Hallo, ik bezit nu ong 2 jaar een golf v tsi 1.4 16v turbo ,compressor,
waarmee ik tot aan december met plezier in heb gereden, alleen word er nu beetje strontziek van!!
Ik heb helaas het standaard probleem gehad te ruime ketting, waardoor alles in de soep is gelopen:o
heb de motor uitelkaar gehaald om te zien wat er precies allemaal mee aan de hand was,
kwam erachter dat de zuiger, was gescheurd,kleppen krom, ect ect
Waardoor ik genoodzaak was om een andere kop compleet te moeten vervangen,juiste motorcode (BLG)
Wij hebben alles vervangen zoals, zuiger, zuigerveren, kop,koppakking, kopbouten, kleppen, hydrolischekleppenstoters, verstelbarenokkenas, distributieriem, nokkenasbouten, oliepomp, trillingsdemper,krukaskering, kettingspanner,multisnaar, nokkenassensor,oliefilter,oliepompfilter, ,kortom zogoed als alles!
Hij staat 100% op tijd, heb timingsflens gebruikt, plus fixeerbout, tevens bdp gecheckt!
Nadat ik hem zelf meerdere malen in en uitelkaar gehaald heb, en het geratel er niet uit krijg, wat gebeurd boven de 2000toeren.
dacht ik ik moet het misschien toch uit handen geven,
nadat ik een monteur had gevonden, die jaren ervaring had met dit soort auto"s (werkt bij desbetreffende dealer)
werd ik uiteindelijk gebeld , na 5 week, met de mededeling (er moet maar een nieuw blok in) Je oliedruk valt weg boven de 2000Toeren makkelijk gezegt met andermans Geld!
Want ik krijg het geratel er ook niet uit, ondertussen wel handenvol geld kwijt aan (achteraf niet stukkende onderdelen ( die niet kunnen worden terug genomen omdat ze in het olie lopen)
en uiteraad arbeidtijd!
begint nu na 5 maand en duizenden euro"s de Moed me al meer in de Schoenen te zakken, VW DAS AUTO (yeah Right)!
Het is opzich zo mooie auto (om te zien) (Y)
Iemand een idee????????
HELP!!!!!!!!!!
MVG RICARDO
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel oliedruk heb je dan precies en heb je deze ook gemeten met een oliedrukmeter? (stationair en op toeren?).
Komt die ratel wel door de oliedruk??
Vanaf welke plek komt dat geratel? Carterpan of in de buurt van de turbo?
P.s. deze blokken geven nog wel eens een klop geluid tijdens gas geven (is normaal maar zal vast niet zijn wat jij bedoeld denk?).
Die ketting en gebroken zuiger is helaas een standaard fenomeen bij deze blokken maar de ketting was dus ook al erbij versprongen zo te lezen? (anders geen nieuwe cil. kop nodig).
Zet anders ff een filmpje op Youtube zoals hij klinkt, dat maakt het een stuk makkelijker voor ons.
hallo
ten 1ste bedankt alvast voor de reactie,
er is idd getest met een oliedruk meter,stationair en op toeren,
nou het geratel leek weg te komen bij de verstelbare nokkenas, of de hydrolische kleppenstoters, daarom heb ik alles vervangen, en nee het is idd niet wat jij nu bedoeld,
en idd hij was van tijd gesprongen :0
ik zou zo snel mogelijk een filmpje op youtube zetten,
hij staat momenteel nog bij de monteur,
gr ricardo
10 jaar
Hoeveel is de oliedruk dan ?
hallo
de oliedruk was op toeren 1.8 waar we 2 moesten hebben,
10 jaar
En stationair dan ? Ik vermoed dat dit minder is.
0,5 bar
10 jaar
ja , probleem nu precies is dat als ik rij tot 2000toeren op zich geen probleem, kom ik boven de 2000toeren en geef gas dan ratelt die, kom ik er weer onder en geef gas dan hoor je niets, nu kan het zijn dat het probleem van het ratelen ,niet ook het oliedruk probleem is, maar daardoor begint er schijnbaar ook motormagnement te branden,
10 jaar
Is niet erg veel. Maar ik weet zo niet hoeveel deze moet zijn. Moet ik nakijken.
Je hebt er al een nieuwe oliepomp inzitten.!
jaa er zit een nieuwe oliepomp in , samen met oliepomp filter (schijnt dat zeefje wel eens verstopt zit)
10 jaar
Je olie lampje brand niet ?
Door die 1,8 bar gaat hij echt niet ratelen en ook niet door die 0,5 bar maar feit is wel dat het net te laag is. Deze doen normaal 1 bar stationair en ongeveer tussen de 2-3 bar op toeren.
Weet je zeker dat het geen drijfstanglager is? Of een ander lager in het blok (je kan je er goed mee verkijken). En als er een lager uit ligt dan gaat de oliedruk ook omlaag.
Kan ook nog zijn dat het aan een nokkenaslager ligt die te ruim is geworden maar dat kun je moeilijk controleren, sowieso moet daarvoor het nokkenashuis eraf om te controleren.
Doe ook dit ff om het uit te sluiten: De waterpomp gaat nog wel eens stuk en kan dan hele vreemde bijgeluiden geven waardoor je niet zou denken dat het aan de waterpomp ligt dus haal ff de riem eraf en start hem dan eens en kijk hoe hij dan klinkt.
Ook kan de turbo bijgeluiden geven maar idd eerst ff een filmpje.
KLopt helemaal, 2 bar op 2000 toeren.
hallo, er brand geen olielampje,
nokkenaslager is ook goed, waterpomp heb ik nog niet vervangen, komt dat vaker voor bij dit soort type motoren? dat zou evt kunnen, qua turbo ben ik 100% overtuigd dat hij goed is,
ik kan als het mee zit morgen foto online zetten, dan heb ik me auto weer voor mijn eigen deur staan,
maar het zou dus ook kunnen, dat er dus nog zwz 2 problemen in zitten?
ik dacht dat misschien door te weinig oliedruk dat ergens niet genoeg olie komt boven de 2000toeren.
ik zelf word dr stapelgek van,
maar allemaal bedankt voor de reacties (Y)
10 jaar
foto= filmpje ;)
10 jaar
hallo sorry voor de late reactie hij staat online op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=Z-jgRfr9...
Golf 5 tsi 170pk 1.4 16v turbo compressor ratelt heel erg!
hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen ,
gr ricardo
10 jaar
Hoe ziet je nokkenas eruit? Is er slijtage aan één van de nokken te zien? Teveel ruimte tussen nok en nokvolger?
De onderdelen die vervangen zijn,zijn ook conform vw specifikaties gemonteerd?.
Juiste aanhaalmomenten en dergelijke,originele onderdelen.
Zo'n beetje alles is vervangen,hij zou moeten lopen als een trein.
Nou is dit blok in de basis al een drama en iets wat niet goed uitontwikkeld is kun je aan sleutelen wat je wilt,je valt van het een in het ander.
Resultaat:veel geld kwijt en nog steeds problemen.
10 jaar
Dit lijkt denk ik zo te horen op een drijfstanglager maar die gaan opzich eigenlijk nooit stuk uit zichtzelf (ook niet door die wat te lage oliedruk). Maar FF vraagje, je hebt de zuigers vervangen zeg je, heb je de lagerkappen ook gemerkt en weer PRECIES op dezelfde manier terug gemonteerd?
De lagerkappen zijn gebroken en dus hebben ze allemaal een uniek pasvlak en passen ze dus maar op 1 manier, als je de kap verkeerd om monteerd of hebt verwisseld met de drijfstang van een andere cilinder dan dan krijg je speling op drijfstanglager en dan dus ruimte en daardoor dus ook de oliedruk wat minder.
En wat Primera zegt, met deze blokken (1.4 twincharger BMY, CAV en nog 1 dat is de gasbak versie) moet je echt goed mee uitkijken voor diegene die zoiets wilt kopen, dingen die nomaal gesproken nooit uit zichzelf stuk mogen gaan gebeurd hierbij wel.
Nog even het filmpje geluisterd.
Het lijkt op drijfstanglagers of rammelende/kantelende zuigers,je hoort bij bepaalde toerentellen en bij gasgeven vanuit dat toerental.
Het lijkt me geen oliedruk probleem,wat het natuurlijk wel kan worden als er idd ruimte/speling zit op de lagers.
170pk uit een 1.4 met dubbele turbo gaat natuurlijk helemaal nergens over,de meeste van dit soort blokken zijn allang in elkaar gelopen.
Ik dacht deze combi uit dit bouwjaar tot max 160 pk kwam.,het zijn echt ziekenhuis blokken.
Gesmolten zuigers en bougie's,gaten in de zuiger,kapot gelopen turbo's,kettingen eraf/versprongen/drijfstanglagers eruit,kortom,met een hele grote boog omheen lopen tweedehands.
Maar goed, daar heb jij niks meer aan.
Tijdens de garantie periode zijn er ook een aantal terug geconfigureerd naar 140 pk om de boel heel te houden,andere bougie's zijn erin gekomen,want die smolten,er zijn zoveel aktie's op geweest.
Door de bomen zie je het bos niet meer.
10 jaar
Sterker nog Primera, je hebt ze ook met 180pk in de 6R Polo GTI (is zelfde motor...) Die hebben ook nog vaak olieverbruik erbij... In garantieperiode moet je olieweging doen en 0,5 liter op 1000km is goed bevonden volgens de Fabriek, ja op deze manier kom ik ook onder mijn problemen uit!
Je vergeet er nog eentje,185 PK TFSI in de audi A1.
Dat olie verbruik weet ik,komt namelijk bij de skoda fabia RS ook voor,moet je regelmatig aanvullen.
Het ligt er wel een beetje aan hoe ze in gereden zijn,te voorzichtig betekent ook olie verbruik.
Maar ja,hoe je het wend of keert,de techniek is prachtig,maar ja hoe bouw je het dat het ook heel blijft.
Het is mij allemaal te fragiel geworden.
10 jaar
hallo,
ralf-jensen de nokkenas is verder goed,alles daar ziet er verder goed uit,
en primera p11 alle onderdelen zijn gemonteerd door een volkwagen monteur,
alles is juist vastgezet , zo als hij het zegt, en dat hoopte ik ook dat hij zal lopen als een trein, ondertussen paar duizend euro verder door alle ellende heb idd de raarste dingen gehad, nu alle onder de motorkap, vorig jaar storing airbag, meneer module stuk 900euro incl alles, en ja achteraf had ik er zeker met een boog omheen gelopen, maar de kans bestaat dus dat het een drijfstanglager is die dit lawaai veroorzaakt, ik ga er ps vanuit dat alles idd goed is terug gemonteerd, maar die zijn niet vervangen,
wat me ook opvalt, is dat ik niet de volle vermogen heb, en als de motor echt heet is , dan ruik je een vreemde lucht, en normaal geeft boordcomputer aan 780 km na het tanken nu komt hij niet verder dan 500 , zou hij zelf aanpassen dat er iets niet helemaal goed gaat,
gr ricardo
10 jaar
Als nou alles door een vw monteur gemonteerd is,kan hij toch met zijn kennis er wel achter komen waar dat lawaai vandaan komt?.
10 jaar
motor net weer helemaal opgebouwd, zit zelfs nog een probleem in , ga je toch niet vol belasten, vol vermogen, beetje V W monteur stelt de goede diagnose bij tik of ratel .klapper brom etc , in de werkplaats laten daar probleem oplossen niet op vol vermogen de autobaan natuurlijk op .
primera p11 , dat had ik idd ook verwacht, maar deze monteur zegt ja , we moeten onderdelen uitwisselen om te zien waar het probleem in zit, en ik ontkom er niet aan, om de onderdelen zelf te moeten bekostigen, wat niet erg is, als het probleem er mee is verholpen, maar als het er niet in zit kan het niet terug, thorpe nadat mijn auto stil stond vanaf november , en tot 4week terug eindelijk reed, ondanks met ratel nam ik hem graag mee, maar stoor me er wel mateloos aan.
10 jaar
begrijp ik wel Ricardo , maar je moet nu echt voorzichtig met het blok omgaan kan zo maar weer ernstig fout gaan , probeer er achter te komen waar de fout zit .
gr Thorpe
jaa het klinkt niet gezond idd, en hij rijd ook niet goed, alleen heb bij deze persoon niet meer echt vertrouwen erin,
is er verder niemand die veel ervaring heeft met deze type motor, en mij meer zekerheid kan bieden op dit forum, ik zelf kom uit groningen, maar heb er graag wat kilometertjes voor over dat de golf eindelijk weer een keer zo rijd als voorheen,
10 jaar
Nu je er toch al mee aan het rijden bent rij dan gewoon ff langs een paar dealers of garage's die veel met vw's doen en laat het hun even snel horen (vragen of een monteur oid even kan luisteren) en kijk wat hun zo 123 ervan zeggen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar