auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf V valt uit bij volgas.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6FSI BAG

Goedendag,

Ik zit met probleem en ik kom er niet uit samen met een maat van me(monteur).

Eerst ging er een lampje branden op het dashboard, een icoontje van een motor nadat ik in het boekje had gekeken bleek het om een storing in het uitlaatsysteem te gaan.

De volgende dag op de snelweg (110/120) viel de auto uit (rijdend), ik heb hem aan de kant gezet en gestart en probeerde weg te rijden maar hij viel weer uit.
Daarna opnieuw gestart en toen deed die het weer alleen hij hield een beetje in.

De dag daarop wilde de auto alleen nog stationair draaien, elke keer als ik gas gaf viel hij uit.

Toen samen met een maat van me uitgelezen en er kwam als storing uit:
18971 P2539 004
Sensor voor brandstofdruk, lage druk -G410


We hebben het brandstoffilter vervangen (uit het oude filter kwam allemaal zwarte troep) en het leek erop dat die het hierna wat beter deed, maar als je hoog in de toeren ging (4500rpm) viel hij weer uit.
De ene keer kan je tot in de begrenzer gas geven en de andere keer gaat die pruttelen en valt ie uit.

Vandaag weer bezig geweest maar we komen er niet echt uit, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of dingen die ik eventueel kan porberen?

Het kan niet aan de brandstof liggen want ik tank altijd BP-ultimate (eur98)

Het betreft een Golf V uit 02-2004 1.6FSI motorcode BAG.



Alvast bedankt!

Geplaatst door

Golf-V (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt erop dat je niet genoeg druk krijgt of houdt.
Melding slaat op de brandstofdruk van de opvoerpomp (lage druk).
18971 = Sensor voor Brandstofdruk, Lage Druk (G410), electrische fout in circuit.

Kun je de brandstofdrukken uitlezen? Zowel lage als hoge druk?
Anders lage druk analoog meten.

Is de tank in de laatste tijd een keer helemaal leeg gereden?

oldford 0
badge

14 jaar

We hebben wel geprobeerd een test te doen om de druk te meten via het uitleesapparatuur, bij deze test moet je vol gas geven maar bij volgas valt de motor uit dus deze test kon niet worden voltooid.

De tank is wel bijna helemaal leeg geweest, maar niet tot de laatste druppel.
De boardcomputer gaf aan dat ik 10km kon rijden.

Doel je erop dat misschien de leidingen/injector zijn vervuild? Komt dit dan vaker voor?

EDIT/

Of misschien dat de brandstofpomp niet voldoende druk meer levert (pomp in de tank)
Dat zou wel vreemd zijn dat hij het de ene keer wel doet en dan weer niet, of kan dat wel?

Golf-V 0

14 jaar

Die zwarte troep uit je brandstoffilter is eerst door de opvoerpomp (lage druk) gegaan.
Die kan best (gedeeltelijk) verstopt zitten en niet genoeg aanvoeren.
Dat kan ook die foutcode verklaren.

Elke tank bevat na een aantal jaar troep die op de bodem zit. Leeg (of bijna leeg) rijden zorgt ervoor dat die rommel opgezogen wordt.
Ik zou de opvoerpomp kontroleren en de tank reinigen.

oldford 0
badge

14 jaar

Is het raadzaam om ook de injectoren te reinigen? ( en alle leidingen etc) Hoe kun je dit het beste aanpakken? (leidingen+injectoren reinigen)

Golf-V 0

14 jaar

Weet ik niet. Ik doe niet zo veel met die hoge druk inspuitingen.
Leidingen kun je doorspoelen m.b.v. de opvoerpomp, maar injectors?
Ik zou zeggen ultrasoon, maar vraag dat wel even na.
Ook testen gaat wat minder makkelijk. Bedrijf dat test moet wel de juiste voeding voor de injectors hebben.
Meestal werken dit soort injectors rond de 80 volt.

Vraagteken blijft dan ook nog de hoge druk pomp? Als er troep door het filter gegaan is zit het daar ook.

oldford 0
badge

14 jaar

Dus eigenlijk is het beste een bedrijf op te zoeken die het hele systeem kan reinigen/testen.

Golf-V 0

14 jaar

bij mij ook lage druk sensor g410 onwaarschijnlijk signaal.(auto rijd perfect valt niet uit niks)
ik heb die sensor maar besteld 52 euro(golf 2005 1.4fsi) gemonteerd
opnieuw uitgelezen lampje bleef langer weg als normaal maar kwam weer terug ik weet me ook geen raad,
wat ik wel merkte.. misschien jij oook maar is controleren trek die sensor er even uit er hoort een soort zwart stiftje in te zitten (sensor). bij de oude van mij zat die er niet meer in je kan hem gewoon los trekken klein beetje druk komt eruit niks aan de hand.
schijnt wel een kwaaltje van die golfjes te zijn maarja ik heb er een nieuwe ingezet nog niet echt opgelost..

hij gaf trouwens ook aan Radiator fan 2: difficulty of movement vreemd doet het gewoon.??

Quentin19 0
badge

14 jaar

Sensor lage druk kan de sensor zelf zijn die stuk is of de druk vanuit de tank (=lage druk) die te laag is.
Voor 90% zeker dat jouw probleem ligt aan het regelapparaatje die bovenop de opvoerpomp zit,deze gaan wel vaker stuk.

ricky 10
badge

14 jaar

geld dat voor mij?? en waar zit dat dan opvoerpomp? de sensor die ik vernieuwd had zat vlak naast het spruitstuk
mvg Q

Quentin19 0
badge

14 jaar

of sorry ik bedoel waar zit die regelapaaraat precies???

Quentin19 0
badge

14 jaar

Bovenop de opvoerpomp van de tank.
Achterbankzitting verwijderen en de bekleding iets opzij trekken en dan zie je een zwarte afdekkap,deze eraf trekken en dan zie je het regelapparaatje zitten.
Schrijf het onderdeelnummer van dat regelapparaatje eens op en vraag aan de dealer of jij een oud type hebt,dat kunnen hun zo zien in hun computer.

ricky 10
badge

14 jaar

nou oke bedankt nu je t zegt begint er wat te dagen.. hij heeft achterschade gehad een goeie klap.
ik heb er een nieuwe tussenpaneel ingezet en achterscherm hij kan dus wel een schok doorgegeven
maar ik ga dat maandag ff checken en de dealer even bellen maar hun moeten dus weten of t een oude type is??
zijn die niet goed ofzo dan?? ik laat jullie weten of t gelukt is

Quentin19 0
badge

14 jaar

Klopt,de eerste types waren niet goed en ze zijn 1 of 2x verbeterd dacht ik.Ja de dealer typt jouw onderdeelnummer in en dan zien ze of het onderdeelnummer overgaat naar een ander nummer.

ricky 10
badge

14 jaar

net ff onderdeelnr bekeken dat is VW AG ---->>((1k0 906 093 D))<<---- 12 v KKE 05/03 - 06.04 Romania
nu nog ff volkswagen de rooij bellen, als ik weet hoe ik fotos plaats vand at apaaraatje zet ik ze vanaaf er even op
ikheb er 1 op internet gezien 2dehands 45 euro wat zal die bij de dealer wel niet kosten zonder van me geld weer als het weer niet op gelost is..
eerst maar is op de sloop kijkje nemen.

Vraag: zou die van een diesel ook passen of goed zijn of van een andere soort benzine ik krijg namelijkd agelijks wel een golf binnen..

Quentin19 0
badge

14 jaar

Nee andere werkt niet,alleen die van de 1.6 FSI motoren (BAG en BLF) die in de Golf 5 of Touran zitten alleen die werken.
Heb je het nummer al laten controleren?

ricky 10
badge

14 jaar

nee dat ga ik morgen doen.. heb een hekel aan bellen :P
gr

Quentin19 0
badge

14 jaar

oke naar de dealer geweest hun zeiden idd dat het dat apparaatje was ik heb hem erin gezet 60 euro netto met korting. volgende dag lampje ging weer aan..
maar moet nog ff uitlezen want er was nog een storing .. radiator fan 2 difficulty of movement..
denk wel dat die lage druk sensor opgelost is maar nu die radaiteur fannetje denk ik weer een probleem

om welke zou dat gaan linker wiel of rechter van de auto want zie er 2 zitten onder de motorkap 1 is van airco als goed is..
dan vernieuw ik hem gewoon wou zoiezo bumper eraf halen want heb nu een gt bumper laten spuiten
maandag laat ik nog ff weten of lage druks ensor g410 storing weg is gebleven..

Quentin19 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.