Motor valt plots uit tijdens rijden.op het instrumentenbord lijkt het alsof je hebt stilgelegd DOOR de sleutel om te draaien. alles valt weg.
wat wel nog blijft werken zijn de richtingaanwijzers , de radio , airco (althans de bediening)
na enige tijd , totaal willekeurig hoor je bij de zekeringkast een tik (schakelend relais) gaat alles weer aan en kan je gewoon starten.
heeft deze nog een X relais ?? , kan nog niet bepalen welk relais schakeld want is niet voorspelbaar wanneer het gaat gebeuren.
Pogingen met de sleutel enkele malen over en weer te draaien helpt niet ,daar zit het niet.
Iemand gekend probleem ? Zoals relais 109 (X relais ) in oudere types
van foutkodes in motor niets geregistreerd , enkel in confortmodule , het ontbreken van + 15 signaal , maar weet niet of dit er nieuw is ingekomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste , ik begrijp echt niet goed wat hier gaande is. ik ben gaan zien via "toon jouw berichten " maar dan de knop "rapporteren " zie ik niet staan.
Nu open topics , ik heb op al mijn topic resultaat gegeven uitgezonderd 1 waar ik ook niets meer heb van vernomen en aldusdanig niets meer over kan meedelen , ik heb dat daar nu in vermeld.
enige maanden geleden heb ik nog een soortgelijke melding gekregen en ben toen alles gaan nazien en ook gevraagt hoe ik dan eigenlijk een topic moet afsluiten , wat ik fout deed en er dan gemeld dat een afsluitprocedure er niet bestaat.
men heeft dan ook gemeld dat het een vergissing zou zijn , nu dit opnieuw , ik betreur dit ten zeerste ,ik probeer het goed te doen .ofwel weet ik niet hoe het eigenlijk moet .
groeten,
[quote=Luc6672]Beste , ik begrijp echt niet goed wat hier gaande is.[/quote]
Luc
Indien er vragen blijven openstaan waar de evt niet oplossing in is vermeld kan het voorkomen dat je daar opnieuw een melding van krijgt.
Ook problemen die niet zijn opgelost zien wij graag vermeld, ook op zo'n manier kan een topic worden afgesloten.
Het gebeurt niet bewust, maar nog openstaande topic's hebben momenteel onze aandacht....
Account beheer
Problemcar
Die storing contact 15 (geschakelde plus) is de oorzaker zo te horen. Beste is als je een schema hebt om te kijken waarvan die voedingen komen die op dat moment uitvallen. Er zitten 1 of 2 relais in de elektronicaboc links onder de motorkap, daarin zit het voedingsrelais voor contact aan zeg maar, deze zou stuk kunnen zijn dus misschien ff paar beuken erop geven tijdens stationair en kijken of er iets reageert. Anders die box ff openschroeven (1 torx) en er wil nog wel eens vocht in komen maar een slecht contact daarin inwendig heb ik ook wel eens gehad.
Ook het contactblokje achter contactslot geeft wel eens problemen maar dan meestal met de accesoires functie's maar het zou ook kunnen.
Een losse massa/plus verbinding kan natuurlijk ook.
Het geheel wordt aangestuurd via het bordnet regelapparaat links onder pedalen en die zou ook inwendig stuk kunnen zijn of een los contact in 1 van de 300 stekkers daarvan...
Ik zou denk ik beginnen door het hele systeem uit te lezen en kijken of er wat gemeenschappelijks te zien is kwa storingen en ik zou gewoon tijdens stationair overal beuken op geven (relais/regelapparaten/bedrading) alles wat daarmee te maken hebt en kijken of er hetzelfde gebeurd als wat je zegt tijdens het rijden. Gebeurd er wel iets dan heb je zoekrichting.
Heb vandaag zekeringkast in motorkompartiment eruit gehad grote stekker onder aan is zuiver daar is niets mis te bespeuren , alles perfect zuiver. Systeemrelais zit ook daar niet , enkel relais voorverwarming en een groot relais (70A ong.) vermoedelijk X relais , maar alles OK , zonder deze relais draait motor ook ,dus zeker geen systeemrelais , de rest zijn allemaal zekeringen.
moest het een slecht kontact zijn zou ik verwachten dat de auto ook wel eens zou stotteren , maar het is steed aan of af zonder enige aarzeling.
auto is bij de dealer gebracht , daar heeft men het relais van contact +15 vervangen en probleem is niet meer terug gekeerd.
waar dit relais zit ben ik niet te weten gekomen (kostprijs relais was 9.3 euro , dus eenvoudig standaart relais)
heb klant nu pas teruggezien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar