Volkswagen Golf V: golf v fsi motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: fsi 1.6

motor start en loopt normaal tot dat je wat gas geeft.
onbelast boven de 3400 rpm gaat een klep open in de inlaat en begint de motor vreselijk te ratelen
belast gaat de klep nog wat eerder open en dus hoor je ook eerder de geluiden.
er zitten steeds een hele lijst foutcode's in het sijsteem mar niks lijkt relevant.

r.kubben

Geplaatst door r.kubben (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Welke storingen precies?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Is het ratelen pingelen??

Check de luchtmassameter.

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

lijkt mij eerder een distributie ketting cq spanner kwestie te zijn.

nijkamp (0) PRO, 16 jaar geleden

als het de ketting spanner is

is er bij sommige modellen is er een terugroepactie/coulance regeling

anders ketting plus ketting spanner vervangen

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

welke maand van 2005 is de auto?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=john5686]lijkt mij eerder een distributie ketting cq spanner kwestie te zijn.[/quote]
John, ik mis misschien iets; kun jij mij de relatie kettingspanner versus omschakelmoment inlaatspruitstuk uitleggen????

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

omdat dat ratelen bij fsi in 99 van de 100 gevallen de kettingspanner is en daarom van tijd is

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

We weten niet eens zeker of de klep van het inlaatspruitstuk deze ratel geeft,want R.Kubben reageert maar niet.....

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

daar heb je een punt richard

r.kubben (0) PRO, 16 jaar geleden

Daar ik druk bezig was met het loshalen van de distributie kwam het even niet van reageren maar inderdaad
de ketting was van tijd af.
Vreemd overigens dat ik voor dat ik de oplossing had div dealers gebeld heb en alle zeiden geen problemen te
kennen met de fsi en ook geen tips hadden om verder te komen, maar als je het zelf al opgelost hebt en onderdelen besteld en vraagt naar het speiaal gereedschap voor de nokken assen te borgen dit continue in
gebruik blijkt te zijn.

Bedankt voor de reactie's

ps het was gewoon toeval dat het ratelen begon op het omschakel moment want nadat ik de klep met een vacuum pompje dicht hield bleef het geluid toch ook op het zelfde toeren tal komen.

frank2707 (0), 16 jaar geleden

Hoi,
wil je eens even kijken naar mijn probleem met de nokkenasversteller?
Ik krijg het gevoel dat we het over de zelfde klacht hebben. De dealers houden ons volgens mij gewoon voor de gek.

Met vriendelijke groet,

Frank

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

aan wie stel je de vraag?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.