en spanner is uitgevoerd mag ik aannemen?
Hoger in toeren tijdens starten klopt, ook bij warmere motor. Hij pompt er op dat moment flink benzine in om de katalysator in no-time op te warmen zodat hij het groene Umweltstickertje waarmaakt... (wie is er nou gek??)
Overigens moet je deze blokken als ze lekker warm zijn zo af en toe eens flink op hun ziel trappen. Ze zijn gevoellig voor vervuilen, zeker de exemplaren die veel korte stukjes rijden. Klachten worden dan het overslaan wat jij beschrijft. In dat geval staan de bougies meestal stijf in het kool.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar