Ik ben de hydraulische klepstoters aan het varvangen van mijn golf 5 1.9 tdi omdat deze ingeslagen zijn door de nokkenas.
Zou iemand mij de aanhaalmomenten kunnen geven voor de nokkenas en tuimelassen terug vast te maken.
Ben al uren aan het zoeken maar kan deze gegevens nergens vinden. Ben in de garage gaan vragen maar ze willen mij niks zeggen.
Ik zou de auto daar binnen moeten brengen. Ben zelf mekanieker dus doe het dan toch zelf.
Zou iemand mij hier mee kunnen verder helpen?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aanwijzing
LET OP: [b]De bouten betreffen rekbouten en zijn éénmalig te gebruiken[/b]
Bij het inbouwen van de nokkenas moeten de nokken van de 1e cilinder naar boven gekeerd zijn.
Gebruikte lagerschalen onderling niet verwisselen (markeren).
Let bij het inbouwen van de nokkenas op juiste montage van de nokken van de lagerschalen in de lagerkappen en de cilinderkop.
Let er vóór het inbouwen van de lagerkappen op dat de ringen voor de cilinderkopbouten in de cilinderkop zijn geplaatst.
Loopvlakken van de lagerschalen met olie insmeren.
Lagerkappen 2 en 4 met nieuwe bouten inbouwen.
Lagerkappen 2 en 4 afwisselend kruiselings met 8 Nm + 1/4 omw. (90°) aantrekken.
Lagerkappen 5, 1 en 3 met nieuwe bouten inbouwen.
Aanwijzing
Pasvlakken van lagerkappen 1 en 5 met afdichtmiddel -AMV 174 004 01- afdichten → afb.
Lagerkap 5 moet gelijkliggen met de buitenste zijde van de cilinderkop, omdat er anders lekkages in de tandempomp kunnen ontstaan.
Lagerkappen 5, 1 en 3 eveneens met 8 Nm + 1/4 omw. (90°) aantrekken.
[quote=kidji]het varvangen van mijn golf 5 1.9 tdi omdat deze ingeslagen zijn door de nokkenas[/quote]
Klepstoters slaan niet zomaar in, ook de oorzaak achterhalen / verhelpen.
Er is hoogstwaarschijnlijk sprake van brandstof dat vermengt raakt met motorolie.
Merci voor de snelle reactie.
Nu kan ik verder. Heb de volledige cilinderkop vervangen omdat
de gaten van de verstuivers uitgehold waren. Verstuivers zitten bij
dit model maar met 1 schroef vast. Is een gekend probleem bij vw.
Bedankt voor de reactie.
Mvg
10 jaar
Maar let op wat Paul zei. De oorzaker is hoogstwaarschijnlijk de opvoerpomp zijkant cilinderkop, deze willen nog wel eens inwendig gaan lekken waardoor er diesel bij de olie komt en vaak daardoor krijg je jouw probleem van de versleten stoters/nokkenas.
Thanx. Ga dit heel zeker controleren. Zou niet willen dat
dit terugkomt. Ik hou jullie op de hoogte.
10 jaar
Bedankt voor de goede raad. Opvoerpomp lekte inderdaad. Heb alles vernieuwd.
De wagen loopt nu weer gelijk een klokje. Bedankt.
Mvg
10 jaar
Oke mooi man!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar